kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷

500 تروریست تکفیری در حومه دمشق خود را تسلیم ارتش سوریه کردند

بر اثر عملیات کمین ارتش سوریه در منطقه استراتژیک القلمون در حومه دمشق ده‌ها تروریست گرفتار شده یا به هلاکت رسیدند.


سرویس خارجی-

ده‌ها عنصر مسلح عضو گروه تروریستی جبهه النصره در حالی که قصد داشتند به سوی یک پایگاه نیروهای ارتش سوریه در بلندی‌های فلیطه در منطقه القلمون در حومه دمشق پیشروی کنند در تله بمب‌های کارگذاشته شده توسط این نیروها گرفتار شدند و به هلاکت رسیدند.
ارتش سوریه در چندین محور نیز در ارتفاعات القلمون با تروریست‌ها درگیر شد که تعداد زیادی از عناصر مسلح به هلاکت رسیدند و یا زخمی شدند و تعدادی دیگر هم دستگیر شدند.
همزمان با این درگیری‌ها، جنگنده‌های ارتش سوریه محل تجمع عناصر مسلح در منطقه مشرف بر شهر جیرود در القلمون را بمباران کردند که در جریان این بمباران تعداد زیادی از تروریست‌ها کشته شدند.
نیروهای ارتش سوریه همچنین موفق شدند که شهرک‌ها و روستاهای اطراف شهر حماه را از حضور تروریست‌ها پاکسازی کنند و تروریست‌ها را در اطراف شهر دیرالزور به محاصره درآورند.
منابع نظامی سوریه اعلام کردند که در این عملیات حدود 500 تروریست در اطراف حماه و ادلب خود را به نیروهای ارتش سوریه تسلیم کردند.
حومه ادلب نیز برای چهارمین روز متوالی شاهد جنگ خونین انتقام‌گیری‌ها میان گروه‌های مسلح تروریستی است که در راس آنها دو گروه تروریستی «جبهه النصره» و «جبهه انقلابیون سوریه» قرار دارند.
جنگجویان کرد نیز در جریان درگیری‌های شدید در شمال شرقی این کشور موفق به تصرف بیش از 10 دهکده از نیروهای گروه تروریستی داعش شدند.
وخامت اوضاع
در بلندی‌های جولان
سازمان ملل متحد با صدور یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که بحران جاری در منطقه عملیاتی نیروهای ناظر بر آتش‌بس میان نیروهای سوریه و اسرائیل در بلندی‌های جولان، وخامت بیشتری پیدا کرده است.
این در شرایطی است که صدها نیروی کلاه‌آبی سازمان ملل به دلیل تشدید درگیری‌ها در سوریه از نوار مرزی در بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی عقب‌نشینی کرده و عملا بلندی‌های جولان را به اسرائیل سپرده‌اند.
بلندی‌های جولان پس از آزادی صلح‌بانان اهل فیجی تحت فرمان سازمان ملل متحد همچنان صحنه درگیری میان نیروهای تکفیری از جمله جبهه النصره با نیروهای ارتش سوریه است.
گروه‌های مسلح در این منطقه از اسرائیل کمک نظامی دریافت می‌کنند و از توپخانه برای هدف قرار دادن پایگاه‌های ارتش سوریه استفاده می‌کنند.
سپردن منطقه اشغالی جولان به رژیم صهیونیستی در شرایطی صورت گرفته است که مقام‌های ارشد آمریکایی اعلام کرده‌اند اگر دولت دمشق اقدامی کند یا در انجام حمله هوایی آمریکا علیه داعش مداخله نماید با اقدامی تلافی‌جویانه مواجه خواهد شد!
یکی از مقام‌های آمریکایی در این باره گفت: اگر ارتش سوریه نشان دهد که به دنبال تهدید و به خطر انداختن عملیات آمریکا در منطقه است این اقدام نیروی دفاع هوایی سوریه را در منطقه در معرض خطر قرار می‌دهد.
از سوی دیگر «عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه گفت، گروه‌های تروریستی وارد اعماق خاک عربستان، کویت، قطر و اردن خواهند شد.