kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
خطیب جمعه تهران:

دشمن حق ندارد به ما بگوید چه می‌خواهیم و چه نمی‌خواهیم

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دشمن حق ندارد به ما بگوید چه می‌خواهیم و چه نمی‌خواهیم، گفت: مسئله آب سنگین اراک و ادامه غنی‌سازی تغییرناپذیر است.


به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته با اشاره به بهبودی و سلامت مقام معظم رهبری اظهار داشت: شکر و سپاس به درگاه خداوند بابت شفا و بهبودی حال مقام معظم رهبری می‌کنیم که محبوب‌ترین چهره بعد از امام عصر(عج) است.
صدیقی با بیان اینکه مشاهده کردید که چه طوفانی از عواطف و احساسات در مورد رهبری انقلاب به پا شد، گفت: مناجات و توسلات در سطح امت اسلامی انجام و دل‌هایی به این خاطر شکسته شد و چه قربانی‌هایی کردند؛ از نظر ظاهری نیز اصناف، ‌سیاسیون، مراجع، مسئولان، هنرمندان، نظامیان و قشرهای مختلف از هر گروهی توفیق پیدا کردند و به زیارت ایشان نائل شدند و همچنین کسانی که توفیق دیدار نداشتند دلشان مرتبط با ایشان شد.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ضمن تبریک فرا رسیدن این هفته به محضر امام زمان (عج)، رزمندگان، شهدا، ایثارگران، آزادگان و همه امت اسلامی گفت: همه امت به پا خاسته با تمام وجود در این 8 سال دفاع جانانه کردند و معجزه دین را به عالمیان نشان دادند و پیروزی صبر و ولایتمداری را بر اهریمن مادیت نشان دادند.
صدیقی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، غفلت از مهدکودک‌‌ها را خسارت‌بار عنوان کرد و گفت: اگر کودکی در دامن محیطی که در آن مناظر غفلت‌آور وجود دارد رشد کند، زیان‌آور است و در دوران کودکی باید فرد را با آوای قرآن و راستگویی آشنا کرد.
وی اضافه کرد: امروز نمی‌دانم در نظام ما مسئولان چقدر در مورد آینده فرزندان حساس هستند و چه می‌خواهند بکنند، باید مسئله جنگ و جبهه به زبان کودکان در کتاب‌های درسی عنوان شود و هنرمندان باید به جای طرح لجن غرب، هنر واقعی شهدا را مطرح کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: در مقاطعی که افراد دست به قلم بردند و در مورد جبهه نوشتند پرمشتری‌ترین و پرجاذبه‌ترین مطالب بوده است و باید این مسئله نه برای نسل ما بلکه برای نسل‌های آینده و صدور به سایر کشور‌ها مورد توجه قرار گیرد. امیدواریم هنرمندان و اساتید بیش از سابق قدر این چشمه جوشان را بدانند.
صدیقی همچنین با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد: الحمدلله مطالبی که از رئیس‌جمهور در این سفر منعکس شد، مطالب خوبی بود.
صدیقی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: حرف ما در مذاکرات همان است که بار‌ها کوچک و بزرگ، شهری و روستایی شعارش را می‌دهند. انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست.
وی افزود: بنابراین باید در اوج اقتدار با صلابت کامل ضمن اینکه مذاکره نشانه منطقی بودن ماست و نشانه اتمام حجتی است تا جهان بداند ما حرف برای گفتن داریم ولی همانگونه که رهبر عزیز ما در ابتدای امر فرمودند ما به طرف‌های مقابل خود اعتماد نداریم و مذاکره جز در فضای بین‌المللی ثمره‌ای ندارد چرا که طرف ما اهل قانون‌شکنی است، عهدشکن است، بدقول است، مستکبر است و به فضایی برای دیگران عقیده ندارد و نه خدا را قبول دارد و نه به قوانین بین‌المللی پایبند است. در برابر چنین جرثومه‌ای تنها جواب، مقاومت است.
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: در این راستا خطوط قرمز خواست ملت است که رعایت شود و آن مسئله آب سنگین قابل تغییر نیست، ادامه غنی‌سازی هم این طور است، دشمن نباید نیاز ما را تعیین کند و سوهایی که مقام معظم رهبری فرمودند باید رعایت شود. ما خودمان برای خودمان در چارچوب قوانین بین‌المللی تصمیم می‌گیریم. دشمن حق ندارد به ما بگوید چه می‌خواهیم و چه نمی‌خواهیم بنابراین حق دادن به دشمن برای اینکه نیازمان را به انرژی تامین کند خامی و نپختگی و خیانت به آرمان‌های جبهه مقاومت در دنیا و خلاف عزت و کیان انقلابی ماست. مسئله فردو که در تیررس آنها نیست می‌گویند باید جایی این کار را بکنید که ما بتوانیم بزنیم.
 صدیقی گفت:‌ باید این خطوط قرمز رعایت شود و ما همانطور که در جنگ ثابت کردیم، مقاومت اعجاز می‌کند و درهای بسته را باز می‌کند و پیروزی قطعی از آن کسانی است که در سنگر مقاومت استقرار پیدا کرده‌اند.
وی افزود: شما در حال حرکت هستید و صاحب شما نیز از سمت شما تشریف می‌آورد همه اعراب 6 روز در جنگ با اسرائیل به زانو درآمدند. صحرای سینا، ‌جولان و لبنان رفت اما این مقاومت بود که در لبنان شما را به روحیه و صبر و ایمان مجهز کرد و شاخ اسرائیلی‌‌ها را برای اولین بار شکست. بعد مقاومت سوریه و امروز در یمن که من به مردم انقلابی یمن تبریک می‌گویم و پیام ملت ایران این است که این آغاز پیروزی شماست و شما در اول راه هستید. برای برخی کشورهای منطقه سنگین بود که این دولت ناچار به عقب‌نشینی شود و شرایط شما را بپذیرد اما حال که در اوج و اعتلا قرار گرفتید ر‌ها نکنید و برنامه برای روزهای بعد داشته باشید تا غافلگیر نشوید.
امیر حاتمی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:
هر جا که ما تحریم شده‌ایم در همان نقطه سریع‌تر به توان درون‌زا رسیده‌ایم
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در بخش‌های مختلف کشور قدرت علمی و فناوری موجب خوداتکایی بیشتر شده است و هر جا که ما تحریم شده‌ایم در همان نقطه سریع‌تر و بهتر به توان درون‌زا رسیده‌ایم و نمونه آن نیروهای مسلح است.
امیر سرتیپ امیر حاتمی ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس با عمق وجود خود درک کردیم که هیچ راهی جز جهاد و مقاومت برای زندگی عزتمندانه نداریم و دشمن اگر بتواند نه علم و فناوری و نه رفاه که حتی قوت لایموت هم به ما نمی‌دهد. در سایه رهبری مقام عظمای ولایت امروز به سمت چشمه‌های اصلی قدرت حرکت کرده‌ایم و از لحاظ علمی در رتبه پانزدهم علمی دنیا قرار گرفته‌ایم.
وی افزود: ما می‌توانیم هر آنچه که مورد نیاز نیروهای نظامی کشور است در داخل تامین کنیم و این توان در داخل ایجاد شده است و با این منطق تحریم‌‌ها موجب تعمیق توانمندی خواهد شد. امروز نیروهای مسلح ما با رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شجاع‌ترین و بهترین انسان‌‌ها را تحت فرماندهی خود قرار داده و با دکترین بومی و به پشتوانه مردم ایران و اتکای الهی هر تهدیدی را علیه این ملت به شکست تبدیل می‌کنند.
رئیس مرکز آمار ایران خبر داد
کشاورزی، ۱۷ درصد اشتغال و ۱۱ درصد ثروت‌آفرینی دارد
رئیس مرکز آمار ایران گفت: دامداری و دامپروری، زراعت و باغبانی همگی در حیطه  بخش کشاورزی هستند که یکی از سه بخش مهم و عمده اقتصاد کشور است؛ بخش کشاورزی 18 درصد اشتغال مستقیم و 11/7 درصد سهم ثروت و تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر، عادل آذر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: در آستانه برگزاری سرشماری عمومی کشاورزی سراسر کشور هستیم که از 5 مهر تا 18 آبان برگزار می‌شود.
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه سرشماری‌‌ها نشانه عزتمندی و افتخار کشور‌ها در معرفی پیشرفت‌هاست گفت: به لطف خدا و برنامه‌ریزی‌ها، ایران به ویژه پس از انقلاب، از کشورهای پیشگام در اجرای سرشماری ‌ها بوده است.
رئیس مرکز آمار ایران بیکاری را از چالش‌های بخش کشاورزی دانست و گفت: بیشترین سهم بیکاری جوانان و تحصیل‌کردگان در حوزه کشاورزی است،‌ اگر بخواهید کاری برای رفع بیکاری در بخش کشاورزی شود باید آمار دقیق داشت که با سرشماری انجام می‌پذیرد.
وی کم‌آبی را چالش دیگر بخش کشاورزی دانست و گفت: در سال آبی 92، متوسط بارندگی ایران نسبت به 44 سال قبل 8 درصد کاهش داشته است.
عادل آذر افزود: سال آبی جاری نسبت به سال قبل 30 درصد و روان‌آب‌‌ها 10 درصد کاهش داشته است.
عادل آذر گفت: 200 قلم آمار اطلاعات در برنامه ششم وجود دارد که 90 قلم آن مربوط به بخش کشاورزی است و برنامه ششم دوره جدیدی برای توسعه کشاورزی کشور خواهد بود.
عادل آذر گفت: به همین دلیل نیروهای خوب و محلی انتخاب شدند و 6 هزار مأمور و در مجموع 12 هزار نفر در امر آمارگیری بخش کشاورزی بسیج شده‌اند که با تجهیزات و لباس یکسان با کارت شناسایی به منازل و بخش کشاورزی مراجعه می‌کنند.
وی افزود: این افراد به چهار میلیون و 300 هزار بهره‌بردار کشاورزی مراجعه خواهند کرد و تکمیل هر پرسشنامه حدود 20 دقیقه طول خواهد کشید.
رئیس مرکز آمار ایران گفت: ملاک در آمارگیری خوداظهاری است و اعتماد می‌کنیم که کشاورزان اطلاعات درست خواهند داد.