kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
نظر فیلمسازان درباره جشن سینما

خانه سينما از درون در حال فروپاشي است(اخبار ادبی و هنری)

برخی از سینماگران از رویکرد خانه سینما در برگزاری جشن‌های خود به سبک دیکتاتوری و همچنین سوق یافتن خانه سینما به سوی فروپاشی از درون هشدار دادند.


از جمله این سینماگران می‌توان به هومن سیدی اشاره کرد که در گفت‌وگو با بانی فیلم، در واکنش به جشن خانه سینما گفته: حذف منتقدان به ديكتاتوري منجر مي‌شود.
شهرام شاه‌حسيني نیز بیان کرده: اهالي سينما بايد خاطرشان باشد که جشن خانه سينما همانند محافل و دورِهمي‌هايشان نيست که به محض ترک مجلس شروع به غيبت‌گويي کنند. به نظرم تمام آسيب‌هاي وارد به سينما از درون خود سينماست، نه بيرون از آن. حسد و بخل از درون سينما تيشه‌اي است که همواره به ريشه سينما خورده مي‌شود. خاطرمان باشد که خانه سينما از درون در حال فروپاشي است. همچنین مصطفی کیایی گفته است: بعد از اتفاقاتي که در مورد خانه سينما افتاد، انتظار مي‌رفت تمهيداتي انديشيده شود که بهانه‌اي دست مخالفان اين نهاد داده نشود، اما نحوه داوري‌ها به گونه‌اي بود که حرف و حديث‌هايي به دنبال داشت. «ضد گلوله» و «خط ويژه» در هيچ رشته‌اي کانديد نشدند. اين در حالي بود که هر دو اين فيلم‌ها در انجمن‌ها و جشنواره‌هاي مختلف بسيار مورد توجه قرار گرفته بودند و به گفته منتقدان هر دو فيلمنامه جزو فيلمنامه‌هاي خوب سينماي ايران محسوب مي‌شوند. البته به خوبي واقفم که هر داوري سليقه خاص به خودش را دارد، اما شايد طريقه داوري مي‌توانست به گونه‌اي آگاهانه‌تر باشد. از آنجا که خانه سينما در تيررس مخالفان زيادي است، بهتر بود که نحوه برگزاري‌اش به گونه‌اي مناسب‌تر باشد.