kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
گزارش خبری تحلیلی کیهان

انقلابیون یمن پاکسازی تکفیری‌ها را آغاز کردند

انقلابیون یمن با پیروزی‌های خود در استان الجوف، پاکسازی تکفیری‌ها از این منطقه را آغاز کردند.


استان الجوف در شمال یمن که اکثریت ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند چند ماهی است که به صحنه درگیری بین انقلابیون و تکفیری‌ها تبدیل شده است. مقاومت الحوثی‌های این منطقه باعث شده است که تکفیری‌ها نتوانند مواضع اصلی این استان را تصرف کنند.
در همین ارتباط روز گذشته جنبش انصارالله از پاکسازی بخش وسیعی از این منطقه از لوث وجود تکفیری‌ها خبر داده است.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری انصارالله، محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی انصارالله گفت: نیروهای تکفیری در استان الجوف از چند ماه پیش موضع‌گیری کرده و پس از اینکه تلاش‌ ما برای آشتی و همزیستی مسالمت‌آمیز بی‌نتیجه ماند و آنها دعوت ما را برای آشتی رد کردند و در مقابل به پیروی از نیروهای اطلاعاتی وابسته به کشورهای غربی پرداختند تا طرح‌های فرقه‌گرایانه خود را پیش ببرند، موفق شدیم آنها را از این منطقه بیرون کنیم. چند روز پیش رهبر القاعده در یمن رسما علیه انقلابیون موضع گرفته و در جبهه مخالفان الحوثی‌ها جای گرفت.
محمد عبدالسلام در ادامه تاکید کرد: عناصر تکفیری اواخر ماه مبارک رمضان حمله به برخی مناطق و از جمله منطقه الصفرا و الحجر در یمن را شروع کردند اما به لطف خداوند موفق نشدند و آنها را از این منطقه بیرون کردیم.
همچنین واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد حدود 40 نفر در درگیری با الحوثی‌ها در شمال یمن کشته شدند که بیشتر آنها تکفیری هستند.
از سوی دیگر اوضاع صنعا همچنان پرتنش است و پس از تعلیق مذاکرات، بین الحوثی‌ها و دولت یمن از سوی انقلابیون و برپایی اردوگاه‌های نظامی انقلابیون در اطراف صنعا، نظامیان ارتش یمن به خیمه‌های معترضان حمله کردند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، نیروهای زرهی ارتش یمن به سمت معترضان یمنی در منطقه حزیه واقع در جنوب صنعا پایتخت این کشور حمله کردند که با مقاومت نیروهای انتظامات مسئول تامین امنیت معترضان مواجه شدند. مقاومت معترضان باعث درگیری بین دوطرف شد که به دنبال آن 10 تن از هر طرف کشته شدند.
تقابل الحوثی‌ها با ارتش و تکفیری‌ها در یمن در دو جبهه پایتخت و شمال این کشور به صورت همزمان، انقلابیون الحوثی را به عنوان یک گروه تاثیرگذار و پرجاذبه برای مردم یمن مطرح ساخته است.
تداوم درگیری ارتش با انقلابیون تاکنون باعث کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم یمن شده است، در صورتی که سیاست مشت آهنین هیچ‌گاه جواب نداده و انقلابیون را همواره یک قدم به اهدافشان نزدیک کرده است.