kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷

برگزاری نماز شکر در سراسرکشور به شکرانه سلامتی رهبر

رابطه امام و امت نه رابطه‌ای است همانند آنچه در سراسر جهان و میان مردم و سران کشورها شاهدش هستیم که حکایت از عشقی دوطرفه دارد.


زمانی که خبر کسالت امام جامعه اسلامی در رسانه‌ها منتشر شد هر چند کلیه شواهد حکایت از آن داشت که بیماری مختصری است که با عمل جراحی ساده‌ای برطرف خواهد شد ولی امت کوچکترین عارضه‌ای بر جبین رهبر و مولایش را هر چند مختصر و ناچیز باشد تحمل نمی‌کند.
از صبح دوشنبه که اخبار مرتبط با بیماری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای منتشر شد، در مساجد، حسینیه‌ها،  دانشگاه‌ها و ... شاهد برپایی مراسم دعا و نیایش برای بهبود هر چه سریع‌تر رهبر معظم انقلاب هستیم.
در این راستا دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور به ‌شکرانه سلامتی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و برای شفای کامل و عاجل معظم‌له روز پنج‌شنبه 20 شهریور 93 را روزه می‌گیرند.
دانشجویان بسیجی همراه با آحاد مردم قدرشناس و ولایتمدار ضمن حضور پرشور در نماز جمعه سراسر کشور، برای نعمت وجود و سلامتی رهبر معظم انقلاب نماز شکر بجا می‌آورند.
مراسم دعا و نیایش و اهدای نذورات
 و قربانی در مسجد لولاگر
از سوی دیگر نمازگزاران مسجد جامع لولاگر برای سلامتی کامل رهبر معظم انقلاب مراسم دعا و نیایش برگزار کردند.
در این مراسم که با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان، بسیجیان و قاطبه نمازگزاران مسجد لولاگر برگزار شد، حجت‌الاسلام سعید طالبی‌نیا امام جماعت و امین موقوفه مسجد جامع لولاگر با بیان ویژگی‌های منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب و اهمیت منصب ولی فقیه و جایگاه آن در امنیت کم‌نظیر موجود در کشور از خداوند منان برای سلامت کامل ایشان طلب شفای عاجل کردند و حاضران هم با قرائت دعا، شفا و طول عمر رهبر فرزانه انقلاب را خواستار شدند.
همچنین در پایان این مراسم حاضران با اهدای نذورات نقدی اقدام به قربانی کردن گوسفند و تقسیم آن بین مستمندان کردند.
نماز شکر پاسداران انقلاب
 به شکرانه سلامتی مقام معظم رهبری
مسئول روابط عمومی سپاه نیز از شکرگزاری پاسداران انقلاب اسلامی به پاس سلامتی رهبر معظم انقلاب خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سپاه، در پی انجام عمل موفقیت‌آمیز رهبر معظم انقلاب، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه اظهار داشت: در پی انتشار خبر انجام عمل جراحی موفقیت‌آمیز مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا (مدظله‌العالی) و آگاهی ملت ایران، پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر کشور همراه با موج سپاس و شکرگزاری ملی با حضور در آیین‌های برگزاری نماز، شکر خداوند متعال را به جای آوردند.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران به ویژه سپاهیان همواره شکرگزار وجود شریف و سلامتی رهبر عزیز و فرزانه انقلاب هستند، افزود: ولایت فقیه ستون خیمه نظام و انقلاب اسلامی است و نعمت وجود رهبری حکیم، عادل، شجاع، دوراندیش و با درایت در طول تاریخ انقلاب اسلامی چه در دوره حضرت امام(ره) و چه در دوران امام خامنه‌ای عزیز که سرآمدی و افتخار جهانی ایران اسلامی را تضمین کرده است همواره ملت ایران را به تضرع و خشوع به درگاه خداوند متعال واداشته است.
شریف در پایان با قدردانی از نحوه اطلاع‌رسانی و انتشار خبر عمل جراحی و سلامتی مقام معظم رهبری تصریح کرد: سلامتی و طول عمر با عزت و عظمت مقام عظمای ولایت و رهبری دعای همیشگی مردم مؤمن و انقلابی ایران در نمازهای یومیه و آیین‌های سپاس و شکرگزاری به درگاه الهی است و ان‌شاءالله ملت ایران و امت اسلام همچنان از نعمت وجودی معظم له و هدایت‌های داهیانه و پر خیر و برکت ایشان بهره‌مند خواهند بود.
ختم صلوات سربازان سایبری انقلاب
 در فضای مجازی
اگر نگاهی به شبکه‌های اجتماعی در دو روز گذشته کرده باشید خواهید دید هزاران فعال رسانه‌ای انقلاب که دلشان برای رهبر و مولایشان می‌تپد در این صفحات و به سهم خود مراسم ختم صلوات و قرائت حمد شفا گرفته‌اند.
شعری که ارادت را می‌رساند، در میان گذاشتن دلشوره با دیگر علاقه‌مندان به انقلاب و رهبری و آرزوی صحت و سلامتی آقا یا بازنشر عکسی که رهبر را در حال لبخند نشان می‌دهد و عیادت‌کنندگانی که همه و همه از سلامتی کامل امام امت خبر می‌دهند ... اینها خلاصه‌ای است از آنچه در فضای مجازی دو روز گذشته می‌گذرد و همچنان ادامه دارد.
پیام تبریک امیر کویت
 به مناسبت  عمل جراحی موفقیت‌آمیز رهبر انقلاب
از سوی دیگر نیز امیر کویت با ارسال پیامی به رهبر معظم انقلاب، عمل جراحی موفقیت‌آمیز ایشان را تبریک گفت.
به گزارش خبرگزاری کویت، «شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت روز دوشنبه با ارسال تلگرافی برای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، عمل جراحی موفق ایشان را تبریک گفته و صمیمانه ابراز امیدواری کرده است که آیت‌الله خامنه‌ای هرچه سریعتر بهبودی و سلامت کامل خود را بازیابند.
شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح ولیعهد کویت و شیخ جابر المبارک الاحمد الصباح نخست‌وزیر کویت نیز پیام‌های مشابهی برای رهبر معظم انقلاب ارسال کرده‌اند.
پیش از این سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز در تماسی جویای احوال حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شده و ضمن اظهار خرسندی از وضعیت عمومی رهبر انقلاب، از خداوند متعال بهبود سریعتر ایشان را مسئلت کرده بود.
خبر دیگر این که حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) در کویت نیز اعلام کرد اقدام به برپایی ضیافت شامی به شکرانه سلامت مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خواهد کرد.
اعلام خوشحالی حزب‌الله عراق
 از سلامتی رهبر انقلاب
از عراق نیز گزارش می‌رسد «کتائب حزب‌الله عراق»  از گروه‌های اصلی و مهم مقاومت اسلامی و مدافعان حرم حضرت زینب(س) و اماکن مقدسه عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد: سلامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، ولی امر امت را به امت اسلامی و گروه‌های مقاومت و مجاهدان تبریک می‌گوییم.
در ادامه این بیانیه آمده است: سلامت مقام معظم رهبری را مدیون لطف خداوند و عنایت امام زمان(عج) و دعاهای خیر مجاهدان و عامه مردم مسلمان می‌دانیم.
کتائب حزب‌الله عراق با اشاره به جنگ با داعش اعلام کرد در مقابل این نعمت الهی که همان  سلامت رهبر مجاهدان و حامی مستضعفان است در صحنه جهاد با قدرت و عزم و اراده به وظیفه خود عمل خواهد کرد و همچنان تحت پرچم ولایت فقیه به راه خود ادامه خواهد داد.
عیادت علما و شخصیت ها
 از رهبر معظم انقلاب
عصر دیروز آیت الله جوادی آملی و حجت‌الاسلام سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق با حضور در بیمارستان از حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب عیادت کردند .