kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶
سخنگوی دولت:

سفر روحانی به نیویورک قطعی شد

سخنگوی دولت تاکید کرد: سفر رئیس‌جمهور کشورمان به نیویورک قطعی شده است اما برنامه‌ای از سوی ایشان در خصوص ملاقات با اوباما وجود ندارد.


محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری به بیان جزئیات جلسه هیئت دولت پرداخت و گفت: گزارش‌هایی در مورد وضعیت آب کشور از سوی وزیر نیرو و همچنین گزارشی در مورد بحث واردات خودرو از سوی رئیس گمرک ارائه شد.
وی با اشاره به گزارش رئیس گمرک در مورد واردات خودرو تصریح کرد: واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی که به عنوان لوکس معروف است به جز مواردی که هیئت دولت اجازه ورود آن را بدهد، ممنوع است.
نوبخت همچنین اظهار داشت: در جلسه هیئت دولت مصوبه‌ای در ارتباط با بحث آبرسانی فوری به تهران به تصویب رسید که طی آن به صورت علی‌الحساب 30 میلیارد تومان اعتبار به صورت ویژه در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت تا این وزارتخانه بتواند هر چه سریعتر بحث آبرسانی را انجام دهد.
وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌های غیردولتی نیز برای موضوع فرهنگ از بودجه دولتی استفاده می‌کنند،‌گفت:‌ این دستگاه‌ها نیز باید در زمینه فرهنگ قبول مسئولیت کنند. دولت نیز قطعا از آنها درخواست خواهد کرد که طی گزارشی اعلام کنند که با توجه به مبالغ اعتباری که برای ارتقای فرهنگ دریافت کرده‌اند چه اقدامی در خصوص حجاب انجام داده‌اند.
نوبخت همچنین اظهار کرد: ما اعتقاد نداریم که اکنون بحث حجاب به‌گونه‌ای مطرح است که آن را نسبت به گذشته موضوعی تشدیدیافته بدانیم و لازم باشد که از روش‌های غیرقانونی با آن برخورد کنیم. باید بدانیم که بانوان باید در جامعه مورد احترام باشند و چنانچه نیز قرار است تذکری به فردی داده شود مطابق قانون باید صورت بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه هر نوع روش غیرقانونی و بی‌حرمتی نسبت به بانوان امری غیرپذیرفتنی برای دولت است، اظهار کرد: پدیده بدحجابی سال‌ها در کشور مطرح بوده و چنانچه امروز بخواهیم احساس کنیم که به پدیده حادی تبدیل شده و باید نسبت به آن برخورد فیزیکی و تندی داشته باشیم و اعلام کنیم که هزینه آن را تحمل می‌کنیم نه تنها برای کسی صورت حساب صادر نمی‌شود بلکه هزینه‌ای برای اسلام به بار می‌آورد.
نوبخت همچنین با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل با بیان اینکه رئیس‌جمهور به این سفر می‌رود، خاطرنشان کرد: تاکنون برنامه‌ریزی از سوی رئیس‌جمهور در خصوص ملاقات با اوباما صورت نگرفته است. پس از قطعی شدن، نهایی و مشخص شدن برنامه‌های رئیس‌جمهور طی نشست خبری جزئیات این سفر به اطلاع مردم رسانده می‌شود.
وی همچنین با اشاره به برنامه‌های مختلف صدا و سیما در هفته دولت در انعکاس اقدامات دولت با بیان اینکه بابت همکاری‌های صدا‌و‌سیما تشکر می‌کنیم، گفت:‌این تشکر نافی انتقادات دولت به صدا و سیما نیست چرا که صدا و سیما در برخی برنامه‌های خود از جمله در مورد موضوع خودرو به جای اطلاع‌رسانی نوعی القای شبهه‌افکنی انجام می‌دهد.
سخنان سخنگوی دولت در حالی مطرح شده است که رئیس‌جمهور نیز تاکنون چندین بار از عملکرد صدا و سیما در قبال دولت انتقاد کرده است.
سخنگوی دولت همچنین با اشاره به دعوت آمریکا برای پیوستن ایران به ائتلاف علیه داعش، اظهار کرد: آمریکا قبلا بیان کرده بود که علاقه‌مند همکاری در مورد داعش با ایران است.
وی با  بیان اینکه قطعا کسی تایید نمی‌کند که نیروهای نظامی ما تحت فرماندهی آمریکا اقدامی انجام دهد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران قبل از اینکه آمریکا اقدامی در زمینه داعش انجام دهد به موقع وارد عمل شد و نیازی نیست که در زمینه داعش رابطه هماهنگی با آمریکا داشته باشیم. ما با توجه به قدردانی مسئولین اقلیم کردستان عراق و دولت عراق وظایف خود را انجام می‌دهیم و این وظایف نیز هیچگاه در چارچوب روش‌های آمریکایی‌ها قابل تعریف نیست.
به گزارش ایسنا، نوبخت با تاکید بر اینکه در بودجه 94 شاهد استمرار سیاست‌های ضدتورمی و رونق‌بخش و خروج از رکود هستیم، اظهار کرد: می‌توانیم بودجه سال 94 را در ادامه سیاست‌های مهار تورم و خروج از رکود در چارچوب اقتصاد مقاومتی عنوان کنیم.