kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۷۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸

بی‌معرفت ... بی چشم و رو و بی‌وطن! (خبر ویژه)

«آقای کیارستمی، اخیرا در دهان‌کجی به ابراهیم حاتمی‌کیا و ساخته‌هایش از جنگ، بی‌اخلاقانه 8 سال دفاع مظلومانه رزمندگان ایرانی را «جنگی نامفهوم» قلمداد کردند و متعاقب آن، ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز موضعی عجیب‌تر در دفاع از وی اتخاذ کرد»!


داریوش سجادی با انتشار این مطلب در «انتخاب» نوشت: بالغ بر ده سال پیش که به اتفاق خانواده در مجتمع تفریحی See World و در جمع به انتظار آغاز نمایش و هنرنمایی «کوسه» معروف آن مجتمع بودیم ناگهان در بلندگو اعلام شد، «مطلع شدیم در میان جمع دو نفر از سربازان اعزامی ارتش آمریکا به عراق نیز حاضرند و برای گذراندن مرخصی اکنون بین ما هستند از حضار می‌خواهیم به احترام ایشان برخاسته و برای این دو کف بزنند»! درخواستی که با استقبال شورمندانه حضار مواجه شد!
وی می‌افزاید: تشویق و احترام به سربازان جنگ آن هم جنگی هژمونیک و سلطه‌طلبانه توسط ارتش ایالات متحده هر چند قابل تامل است اما به هر حال موید احترام سربازان آمریکایی نزد مردمانش می‌باشد. این احترام تا آنجاست که در رقابت‌های انتخاباتی دو دوره قبل در آمریکا یکی از افتخارات «جان کری» که آن را مدام بر سر «جورج دبلیو بوش» می‌کوبید «سابقه حضورش در جنگ ویتنام» بود.
سجادی می‌نویسد: علی‌رغم چنین بداهتی جای کمال تاسف است که هنوز کسانی در ایران هستند که دفاع مظلومانه رزمندگان ایرانی در جنگ 8 ساله عراق با ایران را نامفهوم معرفی کرده و همه خاطره‌شان از جنگ خاطره تلخ بر هم خوردن جشن تولدهای فرزندانشان با آژیر قرمز است!... این کمال بی‌معرفتی است تا با چشم پوشیدن از جان‌نثاری و سلحشوری جوانان مملکت در حفظ و صیانت از دین و ملت و کشورشان، آنکه جماعتی شناخته شده اما ناتوان از شناخت آن رزمندگان و آن سلحشوری‌ها را تحقیر و تخفیف کنند!