kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹

حملات ارتش در شمال عراق به هلاکت 52 تروریست تکفیری انجامید

نیروهای مسلح عراق طی عملیات جداگانه‌ای در استان‌های بابل، صلاح‌الدین و دیاله بیش از 50 تروریست داعش را به هلاکت رساندند.


به گزارش واحد مرکزی خبر، جنگنده‌های عراقی با حمله به مراسم تشییع یک سرکرده داعش موسوم به «ابوحراب الدمشقی» در «جرف الصخر» استان بابل، 36 عضو داعش را کشتند و 19 نفر دیگر را زخمی کردند. حملات توپخانه‌ای به مواضع داعش در دو منطقه دیگر استان بابل هم مرگ 12 عضو این گروه تروریستی و جراحت هفت تن دیگر را به دنبال داشت.
جنگنده‌های عراقی همچنین به یک خودروی متعلق به داعش در منطقه «اسمده» و دو خودرو در مجاورت روستای «حمرا» استان صلاح‌الدین حمله کردند که به انهدام خودروها و هلاکت سرنشینان آنها انجامید. در مرکز استان دیاله نیز چهار تک‌تیرانداز داعش به دست نیروهای دولتی به هلاکت رسیدند.
ضربات کوبنده نیروی هوایی عراق شماری از سرکرده‌های داعش را نیز به داخل خاک سوریه فراری داد.
دیروز ارتش عراق همچنین روستای «المعجون» واقع در 80 کیلومتری جنوب تکریت را آزاد کردند.
در منطقه شرق «موصل» مرکز استان نینوا نیز نیروهای پیشمرگ دیروز با عناصر داعش درگیر شدند. از تلفات احتمالی این درگیری گزارشی نرسید.
اما، تروریست‌های داعش هم دیروز طبق معمول با انفجار چهار بمب در مناطق مختلف بغداد، 14 غیرنظامی را شهید کردند. این انفجارها 45 مجروح نیز برجای گذاشت.
سایر رویدادها
* عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت که داعش از 80 کشور جهان عضو دارد.
* به گفته یک نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف دولت قانون، نخست‌وزیر این کشور سه‌شنبه آینده وزرای دفاع و کشور مورد نظر خود را به مجلس معرفی می‌کند.
* شیخ شوقی، مفتی مصر گفت، عملکرد و فعالیت تروریست‌های داعش ربطی به دین اسلام ندارد.