kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱

خبرهای کوتاه از هفدهمین دوره بازی های آسیایی - اینچئون


کسب یک مدال برنز در روز پنجم
نمایندگان ایران در پنجمین روز بازی‌های آسیایی در 9 رشته به رقابت پرداختند که با صعود ووشوکاران به مرحله فینال کسب سه مدال نقره قطعی و یک برنز نیز برای ایران ثبت شد. به گزارش خبرنگار اعزامی کیهان به اینچئون کره جنوبی، هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون به پنجمین روز برگزاری خود رسید و نمایندگان ایران در روز پنجم در رشته‌های جودو، ووشو، قایقرانی، تیراندازی، دوچرخه‌سواری، شنا، ووشو، شمشیربازی، ژیمناستیک و تیر و کمان به رقابت با حریفان خود پرداختند که نتایج ملی‌پوشان ایران به شرح زیر است:
جودو: در رقابت‌های تیمی ایران در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 3 بر 2 چین را شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی برابر کره جنوبی قرار گرفت که با قبول شکست در سه مسابقه نخست نتوانست به مرحله بعدی صعود کند. تیم‌های جودوی ایران و ازبکستان برای کسب مدال برنز رقابت کردند که تیم ایران با قبول شکست در این مبارزه از رسیدن به مدال بازماند تا ناکامی‌های این تیم تکمیل شود چرا که آنها در بخش انفرادی هم هیچ مدالی نگرفته بودند. ایران در پایان در رده پنجم قرار گرفت.
تیراندازی: تفنگ بادی 10 متر مردان: در مرحله فینال پویا نوروزیان چهارم شد و از کسب مدال بازماند.
قایقرانی: رویینگ دو نفره مردان: تیم ایران با ترکیب سید مجتبی شجاعی و امیر رهنما که به مرحله رپه شاژ (شانس مجدد) راه یافته بود، با ثبت زمان 6 دقیقه و 41 ثانیه موفق شد به فینال صعود کند. رویینگ چهار نفره دختران: ایران در مرحله شانس مجدد با ثبت زمان 7 دقیقه و 5 ثانیه و 87 صدم ثانیه به عنوان قایق دوم راهی مرحله فینال شد.
شمشیربازی: تیم اسلحه اپه: تیم ایران با ترکیب محمد رضایی، طاهر عاشوری، علی یعقوبیان، صادق عابدی در نخستین دیدارش به مصاف هنگ کنگ رفت و 38 بر 37 برنده شد. ایران در مرحله یک چهارم برابر ژاپن به میدان رفت و با نتیجه 45 بر 35 مغلوب شد و از دور رقابت‌‌ها کنار رفت.
شنا: 50 متر آزاد: آرشام میرزایی و احمدرضا جلالی از ایران در دور مقدماتی به رقابت پرداختند که آرشام میرزایی با زمان23 ثانیه و 91 صدم ثانیه و احمدرضا جلالی با ثبت زمان 23 ثانیه و 74 صدم ثانیه از صعود به فینال بازماندند. 200 متر قورباغه: آریا نسیمی شاد با زمان 2 دقیقه و 20 ثانیه و 2 صدم ثانیه به خط پایان رسید و رکورد محمد علیرضایی را شکست. او که 14 سال سن دارد علیرغم رکوردشکنی نتوانست راهی فینال شود. در همین ماده مهدی انصاری با زمان 2 دقیقه و 23 ثانیه و 12 صدم ثانیه به کار خود پایان داد و او هم از راهیابی به فینال بازماند. در پایان دور مقدماتی نسیمی شاد هفدهم و انصاری نوزدهم شدند.
دوچرخه‌سواری: اومنیوم: حسین ناطقی در پایان ماده اومنیوم در رده ششم بازی‌‌ها قرار گرفت. اسپرینت: حسنعلی ورپشتی در مرحله یک چهارم نهایی در دو دور برابر حریف چینی شکست خورد و برای مقام پنجم تا هشتمی رقابت کرد که در نهایت در رده ششم بازی‌های آسیایی قرار گرفت.
تیر و کمان: انفرادی کامپوند مردان: در مرحله نخست اسماعیل عبادی با 355 امتیاز اول شد، مجید قیدی با 348 امتیاز ششم، امیر کاظم‌پور با 347 امتیاز و مجید کیان‌نژاد 344 امتیاز هفدهم شد. در مرحله دوم رقابت‌های کامپوند بازی‌های آسیایی، اسماعیل عبادی با 710 امتیاز در انفرادی اول شد و رکورد آسیا را زد. کاظم‌پور نیز با 702 امتیاز سوم شد. کاظم‌پور و عبادی با این امتیازات راهی مرحله حذفی شدند. مجید قیدی با 691 امتیاز و کیان‌نژاد با 689 امتیاز نیز به ترتیب پانزدهم و هجدهم شدند و از راهیابی به مرحله حذفی بازماندند. انفرادی کامپوند زنان: در مرحله مقدماتی سکینه قاسم‌پور با ثبت امتیاز 682 هفتم شد. شبنم سرلک با ثبت امتیاز 680 در جایگاه هفدهم قرار گرفت. مریم رنجبر با ثبت امتیاز 674 امتیاز نوزدهم شد و مینو عابدی با کسب 656 امتیاز در جایگاه سی و یکم قرار گرفت. در این رقابت‌‌ها سکینه قاسم‌پور و شبنم سرلک به مرحله حذفی رقابت‌های تیر و کمان راه یافتندکه روز پنج‌شنبه برای کسب مدال رقابت خواهند کرد.
ژیمناستیک: در فینال رقابت‌های ژیمناستیک قهرمان قهرمانان محمد رمضان‌پور با کسب 78. 575 امتیاز توانست در جایگاه شانزدهم این رقابت‌ها قرار بگیرد.
ووشو: ساندا زنان: در وزن 52- کیلوگرم الهه منصوریان با شکست «کیم هی بین» از کره‌جنوبی به مبارزه فینال راه یافت. ساندا مردان: در وزن 65- کیلوگرم محسن محمد سیفی با شکست قاطع «چن ‌هان ژینگ»  از چین به مبارزه فینال راه یافت. در وزن 70- کیلوگرم سجاد مردانی مقابل «یو سانگون» از کره جنوبی رقابت کرد و با نتیجه 2 بر یک پیکار را واگذار کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که عباسی تا آخرین ثانیه‌های راند پایانی از حریف پیش بود. او به مدال برنز رسید. در وزن 75- کیلوگرم حمیدرضا لادور مقابل «نور سلطان تورسینکالوف» از قزاقستان در دو راند پیروز شد و به فینال بازی‌ها صعود کرد.
کریم‌فر: در اینچئون از حریف ازبک انتقام می‌گیرم
مجتبی کریم‌فر فرنگی‌کار وزن 85 کیلوگرم تیم ملی تاکید کرد: می‌خواهم با شکست حریف ازبک در بازی‌های آسیایی انتقام باخت در مسابقات جهانی را از او بگیرم و به مدال طلای این بازی‌‌ها برسم.
انصاری: امروز رکورد خودم را می‌شکنم
مهدی انصاری پس از رقابت‌های 200 متر قورباغه که از صعود به فینال بازی‌های آسیایی بازماند گفت: مسابقات سطحش بالا بود. 200 متر قورباغه رشته اصلی من نیست و 100 متر پروانه رشته اصلی‌ام است. امروز رکورد ملی که دست خودم هست را می‌شکنم.
اظهارنظر جوان‌ترین ورزشکار کاروان ایران
آریا نسیمی‌شاد، شناگر ١٤ ساله ایران که صبح دیروز موفق شد رکورد ایران را در ماده ٢٠٠ متر قورباغه بشکند، افزود: همه تلاشم را کردم اما رکوردهایی که می‌توانستم را نزدم. وی با بیان اینکه تا بازی‌های آسیایی 2019 نباید دنبال مدال باشیم، گفت: امیدوارم بتوانم از بورسیه فدراسیون جهانی استفاده کنم.
عبادی: فقط مدال طلا خوشحالم می‌کند
اسماعیل عبادی که در مرحله دوم رقابت‌های کامپوند بازی‌های آسیایی با کسب 710 امتیاز اول شد و رکورد آسیا را زد، گفت: رکوردشکنی‌ام زیاد مهم نیست. خوشحالی واقعی من زمانی است که مدال طلا را کسب کنم. وی گفت: تمام تلاشم را می‌کنم تا در بازی‌های آسیایی دل مردم را شاد کنم و روی سکو بروم.
نوروزیان: تجربه کم مانع مدال‌آوری‌ام شد
پویا نوروزیان پس از کسب عنوان چهارم تفنگ بادی 10 متر مردان بازی‌های آسیایی اینچئون، گفت: مدال برنز خود را قطعی می‌دانستم اما در شلیکی که منجر به کسب مدالم می‌شد تمرکزم را از دست دادم و نتوانستم مثل شلیک‌های قبلی‌ام بزنم. او گفت: من برای شرکت در بازی‌های آسیایی تجربه کمی داشتم و همین کم‌تجربگی باعث شد نتوانم مدال بگیرم.
ورود تیم ملی والیبال به دهکده
اعضای تیم ملی والیبال که در رقابت‌های جهانی به عنوان ششمی دست یافتند از لهستان عازم مسکو و سپس کره جنوبی شدند و روز گذشته با استقبال کادر سرپرستی کاروان ایران وارد اینچئون شدند. تیم ملی والیبال پس از استقبال کادر سرپرستی کاروان ایران در دهکده بازی‌‌ها اسکان داده شدند.
نارضایتی سرمربی تیم ملی اپه از نتایج ورزشکاران
سیامک فیض عسگری، سرمربی تیم ملی اپه ایران درباره عملکرد ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی، اظهار کرد: نتیجه‌ای که گرفتیم راضی‌کننده نبود، ولی با این حال تمام تلاشمان را کردیم. ما در بازی اول با تیم هنگ‌کنگ بازی کردیم که تیم هفتم جدول بود، اما ما تیم یازدهم بودیم. برد مقابل این تیم ارزشمند بود، چرا که با یک اختلاف امتیاز آنها را مغلوب کردیم.
اخلاقی: فقط با طلا از شرمندگی مردم درمی‌آیم
اخلاقی فرنگی‌کار وزن 80 کیلوگرم تیم ملی می‌گوید فقط با هدف این که از شرمندگی مردم به خاطر کسب نتایج ضعیف در مسابقات جهانی بیرون بیایم سعی دارم به مدال‌های طلای بازی‌های آسیایی برسم، وگرنه 150 سکه طلا در برابر خوشحالی مردم هیچ ارزشی برایم ندارد.
اعتراف کره‌ای‌‌ها به بزرگ‌نمایی
شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوالی درباره اتفاقی که برای مدیر تدارکات تیم ملی فوتبال افتاد، تصریح کرد: در مورد حاشیه تیم امید بزرگ‌نمایی شد و قبل از اثبات جرم موضوع را رسانه‌ای کردند. در واقع کره‌ای‌‌ها به اشتباه خود در این مورد اعتراف کردند.
ابهام در وضعیت امید نوروزی
دکتر تورج ملک محمدی درباره آخرین وضعیت امید نوروزی برای شرکت در بازی‌های آسیایی اینچئون، اظهار کرد: بر اساس درمان‌هایی که طی یک هفته‌ گذشته از طریق فیزیوتراپی و آب‌درمانی بر روی ناحیه کمر و کشاله ران نوروزی انجام دادیم، در حال حاضر آسیب‌دیدگی‌ کمر وی بهبود پیدا کرده، اما کشیدگی ران پای وی هنوز به درمان‌‌ها کاملا پاسخ مثبتی نداده است و وضعیت وی از نظر کادر پزشکی برای شرکت در بازی‌های آسیایی تا حدودی مبهم است.
آزادکاران حداقل 3 طلا در آسیا می‌گیرند
توکلیان مربی تیم ملی کشتی آزاد با بیان این که شرایط سخت‌تری نسبت به دوره پیش بازی‌های آسیایی خواهیم داشت، پیش‌بینی کرد تیم ملی کشتی آزاد سه طلای دوره پیش بازی‌های آسیایی را تکرار کند.
احتمال غیبت کامرانی در بازی ایران و هند
در جریان تمرین روز دوشنبه تیم ملی بسکتبال مهدی کامرانی گارد راس تیم ملی از ناحیه مچ پا آسیب دید و صبح دیروز به صورت اختصاصی تمرین کرد. در شرایطی که گفته شده بود احتمال دارد در نخستین دیدار ایران در بازی‌های آسیایی که برابر هند برگزار می‌شود غایب باشد. دیدار ایران و هند امروز برگزار می‌شود.
طوفان در راه اینچئون!
کمیته‌ برگزاری بازی‌های آسیایی اعلام کرد که طوفانی به بندر اینچئون در کره جنوبی نزدیک می‌شود و ممکن است بازی‌هایی که در استادیوم‌های روباز انجام می‌شوند را تحت تاثیر قرار دهد. این طوفان که «فونگ - وونگ» نام دارد، 14 متر بر ثانیه سرعت دارد و پیش‌بینی می‌شود که روز چهارشنبه 19 میلیمتر باران در بندر اینچئون ببارد. یکی از مسئولان کمیته‌ برگزاری بازی‌‌ها در این باره گفت: ما بازی‌‌ها را بر طبق مقررات بین‌المللی برگزار می‌کنیم. بیشتر بازی‌هایی که در فضای باز انجام می‌شوند تحت تاثیر این باران قرار نمی‌گیرند. مسابقات فوتبال،‌ هاکی، رویینگ و والیبال ساحلی همان طور که برنامه‌ریزی شده‌اند برگزار می‌شوند. با این وجود، بازی‌های بیسبال با کمی تاخیر به دلیل باران انجام خواهند شد. باید افزود مسابقاتی که تحت تاثیر طوفان قرار می‌گیرند دوباره برای زمانی که مسابقه‌ای نیست، برنامه‌ریزی خواهند شد.
سطح بالای مسابقات ژیمناستیک
رئیس فدراسیون ژیمناستیک سطح بازی‌های آسیایی اینچئون را به دلیل حضور قهرمانان المپیک بسیار بالا ارزیابی کرد. جعفر درویش‌زاده گفت: حضور چین، ژاپن، کره، ویتنام، قزاقستان و ازبکستان که قطب‌های ژیمناستیک آسیا هستند سبب بالا رفتن سطح مسابقات شده است.
انتقاد رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری از کمیته ملی المپیک
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری از عملکرد ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی ناراضی بود و گفت: باید بیشتر کار کنیم. قمری خاطرنشان کرد: جو بازی‌های آسیایی اینچئون بسیار، سنگین است. فضایی که در اینجا حاکم است استرس زیادی در بین ورزشکاران ایجاد می‌کند. ورزشکاران باتجربه نیز به دلیل توقع مدال، فشار بیشتری را تحمل می‌کنند. به نظر من برای رشد و پیشرفت باید سرمایه‌گذاری کنیم. یکی از مشکلات کاروان ما در این بازی‌ها نبود مربی خارجی خوب بود. ما باید خودمان را همگام با جهان پیش ببریم و این که کمیته ملی المپیک گفته هزینه مربیان خارجی را پرداخت نمی‌کند درست نیست.
انتقاد مدیر تیم ملی بسکتبال از میزبانی کره
مشحون مدیر تیم‌های ملی بسکتبال با انتقاد از میزبانی ضعیف کره جنوبی گفت: کره‌ای‌ها میزبانی ضعیفی داشته‌اند و در اینجا با مشکلات زیادی روبرو هستیم. غذا، حمل و نقل، سالن تمرینی مشکل تمام شرکت‌کنندگان است و نمی‌دانیم این کار‌ها عمدی است یا نه. سالن مسابقه خیلی از دهکده بازی‌‌ها دور است و برای برگزاری یک جلسه تمرینی باید دو ساعت در راه باشیم. متاسفانه اتوبوس‌‌ها هم به موقع حاضر نمی‌شوند.
بازگشت بازیکنان فوتبال در قالب 3 گروه
اعضای تیم ملی فوتبال امید ایران در قالب 3 گروه از بازی‌های آسیایی به کشور بازمی‌گردند. دوشنبه 5 تن از بازیکنان تیم ملی امید که باشگاه‌هایشان به حضور این نفرات برای شرکت در دیدار‌های هفته دهم لیگ برتر اصرار داشتند به کشور بازگشتند. محسن مسلمان و احسان پهلوان، بازیکنان ذوب‌آهن، محمدرضا خانزاده بازیکن پرسپولیس، علی کریمی و مهدی شریفی بازیکنان سپاهان دوشنبه شب به سمت ایران بازگشتند. 12 بازیکن هم دیشب به ایران سفر کردند و باقی اعضای تیم امروز محل بازی‌های آسیایی را به مقصد ایران ترک خواهند کرد.