kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۸۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱

پروژه لاله به بن بست رسید!(اخبار ادبی و هنری)

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: اسدالله نیک‌نژاد حکمیت را در حالی نپذیرفته که طبق قرارداد با وی، اختلافات دو طرف باید توسط سازمان سینمایی بررسی شود که سازمان حکمیت را معرفی کرده است.


سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در گفت‌وگو با  فارس، درباره وضعیت فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد که تحت مالکیت این مرکز قرار دارد گفت: در حال حاضر آقای نیک‌نژاد حکمیت را نپذیرفته است. طبق قرارداد با وی که ایشان آن را امضا کرده‌اند هر زمانی طرفین با اختلاف مواجه شوند رای به سازمان سینمایی واگذار می‌شود و سازمان حَکمی تعیین می‌کند که رای سازمان برای طرفین لازم‌الاجراست. این موضوع از مفاد قرارداد است. مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند تجربی تصریح کرد: ما با ایشان دو مسئله داریم اول اینکه ایشان باید اثبات کند اجازه خانم لاله صدیق را دارد یا خیر ما نمی‌دانیم که این اجازه وجود دارد یا نه و سندی در کار نیست و حتی نمی‌دانیم که شرکت درایو این اجازه را داشته باشد بنابراین اول باید ثابت کند که اجازه را دارد و پس از اثبات باید این رایت را به ما منتقل کند زیرا ما کارفرما هستیم و نمی‌توانیم بدون انتقال حقوق کاری انجام دهیم.
وی افزود: پس از انتقال این رایت طبق رای حَکم ما 30 درصد از سود را با وی شریک می‌شویم. موضوع دیگر بدهی ایشان که معادل 350 میلیون تومان است که آن را هم طبق رای قرار شد که در سود علی‌الحساب و یا سود پیش‌پرداخت وی محاسبه کنیم ما رای را می‌پذیریم و امیدواریم این بار آقای نیک‌نژاد رای را بپذیرد.
  فیلم سینمایی «لاله» درباره زندگی «لاله صدیق» قهرمان زن اتومبیلرانی است که توسط اسد نیک‌نژاد نیمه کاره ساخته شده و دعوای حقوقی بین کارگردان و مالک اثر کار را به معرفی حَکم از سوی سازمان سینمایی کشاند، و نتیجه این حکمیت انتقال کامل مالکیت فیلم به مرکزگسترش سینمای مستند و تجربی و سود 30 درصدی برای کارگردان شد.