kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶

ترقی معکوس آقای آلفرد جانسون!(خبر ویژه)

ابراز اشتیاق یک شبه روشنفکر برای بوسیدن پای هر کسی که غنی‌سازی را در ایران تعطیل کند، با طعنه همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب مواجه شد.


داریوش سجادی نوشت: دکتر صادق زیباکلام اظهار داشته‌اند هر کس که غنی‌سازی را در ایران متوقف کند دو رکعت نماز شکر می‌خوانم و دست و پای او را می‌بوسم(!) در همین راستا گفته می‌شود «جان کری» وزیر خارجه آمریکا ضمن آماده کردن پای خود پیغام داده من برای تحقق آرزوی ایشان (زیباکلام) نهایت تلاش خود را اعمال خواهم کرد! در هر حال پای بنده برای بوسه ایشان مهیاست!!!
مشاور سابق کروبی ادامه می‌دهد: صرف‌نظر از این طنز تلخ، وجود چنین افراد با چنان اقوالی یادآور گوشزد ارزشمند «حسین‌ بن علی» است دائر بر آنکه؛ خدایا چه چیز گم کرد آنکه تو را یافت و چه پیدا کرد آنکه تو را گم کرد!
سجادی همچنین با اشاره به حرف‌های بی‌حساب افراطیون مدعی اصلاحات در حوزه‌های مختلف به این طنز استناد کرد که ملانصرالدین می‌گفت مردم 3 دسته‌اند؛ آنها که شمارش و حساب بلدند و آنها که نیستند!
البته در این میان شعری هم هست که می‌گوید:
 از دست بوس میل به پابوس کرده‌ای
خاکت بر سر ترقی معکوس کرده‌ای
گفتنی است زیباکلام آذر ماه سال گذشته ضمن ارائه نظریه‌ای دم دستی در روزنامه شرق مدعی شد اگر به جای صادق زیباکلام، نامش آلفرد یا دیوید و نام فامیلی‌اش جانسون یا اسمیت بود و به جای دانشگاه تهران در دانشگاه استنفورد تدریس می‌کرد، حتما به خاطر این نظریه‌پردازی شهره عام و خاص می‌شد و صدها تز و رساله درباره نظریه‌ وی به نگارش درمی‌آمد!