kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۶۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
آخرین اثر شهریار زرشناس منتشر شد

«سنجش ایدئولوژی‌های مدرن» در کتاب‌فروشی‌ها



جلد ۵۲ از مجموعه «نیمه‌پنهان» تحت عنوان «سنجش ایدئولوژی‌های مدرن» منتشر شد. در این کتاب که به قلم «شهریار زرشناس» عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تألیف و تدوین شده نویسنده کوشیده است پرده از چهره علم‌نمای مکاتبی چون لیبرالیسم، مارکسیسم، کمونیسم و ... بردارد و ضمن بررسی دیدگاه‌های فکری مختلف در دوران مدرن به این فریب رایج نزد جوامع دانشگاهی مبنی بر علمی‌خواندن چنین مکاتبی پایان دهد. شهریار زرشناس پیش از این آثار متعددی در زمینه مدرنیته و غرب‌شناسی منتشر کرده است و این‌بار «دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان»  اثر جدید او را در قالب جلد ۵۲از مجموعه «نیمه‌پنهان» تحت عنوان «سنجش ایدئولوژی‌های مدرن»  روانه بازار نشر کرد.

گفتنی است این کتاب پیش از انتشار، طبق روال گذشته به صورت سلسله مقالاتی در صفحه  پاورقی  روزنامه کیهان به چاپ رسید؛ اکنون خوانندگان محترم می‌توانند با تهیه آن علاوه بر در اختیار داشتن متن به منابع و پی‌نوشت‌های این کتاب نیز دسترسی داشته باشند.

همچنین کتاب‌های «ماه هزار تکه» و «رد پای روباه» از دیگر محصولات جدید دفتر پژوهش‌های کیهان با استقبال خوبی از جانب مخاطبان مواجه شده‌اند. کتاب «رد پای روباه» نوشته «پروین نخعی‌مقدم»، روایتی مستند از زندگی «آنه لمبتون» جاسوس کهنه‌کار سرویس اطلاعاتی انگلستان (MI6) است که در پوشش شرق‌شناسی و تاریخ‌نگاری به جاسوسی علیه ایران می‌پرداخت. کتاب «ماه هزار تکه» نیز روایتی داستانی از زندگی شهید «محمدعلی رجایی» نخستین رئيس‌جمهور ایران اسلامی  است.

علاقه‌مندان جهت خرید این کتاب و یا سایر کتاب‌های منتشره در دفتر پژوهش‌ها می‌توانند با تلفن 33110709، 33110201  و یا نمابر  33917075  تماس برقرار نمایند.


سنجش ایدئولوژی‌های مدرن