kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸

اشپیگل: سردار سلیمانی طرح‌های آمریکا را خنثی می‌کند(خبر ویژه)

هفته‌نامه اشپیگل در گزارشی به تشریح عملکرد سردار سلیمانی در مبارزه با داعش پرداخت.


این هفته‌نامه آلمانی نوشت: سردار قاسم سلیمانی شخصیتی نیست که وقتی نیروهای خود را به نبرد می‌فرستد خود در خانه بماند. فرمانده 57 ساله سپاه قدس ایران می‌تواند به راحتی در پشت صحنه بماند اما ترجیح می‌دهد در خط مقدم حضور داشته باشد.
جدیدترین ماموریت سردار سلیمانی در شهر آمرلی در شمال ‌عراق بود. وی با هلیکوپتر پرواز‌هایی مخاطره‌آمیز بر فراز مواضع داعش در شمال عراق داشت. این شهر کوچک با ساکنان شیعه ترکمنش در شمال عراق مدت دو ماه توسط تروریست‌های داعش محاصره شده بود و آزادسازی‌ این شهر از دست داعش یک موفقیت قابل توجه تحت فرماندهی قاسم سلیمانی بود.
جشن این آزادی در شهر آمرلی برگزار شد. سردار سلیمانی، مردی جسور، بی‌صبر و تحمل و بسیار بی‌پروا، بلندپرواز و باهوش و بسیار کاریزماتیک محسوب می‌شود. وی در جریان قیام‌ها علیه رژیم شاهنشاهی در ایران به عنوان مردی جوان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست.
اشپیگل اضافه می‌کند: مردم عراق نیز مانند مردم سوریه، سردار سلیمانی را به خوبی می‌شناسند. بعد از سقوط صدام حسین وی مدتهای طولانی در این کشور عملیات‌هایی را اجرایی می‌کرد. سلیمانی بسیاری از نیروهای شیعه را آموزش داد که بعدها در دستگاه امنیتی عراق، در بخش‌های اداری و سیاست وارد شدند.
این مطالب که از سوی یکی از مشهورترین نشریات آلمانی منتشر شده، نشان از قدرت و توانایی سردار بزرگ ایرانی و تاثیر او بر اوضاع منطقه دارد. در حالیکه آمریکایی‌ها با صرف هزینه‌های هنگفت و لشگرکشی به منطقه، درصدد ایجاد نظم مورد نظر خود در کشورهای هدف بودند، لشگر قدس ایران به فرماندهی سردار سلیمانی، با خنثی‌سازی طرح‌های آنها تاثیر قابل توجهی بر شکل‌گیری نیروهایی مشابه «نیروی مقاومت بسیج» در آن کشورها داشته است.
ایران با تیزبینی فرمانده مشهور خود و بدون نیاز به ائتلاف با هیچ کشوری، موفق به کنترل و سرکوب داعش در عراق و سوریه شده است. این همان موضوعی است که از چشم‌ گزارشگر اشپیگل پنهان نمانده است.