kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳

ائتلاف علیه داعش یا مقابله با تهران و دمشق؟!(خبر ویژه)

پایگاه اینترنتی ورلد سوسیالیست در گزارشی به قلم بری گری با عنوان جنگ برای تغییر رژیم در سوریه تاکید کرده است: داعش در واقع بهانه آمریکا برای تغییر نظام سوریه است.


بری گری در این تحلیل می‌نویسد: با گذشت زمان این موضوع روشن‌تر می‌شود که هدف اصلی جنگ جدید دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا، سرنگونی رژیم هوادار ایران و روسیه در سوریه و روی کار آوردن یک دولت دست نشانده آمریکایی است.
این پایگاه اینترنتی در تحلیل خود آورده است: گروه داعش که خود حاصل مداخلات امپریالیستی آمریکا در عراق، لیبی و سوریه است بهانه جدیدی را برای تجاوز آمریکا در خاورمیانه فراهم کرده است.
ورلد سوسیالیست در ادامه با تاکید بر این که تشکیل ائتلاف کشورها تحت سازماندهی واشنگتن با هدف مقابله با دولت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و متحد آن ایران دنبال می‌شود نوشت: این حقیقت با اظهارات روز جمعه گذشته جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این که ما به دنبال خارج کردن ایران و سوریه از مذاکرات دیپلماتیک روز دوشنبه در پاریس هستیم، نمایان‌تر شد.
این پایگاه اینترنتی به میانداری عربستان سعودی در ماجرای مبارزه آمریکا با داعش نیز اشاره کرده و می‌نویسد: این موضوع در واقع اهداف واقعی جنگ ضد داعش را نشان می‌دهد [چرا که] سعودی‌ها جزء بزرگترین حامیان گروه داعش بوده‌اند و به همراه دیگر شیخ نشینان حوزه خلیج فارس و سیا به این گروه کمک مالی و تسلیحاتی قابل توجهی ارائه کرده‌اند.