kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۲۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
امام‌جمعه قم:

دیدگاه‌های رهبری در مذاکرات هسته‌ای باید حفظ شود

امام‌جمعه قم با بیان اینکه رمز پیروزی ملت در دفاع مقدس ایمان و توکل به خدا و خودباوری بود گفت: اگرچه امروز نسبت به آن سال‌ها از توان دفاعی گسترده‌ای برخورداریم اما هیچ سلاحی نمی‌تواند جای اعتماد به خدا و خودباوری را پر کند.

 قم - خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری افزود: توجه به عناصر فرهنگ مقدس موجب شد که در غزه علی‌رغم کشتار کودکان و زنان صدای تکبیر مردم بلندتر از گذشته شنیده شود و اراده آنها بر رژیم صهیونیستی فائق آید.
وی با تجلیل از خانواده‌های معظم‌ شهدا اظهار داشت: باید قدر خانواده‌های شهدا را دانست زیرا آنها موجب سربلندی ملت شدند. مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به عدم خطای محاسباتی در دوران دفاع‌مقدس تصریح کرد: امروز نیز باید زیرکانه واقعیت‌ها را به دور از جنجال‌های سیاسی و تبلیغاتی متوجه بود تا در تصمیمات دچار خطای محاسباتی نشویم. آیت‌الله بوشهری با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک گفت: این سفر فرصت مناسبی است تا رئیس‌جمهور با بیان مواضع کشورمان تصویر روشنی از واقعیت‌های ایران به جهان ارائه کند. وی با انتقاد از مواضع نخست‌وزیر انگلیس بعد از دیدار با رئیس‌جمهور کشورمان گفت: همین اقدام نشان‌دهنده اهمیت تریبون سازمان ملل است که مسئولان باید به بهترین وجه از آن استفاده و حقایق را بیان کنند.
آیت‌الله بوشهری به همزمانی مذاکرات هسته‌ای و اجلاس سالانه سازمان ملل اشاره و تاکید کرد: مسئولان باید در مذاکرات، خطوط قرمز، مصالح ملت و دیدگاه‌‌های رهبر معظم انقلاب را حفظ کنند. وی در ادامه این خطبه با مضحک دانستن ائتلاف و جنگ علیه داعش توسط پدیدآورندگان آن گفت: اذهان مردم جهان چگونه می‌تواند این مکر را باور کند در حالی که اینها خودشان داعش را پدید آوردند و تجهیز کردند و سه سال مردم سوریه را قتل‌عام کردند. امام‌جمعه قم اظهار داشت: جالب است که اینها در این چند روز مشغول نابود کردن زیرساخت‌های کشور سوریه از جمله پالایشگاه‌ها هستند و زنان و کودکان را می‌کشند و در عراق نیز نظامیان آن کشور را هدف قرار می‌دهند. آیت‌الله بوشهری همچنین گفت: در منطقه نیز کشورهای سرسپرده و گوش‌بفرمان آمریکا یعنی عربستان، قطر، امارات، بحرین و اردن با آنها همراه شده‌اند که این هم خنده‌دار است.
وی افزود: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند آمریکا می‌خواهد در عراق و سوریه هم مانند پاکستان عمل کند و خودسرانه حاکمیت این دوکشور را مورد تعرض قرار دهد. امام‌جمعه قم در پایان با اشاره به پیروزی اولیه انقلابیون یمن گفت: انقلابیون در طرح شعارهایشان از قبیله‌گرایی اجتناب ورزیدند و شعارهایی دادند که کل مردم یمن را در برگرفت و متحد کرد لذا تدبیر آنها قابل ستایش و تقدیر است.