kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲

ارتش سوریه شهر «ارزه» را از تروریست‌ها پس گرفت

ارتش سوریه موفق شد در درگیری با تروریست‌ها شهر «ارزه» در حومه شمالی استان «حماه» را آزاد و آن ‌را از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، ارتش سوریه توانست شهر «ارزه» و روستاهای اطراف آن را در حاشیه شهر حماه در نبرد با تروریست‌های جبهه النصره بازپس بگیرد.
در این درگیری 20 نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و ده‌ها تن زخمی شدند و خودروها و تجهیزات آنان نیز منهدم شد.شماری از تروریست‌های جبهه النصره نیز هنگام نفوذ به منطقه «رسم الخوالد» در حومه «قنیطره» به دست نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.
منابع خبری سوری همچنین از پیشروی قابل توجه نیروهای ارتش سوریه در منطقه «جوبر» واقع در شرق شهر دمشق خبر دادند.یگان‌های ویژه گارد ریاست‌جمهوری سوریه نیز منطقه پرخطر موسوم به برمودا را که محل استقرار تک‌تیراندازها و اتاق عملیات تروریست‌های مسلح به شمار می‌رفت تصرف کرده‌اند.
همچنین ارتش سوریه شبکه‌ای از تونل‌های مورد استفاده تروریست‌های مسلح را در منطقه جوبر شناسایی و منفجر کردند و در پی آن تعداد زیادی از تروریست‌ها پا به فرار گذاشتند.
کمک 500 میلیون دلاری آمریکا به تکفیری‌ها
از سوی دیگر خبر می رسد نمایندگان کنگره آمریکا در حال بحث در مورد ابعاد و گستره محور احتمالی برای اقدام نظامی در داخل سوریه هستند. برخی از نمایندگان به دنبال آن هستند با این محور از هدف قرار دادن مواضع گروه تروریستی داعش فراتر روند.
در همین رابطه روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، نمایندگان کنگره به دنبال کمک 500 میلیون دلاری به مخالفان غربگرای سوری (بخوانید تکفیری‌ها) هستند.
به نوشته وال استریت ژورنال قانونگذاران آمریکایی این هفته با رهبران سنا و مجلس نمایندگان دیدار خواهند کرد و همچنین اوباما را برای ارائه کمک مالی به مخالفان متقاعد خواهند کرد.
اوباما هرچند پیشتر اعلام کرده بود که قدرت لازم برای اجرای راهبرد خود مبنی بر تایید بودجه 500‌‌میلیون دلاری به منظور تسلیح و آموزش مخالفان غربگرا در سوریه را دارد اما خواهان حمایت کنگره از طرح خود است.
وال‌استریت ژورنال نوشت: بحث و تصمیم‌گیری کنگره برای تخصیص این پول احتمالا سیاسی شده و در کنگره بین کسانی که بر این باورند اوباما اقدامات کافی را انجام نداده و کسانی که از گرفتار شدن آمریکا در یک نبرد دیگر در خاورمیانه واهمه دارند اختلاف ایجاد خواهد کرد.
تحلیلگران معتقدند آمریکا به بهانه مقابله با گروه تروریستی داعش درصدد مداخله در کشورهای خاورمیانه به ویژه عراق و سوریه است.