kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
دیلی آبزرور فاش کرد

عملیات سری آمریکا تولید و گسترش ویروس «ابولا»در آفریقا

یک روزنامه معروف لیبریایی در گزارشی با استناد به تحقیقات علمی یک پروفسور با نام «سیرل برودریک» از نقش آمریکا در تولید و تکثیر ویروس کشنده ابولا در آفریقا پرده برداشت.


به گزارش خبرگزاری فارس، روزنام  «دیلی آبزرور»،  بزرگ‌ترین روزنامه کشور لیبریا در غرب آفریقا با انتشار اسناد علمی، آمریکا را سازنده و منتشر دهنده ویروس ابولا معرفی کرد و نوشت: آمریکا با سلسله عملیات های مخفی خود در آفریقا و با اسم رمز «تفاهم نامه 200» ایجاد و گسترش ویروس مهلک ابولا را در دستور کار خود قرار داد.
این روزنامه در مقاله ای به قلم پروفسور «سیرل برودریک» افشا کرد: «ویروس کشنده ابولا یکی از ارگانیزم های اصلاح شده ژنتیکی است (GMO) که به عنوان  اسلحه‌ای بیولوژِیکی توسط شرکتی صنعتی– نظامی در آمریکا ساخته شده است.»
نویسنده مقاله در ادامه با طرح این سوال که «آیا ظهور بیماری ها و ویروس هایی از جمله ابولا و ایدز اتفاقی است یا با قصد و تفکر قبلی صورت گرفته است؟» نوشت: تولید‌کننده انحصاری این نوع اسلحه‌های بیولوژیکی در آمریکا، مشخصا وظیفه کنترل و آزمایش ویروس ها و واکسن‌های مربوط به آن‌را در قاره آفریقا بر عهده دارد.
پروفسور سیرل برودریک با تاکید بر اینکه تمام آزمایش های مخفی انجام شده توسط این شرکت آمریکایی در کشورهای آفریقایی انجام می شود تصریح کرد: «این موضوع را حتی می‌توان در کتاب «منطقه حساس» به قلم «هورویتز» در سال 1998 نیز مشاهده کرد که شرکت های صنعتی - نظامی و پزشکی آمریکا چطور با همکاری برخی کشورهای آفریقا از جمله آفریقای جنوبی، عملیات های مخفی بیولوژیک خود را برای صیانت از اطلاعات امنیت ملی آمریکا و با هدف کاهش نسل و جمعیت در آفریقا با اسم رمز تفاهم نامه 200 آغاز کردند.
وی با اشاره به افزایش فروش این کتاب واقعی و وحشتناک در آمریکا نوشت: نویسنده کتاب «منطقه حساس»  تمام تلاش خود را کرده تا فقط از حقایق استفاده کند. «هورویتز» در این کتاب افشا می‌کند که بیولوژیست های مخفی آمریکا، بیماری و ویروس مهلک ابولا را برای اولین بار در زئیر (کنگو) تست کرده و پس از آن بود که این کشور را به گسترش دهنده ویروس‌های بیولوژیکی خود تبدیل می کنند.
پروفسور سیرل برودریک در این مقاله علمی آورده است: پایگاه های زیادی در آفریقا به خصوص در غرب آفریقا تاسیس شده اند تا برای مبارزه با بیماری های نوظهور از جمله ابولا، واکسن یا راه درمانی را ارائه کنند که همگی آنها زیر نظر آمریکایی ها و سازمان های وابسته به آن فعالیت می کنند.
نویسنده مقاله روزنامه دیلی آبزرور بزرگ‌ترین روزنامه کشور لیبریا در پایان از رهبران آفریقا می‌خواهد تا علیه این جنگ‌های بیولوژیکی و ستمگری‌ها به پا خیزند و نگذارند تا مردم آفریقا، به عنوان موش آزمایشگاهی برای رسیدن به اهداف کثیف غرب مورد سوء استفاده قرار گیرند.
پیش از این نیز گزارش های متعددی در رسانه ها منتشر شده بود که برخی از بیماری های کشنده را  شرکت های آمریکایی ایجاد و پس از  انتشار این بیماری  واکسن و داروی آن توسط این شرکت ها تولید و روانه بازار می شد و از این طریق آمریکا میلیون ها دلار سود می کرد.