kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸

عیادت مراجع عظام تقلید از رهبر معظم انقلاب

تعدادی از مراجع عظام تقلید با حضور در بیمارستان ضمن عیادت از رهبر معظم انقلاب جویای احوال ایشان شده و برای صحت و سلامتی معظم‌له دعا کردند.



عصر پنجشنبه و در چهارمین روز از بستری شدن رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیمارستان، حضرات آیات نوری همدانی و علوی گرگانی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عیادت و برای بهبود و سلامتی کامل ایشان دعا کردند.
فرزند ارشد آیت‌الله وحید خراسانی نیز به نمایندگی از ایشان از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عیادت و برای بهبود و سلامتی کامل ایشان دعا کرد.
خبرگزاری رسا نیز گزارش داد حضرت آیت‌الله وحید خراسانی روز پنجشنبه در مکالمه‌ای صمیمی جویای سلامتی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شدند.
خبر دیگر این که آیت‌الله راستی کاشانی، تعدادی از نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه استان‌ها، جمعی از فضلا، علما و مدرسین حوزه‌های علمیه، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی و جمعی از شخصیت‌ها و مسئولان در بخش‌های مختلف نیز با حضور در بیمارستان محل بستری رهبر معظم انقلاب، طول عمر و بهبود هر چه سریعتر ایشان را از خداوند مسئلت کردند.
پیام تبریک رئیس مجلس لبنان
برای عمل جراحی موفقیت‌آمیز
رهبر انقلاب
خبر دیگر این که «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان در پیامی عمل جراحی موفقیت‌آمیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را تبریک گفت.
براساس این گزارش، تجمع علمای «جبل عامل» لبنان و شیخ علامه «عفیف النابلسی» از علمای برجسته شهر صیدا در جنوب لبنان نیز با ارسال پیام‌هایی از سلامتی کامل رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از عمل جراحی موفقیت‌آمیز ابراز خرسندی کرده و از درگاه آستان الهی طول عمر معظم‌له برای رهبری امت اسلامی را خواستار شده‌اند.
قرائت حدیث شریف کساء
برای شفای کامل رهبر انقلاب
خبر دیگر این که نمازگزاران تهرانی طی مراسمی پیش از برگزاری نماز جمعه این هفته تهران با قرائت حدیث شریف کساء از درگاه الهی شفای کامل حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را خواستار شدند.
جمعی از طلاب حوزه علمیه قم نیز به شکرانه بهبودی و شفای رهبر معظم انقلاب پنج‌شنبه شب در مدرسه فیضیه دعای توسل
 قرائت کردند.
همچنین در پی بستری شدن رهبر معظم انقلاب در بیمارستان، عاشقان و پیروان ولایت در سراسر کشور با گرفتن روزه و خواندن نماز و دعا شفای عاجل ایشان را از خداوند متعال مسئلت کردند.
شامگاه پنج‌شنبه نیز آیین‌های شکرگزاری سلامتی رهبر معظم انقلاب با حضور پرشور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در گلزارهای شهدای سراسر کشور برگزار شد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در بیانیه‌ای به همین مناسبت تاکید کرده است: رؤسا، مدیران و کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور، همراه با ملت شریف ایران و میلیون‌ها عاشق دلداده ولایت در دیگر کشورها، این روزها شکرگزار وجود شریف و سلامتی رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی هستند.
روایت جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان
از عیادت رهبر انقلاب
شیخ نعیم قاسم، جانشین دبیر کل حزب‌الله لبنان که برای شرکت در همایش «علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین» به ایران سفر کرده بود، به همراه جمعی از علمای جهان اسلام روز چهارشنبه به عیادت رهبر معظم انقلاب رفته بود.
 وی در مصاحبه‌ای با پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب در این زمینه گفت: از این دیدار بسیار خوشبخت شدم؛ چرا که من ایشان را در وضع سلامتی بسیار خوبی دیدم. چهره‌ همیشه خندان ایشان، باز هم بشاش بود. ایشان با قدرت در جای خود نشسته بودند. از من پرسیدند که حال برادران چطور است؟ من به ایشان پاسخ دادم که همه‌ برادران خوب هستند و همگی به شما سلام می‌رسانند. ایشان از من جویای حال سید حسن نصرالله شدند که ایشان چطور است؟ من عرض کردم که او نیز برای شما آرزوی شفا دارد و جویای حال شما شده و از سلامتی شما مطمئن شده است.
شیخ نعیم قاسم ادامه داد: در هنگام دیدار با ایشان احساس می‌کردم که روحیه‌ ایشان بسیار بالا است و این حال همیشگی ما است که از وجود ایشان قدرت و اراده می‌گیریم. به طور کلی وضعیت ایشان بسیار خوب بود و با گشاده‌رویی و حضور ذهن قوی نسبت به افراد و سوابقشان با آنها برخورد می‌کردند.
وی تاکید کرد : توجه علما و دوستداران و مسئولان به سلامتی رهبری طبیعی است؛ چرا که ایشان در حال حاضر رهبر و نماد هستند و موقعیت مهم و تأثیرگذاری دارند. در واقع در هر زمانی امکان شکل‌گیری چنین شخصیتی در این سطح و با این عظمت وجود ندارد. به همین دلیل توجه به سلامتی ایشان، برای کسب اطمینان از این است که پیش روی خود رهبری را مشاهده کنند که به تلاش و فعالیت ادامه می‌دهد. من از بسیاری از برادران حاضر در گردهمایی علمای مسلمان شنیدم که همگی آنها- اعم از شیعه و سنی- خواستار دیدار با امام خامنه‌ای هستند تا از یک طرف از حال ایشان مطمئن شوند و از طرف دیگر چهره‌ روحیه‌بخش ایشان را از نزدیک ببینند و انرژی مضاعفی دریافت کنند.
پیام‌های امیران قطر
و امارات
خبر دیگر این که امیر قطر و جمعی از مقامات این کشور با ارسال پیامی به رهبر انقلاب برای وی بهبودی سریع آرزو کردند.  
شیخ تمیم بن حمد الثانی، امیر قطر و نخست‌وزیر و وزیر کشور قطر با ارسال پیامی به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تبریک به خاطر عمل جراحی موفقیت‌آمیز برای ایشان بهبودی سریع و سلامت کامل آرزو کردند.
رئیس دولت امارات نیز روز پنج‌شنبه ضمن تبریک برای موفقیت عمل جراحی رهبر انقلاب برای ایشان آرزوی سلامتی کردند.
شیخ «خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس دولت امارات در پیام تبریکی به مناسبت موفقیت‌آمیز بودن عمل جراحی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  رهبر معظم انقلاب برای ایشان سلامت و برای مردم ایران توسعه و پیشرفت بیشتر را
آرزو کرد.
آخرین خبر این که آیت‌الله ناصری دولت‌آبادی از اساتید اخلاق حوزه، عصر دیروز جمعه با حضور در بیمارستان از رهبر انقلاب عیادت کرد.
جمعی از فعالان ادب، فرهنگ، هنر، رسانه و ورزش کشور نیز عصر دیروز با حضور در بیمارستان از رهبر انقلاب عیادت کردند.