kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴

گزارش هاآرتص از گسترش انواع بیماری در اسرائيل(خبر ویژه)

جامعه صهیونیستی بر اثر تحمل استرس‌های شدید جنگ اخیر غزه و حملات موشکی مقاومت به سرزمین‌های اشغالی، در آینده نزدیک جولانگاه شیوع بیماری‌های روحی روانی و بیماری‌های دیگری از قبیل دیابت و فشار خون شود.


روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به نتایج منفی جنگ اخیر غزه برای رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بعد از جنگ اخیر تعداد افرادی که به بیماری‌های مختلف مبتلا شدند افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری قدس، هاآرتص در عنوان اصلی خود نوشت: بعد از جنگ اخیر انتظار می‌رود شاهد شیوع بیماری‌های بی‌شماری به خصوص در میان شهرک‌نشینان ساکن جنوب باشیم.
این روزنامه نوشت: پزشکان می‌گویند که فشار روحی و استرسی که به فرد وارد می‌شود منجر به بروز بیماری دیابت در افرادی که این بیماری را به شکل ارثی دارند، می‌شود چرا که جنگ اخیر استرس شدیدی وارد کرد.
هاآرتص در ادامه گزارش خود تاکید کرد بر اساس نتایج یک نظرسنجی که در سال 2012 انجام و نتایج آن توسط مجله «Pediatric Diabetes» منتشر شد، بیماری دیابت از نوع «1» طی چهار سال پیش از جنگ 2006 علیه لبنان در میان نوجوانان 17 ساله اسرائيلی شیوع پیدا کرده بود، اما دو سال بعد از این جنگ شاهد افزایش این بیماری در میان اسرائیلی‌ها بوده‌ایم.