kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۴۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵

ایدئولوژی داعش در آستین دوستان آمریکاست(خبر ویژه)

اوباما اگر در ادعای مبارزه با ایدئولوژی داعش صادق است باید سراغ دولت‌هایی نظیر عربستان سعودی برود.


وبسایت شبکه العالم با طرح این موضوع نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به آغاز حمله کشورش با همراهی برخی از کشورهای عربی به مواضع داعش در سوریه، ادعا کرد که باید ایدئولوژی داعش را نیز نابود کرد.
اوباما گفت: حملات هوایی آمریکا و متحدان عرب آن به مواضع گروه داعش در سوریه پیام واضحی به جهان دارد، با این محتوا که جهان در برابر تندروها متحد است.
اوباما در دیدار با مسئولان کشورهای عربستان، اردن، بحرین، امارات عربی متحده و قطر اظهار داشت: تصور می‌کنم که به علت تلاش‌های بی‌سابقه این ائتلاف ما اکنون می‌توانیم این پیام را بدهیم که جهان یکپارچه است.
وی ادعا کرد: این ائتلاف نشان‌دهنده تصمیم جامعه بین‌الملل برای تضعیف و نابود کردن نه فقط داعش بلکه این نوع ایدئولوژی است که به این میزان از خونریزی منجر شده است.
العالم می‌نویسد: ادعای اوباما در خصوص مقابله با ایدئولوژی و تفکرات داعش با همکاری هم‌پیمانانش، در حالی است که این تفکر در مدارس مبلغان وهابی و سلفی‌های افراطی در عربستان، مصر و برخی از کشورهای عربی و غربی ریشه دارد و مبلغان تکفیری همچنان در سایه حمایت دولت‌های خود در حال گسترش و تبلیغ این ایدئولوژی هستند.