kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
فرمانده کل سپاه:

مأموریت نیروی قدس توسعه انقلاب اسلامی در جهان است

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ماموریت نیروی قدس سپاه کمک به نهضت‌های اسلامی، توسعه انقلاب اسلامی و کمک به مقاومت و پایداری مظلومین در سراسر دنیا است.


نشست خبری سرلشکر جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن ۲۶ شهریورماه سالروز صدور فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل نیروهای سه گانه زمینی، دریایی و هوایی سپاه در سال ۶۴، صبح دیروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
فرمانده کل سپاه پاسداران در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشتن سالروز ۲۶ شهریورماه و اشاره به فرمان امام در تشکیل سه نیروی دریایی، هوایی و زمینی سپاه با بیان اینکه امروز دشمنان ما به توانمندی‌های سپاه اقرار می‌کنند و به آن واقف هستند، تصریح کرد: سپاه در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران یک توان بسیار گسترده و واقعی را برای دفاع در برابر تهدیدات خارجی فراهم کرده است و پس از جنگ تاکنون که زمانی زیادی از آن می‌گذرد، دشمنان قصد تهدید جمهوری اسلامی را داشتند ولی به دلیل آمادگی نظامی و دفاعی در مجموع کشور آنها از اقدام خود منصرف شدند و در واقع قدرت یک اثر بازدارندگی ایجاد کرده است.
قبل از تاسیس داعش
 با ایجاد این گروه‌‌ها مخالف بودیم
سرلشکر جعفری با اشاره به نشست ائتلاف آمریکا و متحدانش در فرانسه در برابر داعش خاطرنشان کرد: قطعا اگر ایران را به این نشست دعوت می‌کردند ما در این نشست که محوریت آن با آمریکاست، شرکت نمی‌کردیم. ایران قبل از تاسیس داعش نیز با وجود این گروه‌‌ها مخالف بود و از کشور‌ها به‌خصوص سوریه در مبارزه با تروریست‌‌ها حمایت می‌کرد.
وی با بیان اینکه امید زیادی به این ائتلاف نیست چرا که در راستای اهداف خود آمریکایی‌‌ها این ائتلاف درست شده است گفت: در اینکه هدف آمریکایی‌‌ها نابودی کامل داعش باشد تردیدی جدی نسبت به این مسئله داریم.
سامانه پدافندی سوم خرداد یک سامانه پیشرفته با برد و ارتفاع مناسب است
سرلشکر جعفری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر سامانه پدافندی سوم خرداد و توانمندی این سامانه تصریح کرد: سامانه پدافندی سوم خرداد یک سامانه پیشرفته با برد و ارتفاع مناسب است که از آسمان کشور در هر شرایطی حفاظت می‌کند و این توانمندی توسط دانشمندان گمنام سپاه ایجاد شده است.
وی افزود: ما دستاوردهایی را در حوزه هوایی، پدافندی، راداری در رژه ۳۱ شهریور به نمایش خواهیم گذاشت.
به تهدیدات مورد به مورد
 پاسخ می‌دهیم
سرلشکر جعفری در پاسخ به این سوال خبرنگار العالم که از او پرسید فرماندهان ارتش و سپاه در ایران اعلام کردند که پاسخ تجاوز پهپاد اسرائیلی به کشور را در میدان خواهیم داد، منظور از میدان چیست، اظهار داشت: واکنش به تهدیدات بستگی به نوع آنها دارد البته نمی‌شود به صورت کلی به این سوال پاسخ داد به هر حال باید مورد به مورد به هر تهدیدی پاسخ داده شود و منظور از پاسخ دادن در میدان نیز این است که آن تهدید را در همان نقطه ساقط می‌کنیم یعنی در منطقه نبرد.
در عملیات شکستن محاصره آمرلی «کمک فکری» به عراق دادیم
فرمانده کل سپاه در خصوص عملیات شکستن محاصره آمرلی و اینکه آیا ایران در این عملیات حضور داشته است؟ به منطقه حساس و استراتژیکی بودن منطقه آمرلی اشاره و تصریح کرد: نقش ایران در این عملیات کمک فکری و البته انتقال تجربی بوده است و لزومی به حضور نیروی نظامی نبوده است و ارتش عراق با کمک ۲۰ هزار نفر از نیروی مجاهدی که در جنگ ۸ ساله علیه صدام جنگیده بودند، این عملیات را انجام دادند و به پیروزی رسیدند و با وجود جوانان عراق نیاز به ایران نبود.
بین دولت و سپاه
 رابطه خوبی برقرار است
وی در خصوص نحوه تعامل سپاه با دولت یازدهم، با بیان اینکه سپاه همانگونه که قبلا اعلام کرده از همه دولت‌‌ها حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: سپاه در اقدامات سازندگی و اقداماتی که مربوط به معیشت، رفاه، امنیت و آسایش مردم باشد با دولت همکاری می‌کند.
ماموریت نیروی قدس سپاه
توسعه انقلاب اسلامی در دنیا است
به گزارش فارس؛ سر لشکر جعفری با بیان اینکه عرصه کار بسیج در داخل کشور و برای مقابله با حرکت‌های ضد امنیتی و ضد انقلاب است، اظهار داشت: اما حوزه نیروی قدس سپاه حوزه خارجی و کمک به نهضت‌های اسلامی، توسعه انقلاب اسلامی و کمک به مقاومت و پایداری مظلومین در سراسر دنیا است و در کشورهایی مثل لبنان، سوریه و عراق که مردم به کمک نیاز داشته باشند سپاه به وسیله نیروی قدس این کمک‌‌ها را انجام می‌دهد.
وی افزود: عرصه ماموریتی نیروی قدس سپاه در خارج و کمک به نهضت‌های انقلابی و مقاومت و محرومین و مظلومین در سراسر دنیا است.
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: اقرار دشمنان بهترین ارزیابی از عملکرد نیروی قدس است هر چه آنها بر ساقط کردن دولت سوریه  یا ایجاد ناامنی در عراق تلاش کردند موفق نبودند و همچنین شاهد ایستادگی شیعیان جنوب لبنان بودیم این حمایت‌‌ها و پشتیبانی‌‌ها مواردی است که کاملا روشن و شفاف است و همه می‌دانند البته اصل موفقیت در این کشور‌ها خود مردم هستند و کمک‌های فکری و یا آموزشی در این عرصه توسط نیروی قدس بوده که موفق هم شده است.