kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
واشنگتن فری بیکن:

بمب‌افکن‌های روسی حمله اتمی به آمریکا را تمرین کردند

یک پایگاه خبری در آمریکا طی گزارشی فاش کرد بمب‌افکن‌های روسی حمله اتمی به آمریکا را تمرین کردند.


چند روز پس از تهدید بی سابقه پوتین علیه غربی‌ها که گفته بود، «غرب نباید با روسیه اتمی بازی کند»، پایگاه خبری «واشنگتن فری‌بیکن» اعلام کرد، جنگنده‌های بمب‌افکن‌ روسی طی روزهای گذشته در طول دریای آتلانتیک شمالی و نزدیک ایسلند، گرینلند و شمال شرق کانادا «حملات اتمی باموشک کروز به آمریکا را» تمرین کرده‌اند.
طبق این گزارش، این تمرینات همزمان با برگزاری نشست سران ناتو که پنج‌شنبه و جمعه گذشته در ولز برای تحریم روسیه برگزار شد، صورت گرفته است. به گزارش فارس بمب‌افکن‌های مورد استفاده قرار گرفته دو فروند و از نوع تی‌یوـ95 هستند.
 مقامات نظامی مطلع از گزارش‌های اطلاعاتی می‌گویند: تحلیل این پروازها نشان می‌دهد که بمب‌افکن‌های روس در حال حرکت به سمت یک «محوطه شلیک» (بهترین موقعیت برای شلیک موشک‌های کروز حامل کلاهک اتمی) از پیش تعیین شده بوده‌اند.
این گزارش در حالی منتشر می‌شود که هفته گذشته ژنرال «یوری یاکوبوف» مقام ارشد وزارت دفاع روسیه نیز گفته بود مسکو باید دکترین نظامی خود را تغییر داده و ایالات متحده و ناتو را صراحتا به عنوان نیروهای دشمن در نظر گرفته و طرح‌های احتمالی برای حملات اتمی پیشگیرانه را طراحی کند.
بحران اوکراین چند ماهی است به صحنه تقابل جدی بین روسیه و غرب تبدیل شده است. در آخرین مورد از این تقابل، روز دوشنبه اعضای اتحادیه اروپا به رغم تهدیدات روسیه، تحریم‌های جدید خود را که در نشست «ولز» مطرح کرده بودند، تصویب کردند. روسیه تهدید کرده بود، اگر این تحریم‌ها پس از تصویب اجرا شوند آسمان خود را به روی بسیاری از پروازهای اروپا می‌بندد. مسکو تاکنون به تصویب این تحریم‌ها واکنشی نشان نداده است. اما «هرمان وان رمپوی»، ‌رئیس‌شورای اتحادیه اروپا گفته، «ورود به مرحله اجرای تحریم‌های جدید، از طریق انتشار مجله رسمی و ظرف چند روز آینده صورت خواهد گرفت.» وی در عین حال افزود: اتحادیه اروپا آماده است در مورد تحریم‌های توافق شده بازنگری کلی یا مقطعی کند و این امر بستگی به اوضاع بر روی زمین دارد.»
طبق گزارش‌های غیررسمی، در این تحریم سه شرکت عمده نفتی و صنایع دفاعی روسیه هدف گرفته شده است.
آغاز رزمایش ناتو
روز دوشنبه اما خبر رسید، ناتو با هدف قدرت‌نمایی مقابل روسیه، رزمایش دریایی خود را در آب‌های دریای‌سیاه آغاز کرده است. اما همزمان با آغاز این رزمایش صدها نفر از مردم اوکراین تظاهرات ضد ناتو برگزار کردند.شرکت‌کنندگان در اجتماع شعارهایی علیه ناتو و رزمایش «سی‌بریز-2014» سر دادند و خواستار خروج نیروهای ناتو از اوکراین شدند.
آنها نوشته‌هایی با مضامینی همچون «ناتو به خانه خود برگرد» و «ناتو تو را به اوکراین دعوت نکرده‌ایم» و «هیچ‌گاه حمله ناتو به یوگسلاوی را از یاد نمی‌بریم» در دست داشتند.
یکی از شرکت‌کنندگان در اجتماع گفت: «آمریکا دشمن ملت‌ها است و جنایت نیروهای آمریکایی و ناتو در یوگسلاوی در سال 1999 گواهی بر این واقعیت است.»
خبر دیگر اینکه رئیس‌جمهور اوکراین تصریح کرد: با برخی کشورهای عضو ناتو برای دریافت سلاح به توافق رسیده است!