kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
گزارش روزنامه صهیونیستی

هاآرتص: سخنان پوچ نتانیاهو برای صندلی‌های خالی

روزنامه‌ هاآرتص با اشاره به سخنرانی نخست‌وزیر رژيم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان‌ملل نوشت، نتانیاهو در برابر صندلی‌های خالی نطقی کسل‌کننده و پوچ ارائه کرد.


به گزارش خبرگزاری‌ها، روزنامه اسرائیلی هاآرتص سخنان بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان‌ملل را کسل‌کننده و تکراری توصیف کرد و نوشت، این سخنرانی همه را مأیوس کرد.
این روزنامه افزود، نخست‌وزیر اسرائيل روز دوشنبه زمانی وارد ساختمان سازمان‌ملل شد که اکثر صندلی‌ها خالی بودند و فقط مخاطبانش وزیران خارجه لیختن اشتاین، ایسلند و بحرین و تعدادی از هواداران جامعه یهودیان آمریکا بودند.
در ادامه گزارش هاآرتص آمده: سخنان نتانیاهو درباره حماس و داعش که «دو روی سکه هستند» کسی را متقاعد نکرد و سخنرانی او مانند پارسال فاقد هرگونه راهبرد یا برنامه دیپلماتیک دقیق بود.
پیش از این نیز برخی از سیاستمداران اسرائيلی به شدت از سخنرانی نتانیاهو که بخش اعظم آن در رابطه با ایران و داعش بود انتقاد کرده و آن را خالی از محتوا خوانده بودند.
در همین رابطه «احمد حلیبی» نماینده کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی گفته بود که سخنان نتانیاهو درباره ایران و داعش را جهانیان باور ندارند.
نتانیاهو در سخنرانی خود مدعی شده بود که سربازان اسرائیل دارای عالی‌ترین ارزش‌های اخلاقی در جهان هستند و سزاوار تمجیدند نه انتقاد.
وی همچنین گفت: ما غیرنظامیان را در جنگ غزه نکشتیم این سخنان در حالی ادعا می‌شود که رژیم صهیونیستی در جنگ 50 روزه، دو هزار و 157 نفر را شهید و بیش از 11 هزار نفر دیگر را زخمی کرد. علاوه بر آن 9 هزار خانه فلسطینی را به طور کامل تخریب و به 8 هزار خانه دیگر خساراتی وارد کرد.
ارتش رژیم صهیونیستی در این تجاوز 500 کودک فلسطینی را به شهادت رساند. نخست‌وزیر کودک‌کش رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود شورای حقوق‌بشر سازمان ملل را نیز زیر سؤال برد و با انتقاد شدید از این شورا گفت: «شورای حقوق‌بشر سازمان ملل با تحقیق درباره تعهد جنگی به اسرائيل خیانت کرده است.»
اظهارات ضد ایرانی
بنیامین نتانیاهو در بخش دیگری از سخنانش به ایران نیز اشاره کرد و گفت: ایران انقلاب خود را صادر کرده و در راستای برداشتن تحریم‌ها است.
وی افزود:  شکست داعش و رها کردن ایران در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای همانند آن است که در یک میدان پیروز و در جنگ دیگر شکست بخوریم.
به گفته نتانیاهو، ایران با سلاح اتمی در مقایسه با داعش تهدید بسیار بزرگی  است.
وی مدعی شد که ایران به دنبال تسلط بر جهان است و با داشتن توان نظامی هسته‌ای به این موقعیت می‌رسد. به همین دلیل توان هسته‌ای ‌ایران باید از بین برود.جنبش حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به اظهارات نتانیاهو سخنان وی را «تلاش برای تحریف حقایق» خواندند.
«سامی ابوزهری» سخنگوی حماس تاکید کرد که اسرائیل منبع شرارت و تروریسم در جهان است و تروریسم یک رو دارد که آن هم رژیم صهیونیستی است.
وی افزود: ادعای نتانیاهو درباره اینکه حماس از فلسطینیان به‌عنوان سپر انسانی استفاده کرده به هیچ وجه صحت ندارد و او مجبور است برای توجیه کشتار بی‌رحمانه کودکان به چنین ادعاهایی متوسل شود.
جنبش فتح نیز در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، سخنان نتانیاهو به دور از واقعیت بود.
«برکات الفرا» از رهبران جنبش فتح اما در این باره اظهار داشت: نتانیاهو به دنبال فریب افکار عمومی جهان است و چنین وانمود کرد که در جنگ غزه، اسرائیل فقط از خودش دفاع کرده و حقوق انسانی در نوار غزه را نقض نکرده است.
استقبال آمریکا
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهارات نتانیاهو در سازمان ملل استقبال و آن را تائید کرد!
«موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی از جنگ غزه و کشتار و قتل‌عام فلسطینی‌ها و تخریب منازل آنها با افتخار یاد کرد. یعلون ادعا کرد که در این عملیات 30 مقام ارشد حماس و 10 مقام جهاد اسلامی کشته شدند.
 سایر رویدادها
* خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که وزارت دفاع اسرائیل درصدد احداث حصار هوشمند اطراف کمربندی غزه است.
* استاد تاریخ دانشگاه آمریکا خواستار «توقف نسل‌کشی» فلسطینیان توسط اسرائیل شد.
* براساس یک نظرسنجی جدید در فلسطین، 80 درصد از ساکنان غزه در صورت ادامه محاصره این منطقه خواستار حمله به رژيم صهیونیستی هستند.
*یگان‌های ویژه سرکوب رژیم صهیونیستی به بازداشتگاه صحرایی ریمون یورش برده و تعدادی از اسیران فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.