kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸

هر چند مقاومت پیروز شد ولی نتیجه برد- برد بود!(خبر ویژه)

یک ضدانقلاب فراری و پناهنده به دولت آمریکا، در تحلیلی راجع به جنگ غزه علی‌رغم میل باطنی اعتراف کرد مقاومت در جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی پیروز شده است ولی از طرف دیگر برای این که به اصطلاح نه سیخ بسوزد و نه کباب از جنگ برد- برد سخن گفته و نتیجه گرفته است که هم اسرائیل و هم مقاومت فلسطین در این جنگ پیروز شده‌اند و حق دارند خود را پیروز بدانند!


علی افشاری در مقاله‌ای با عنوان «جنگ غزه و معادله برد- برد» که روز‌آنلاین آن را منتشر ساخته است با اشاره به آمار و ارقام و نیز نتایج نظرسنجی‌های معتبر می‌نویسد: نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که محبوبیت حماس و رهبران آن  بعد از جنگ 50 روزه به نحو چشمگیری در کرانه باختری و غزه افزایش یافته است. نتایج نظرسنجی کاملا موید حمایت اکثریت فلسطینی‌ها از رویکرد حماس است. [اکثر] افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند گفته‌اند در صورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به اسماعیل هنیه رهبر حماس رای خواهند داد. در حالی که این رقم برای محمود عباس در حد 32 درصد است.
وی در تشریح جزئیات بیشتری از نتایج نظرسنجی فوق نوشت: طبق این نظرسنجی 71 درصد از پاسخ‌دهندگان از تسلیح کرانه باختری پشتیبانی کرده‌اند. 79 درصد حماس را برنده جنگ دانسته و 86 درصد شروع دوباره پرتاب موشک به داخل خاک اسرائیل را درست دانسته‌اند.
نویسنده با برشمردن همه واقعیت‌های فوق در پایان نتیجه جنگ را به نفع هر دو طرف منازعه دانسته و می‌نویسد: در کل با رویکردی که حماس و دولت اسرائیل دارند، جنگ اخیر به نفع هر دو آنها تمام شد(!) و با اتکاء به پیامدهای آن می‌توانند مواضع خود را توجیه و حفظ نمایند. فرجام گفت‌وگوهای صلح کماکان در پرده ابهام قرار دارد و دو طرف از نتایج جنگ برای ضرورت روابط خصمانه بهره‌برداری می‌نمایند.
افشاری در ضمن آن که به همه مولفه‌های پیروزی مقاومت فلسطین اعتراف و اذعان دارد ولی در عین حال دو طرف منازعه را پیروز می‌خواند. این در حالی است که مقامات رژیم کودک‌کش صهیونیستی خود بارها از شکست در جنگ غزه سخن گفته وبه آن اعتراف کرده‌اند.
افشاری که نمی‌تواند محبت خود به رژیم کودک‌کش اسرائیل را پنهان کند در عین حال در بخشی از تحلیل خود مدعی می‌شود حماس از تعداد زیاد کشته‌ها برای مظلوم‌نمایی و فربه ساختن ماشین نظامی خود استفاده کرده است!
گفتنی است سایت «روزآنلاین» و «گویانیوز» از جمله سایت‌های اینترنتی هستند که به نزدیکی و پیوند آشکار با رژیم صهیونیستی شهرت دارند.