kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
رئیس قوه قضائیه:

امیدواریم رئیس جمهور ارزش‌های ملت ایران را به بهترین وجه نمایندگی کند

رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد رئیس جمهوری که خود «فرزند جبهه و جهاد» است، در مذاکرات و سخنرانی‌های سفر نیویورک، ارزش‌های ملت را که برآمده از دفاع مقدس است، به بهترین وجه نمایندگی کند.


به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی با تبریک هفته گرامیداشت دفاع مقدس به مقام معظم رهبری، ملت رشید ایران و همه نیروهای مسلح کشور اظهار کرد: دفاع مقدس نماد جانفشانی‌ها، رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها بود که این ارزش‌ها ارزان به دست نیامده بلکه نتیجه پایداری یک ملت با ایمان است که در تنهایی و غربت در برابر یک رژیم تا بن دندان مسلح و مورد حمایت شرق و غرب ایستادگی کرد و توانست سربلند از این امتحان الهی بیرون بیاید.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش سفر رئیس جمهوری به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را یادآور شد و این سفر را نیز بی‌ارتباط با مدل برآمده از دفاع مقدس ندانست.
آملی لاریجانی با ابراز امیدواری برای موفقیت‌آمیز بودن سفر رئیس جمهوری گفت: ما برای توفیق ایشان دعا می‌کنیم و امیدواریم سربلندی، استقلال و پایداری برآمده از دفاع مقدس را همان طور که از ایشان به عنوان فرزند جبهه و جهاد انتظار می‌رود در سازمان ملل نمایندگی کنند. ان‌شاءالله در مذاکرات هسته‌ای نیز همین استقلال و پایداری بر ارزش‌ها ظهور پیدا کند، زیرا این سرمایه بزرگ مذاکره کنندگان و در واقع خط قرمز انقلاب، نظام و رهبری است. همه از تیم مذاکره کننده در چارچوب اصول این نظام حمایت می‌کنند. اصلی‌ترین اصول نظام، حفظ عزت و استقلال کشور و دفاع از آن است.
وی با تأکید بر اینکه مذاکره کنندگان باید توانایی‌های ملت ایران را در نظر داشته باشند اظهار کرد: نباید خدای‌ناکرده این تلقی ایجاد شود که ملت ایران از تحریم‌ها خوف دارد. درست است که تحریم‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند، اما ملت همان طور که در دوران دفاع مقدس پایداری کرد در برابر تحریم‌ها نیز چنین عمل خواهد کرد.
رئیس قوه قضائیه همچنین با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید توصیه‌هایی را خطاب به کسانی که در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل یا تدریس هستند بیان کرد.
آملی لاریجانی با بیان اینکه «جبهه فرهنگی» و تعلیم و تعلم باید «جدی» گرفته شود، تأکید کرد: استقلال کشور منوط به پیشرفت‌های علمی و فرهنگی است؛ بنابراین انتظار ما از جوانان رشید کشور که نشان داده‌اند توانایی‌ها و استعدادهای خارق‌العاده دارند این است که از فرصت‌های جوانی برای تعلم استفاده کنند.
رئیس دستگاه قضا با تأکید بر اینکه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در سالهای اخیر که به موضوعی برای دشمنی دشمنان کشور تبدیل شده است، گفت: دشمنان ما می‌خواهند فضاهای آموزشی را آلوده کنند بنابراین معلمان، مدرسان، دانشجویان و همه کسانی که در دانشگاه‌ها نقش دارند باید دست به دست هم بدهند تا خواب‌هایی را که دشمنان برای ما دیده‌اند پریشان شود.