kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
همزمان با هفته دولت منتشر شد

روایت زندگی فرزند اسلام؛ شهید رجایی در «ماه هزار تکه»

«ماه هزار تکه» عنوان نخستین کتابی است که از مجموعه «شب‌شکنان» به همت دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان در اختیار پژوهندگان تاریخ و علاقه‌مندان به رمان‌های مستند تاریخی قرار می‌گیرد.
در کتاب حاضر نویسنده بر خلاف دیگر کتاب‌های مجموعه «نیمه‌ پنهان» که بیشتر متکی به مستندات تاریخی صرف بوده‌اند، کوشیده است، این مستندات را با ادبیات بیامیزد تا مخاطبان بويژه مخاطبان، نوجوان و جوان عمیق‌تر و بهتر با شخصیت‌های کتاب همذات پنداری کنند. نویسنده در این کتاب با زبان شیرین ادبیات به روایت زندگی فرزند اسلام؛ شهید «محمدعلی رجایی» نخستین رئيس‌جمهور ایران اسلامی پرداخته است. ضمن آن‌که بخش ضمائم و تصاویر و اسناد نیز در دو بخش پایانی کتاب قرار گرفته است.
دراین کتاب خواننده در تعقیب مسیر زندگی سراسر مبارزه شهید رجایی ضمن آشنایی گام‌به‌گام با شرایط اقتصادی، سیاسی، تاریخی ایران در سال‌های قبل و پس از انقلاب اسلامی، با مردی آشنا می‌شود که در سایه ولایت‌مداری به بالاترین مقام در کشورش می‌رسد اما با این همه بازهم اسیر چرب و شیرین دنیا نمی‌شود، تا این‌که سرانجام به آرزوی دیرین خود؛ یعنی شهادت می‌رسد.
عناوین برخی از فصل‌های کتاب به قرار زیر است:
سقوط قاجار- شهر شب‌زده- ورود متفقین- خداحافظ شهر من- تصفیه‌های شاهنشاهی- بوی یاس- زندانی سلول شماره 20- آبادان در محاصره- عزل بنی‌صدر و...
علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند به کتابفروشی کیهان مقابل دانشگاه تهران مراجعه کنند و یا از طریق تلفن‌های 33110201 و یا نمابر 33917075 تماس برقرار نمایند.




روایت زندگی فرزند اسلام؛ شهید رجایی در «ماه هزار تکه»