kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳

یدیعوت آحارونوت: نصرالله قادر است شهرهای اسرائیل را به راحتی تصرف کند

پرتیراژترین روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع نظامی بلندپایه رژیم صهیونیستی نوشت: حزب‌الله به راحتی می‌تواند منطقه بزرگ الجلیل واقع در شمال اسرائيل را تصرف کند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارونوت در مقاله‌ای به نگرانی‌های ارتش رژیم صهیونیستی از بروز جنگ جدید با حزب‌الله لبنان خبر داد و نوشت، حزب‌الله در جنگ آینده با اسرائیل به راحتی می‌تواند وارد سرزمین‌های اشغالی شده و شهر الجلیل را تصرف کند.
این روزنامه با اشاره به تهدید سال گذشته سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره اشغال الجلیل افزود، به احتمال زیاد اسرائیل در جنگ آینده با حزب‌الله شکست خواهد خورد چرا که توان نظامی حزب‌الله بسیار افزایش یافته است.یدیعوت آحارونوت تاکید کرد، اگر تل‌آویو بودجه لازم برای آموزش نظامیان را تامین نکند و از تجربیات جنگ غزه درس نگیرد در جنگ آینده با حزب‌الله نیز شکست خواهد خورد.
به نوشته این روزنامه صهیونیستی، حزب‌الله لبنان برای تصرف الجلیل مشکل زیادی ندارد چرا که این عملیات نیاز به تونل ندارد، فقط کافی است که از مرزها عبور کنند و بر یکی از روستاهای اسرائیل مسلط شوند. فرماندهان جبهه شمالی اسرائیل نیز می‌دانند که حزب‌الله در عملی کردن این تهدید جدی است و به همین علت طرح جنگی خود را در این منطقه به طرح دفاعی تبدیل کردند.
گفتنی است منطقه الجلیل سرزمینی در شمال اسرائيل است که در قسمت عمده‌ای از استانهای شمالی اسرائیل واقع شده است پس از طرح تقسیم فلسطین توسط سازمان ملل متحد در سال 1947 این منطقه تحت اشغال کامل رژیم صهیونیستی درآمد.از جمله بزرگ‌ترین شهرهای این منطقه می‌توان به الناصره و صفد اشاره کرد.
در حال حاضر در این منطقه هم فلسطینی‌ها زندگی می‌کنند و هم مهاجران یهودی به‌گونه‌ای که فلسطینی‌ها و اعراب نیمی از جمعیت این منطقه را تشکیل می‌دهند. به عبارتی این منطقه مثلث شکل به دو قسمت فلسطینی و یهودی‌نشین تبدیل شده است.
این روزنامه همچنین با اشاره به شکاف ایجاد شده بین نیروهای هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی نوشت که ارتش مجبور خواهد بود دیدگاه‌های خود را در زمینه تکیه مفرط بر نیروی هوایی تغییر دهد. در ادامه این گزارش آمده جنگ غزه نشان داد این نظریه که برای پر کردن شکاف باید بخشی از بودجه نیروی هوایی به سمت نیروی زمینی گسیل گردد، اشتباه است.
آحارونوت همچنین افزود، حزب‌الله بیش از 100 هزار موشک از انواع مختلف در اختیار دارد. این میزان بسیار بیشتر و دقیق‌تر و سنگین‌تر از موشک‌هایی است که اسرائيل در سال 2006 استفاده کرد. این حزب روزانه قدرت پرتاب 1000 موشک را دارد و اسرائیل نمی‌تواند پاسخی برای این موشک‌ها داشته باشد.این روزنامه اسرائيلی نوشت، رزمندگان حزب‌الله نیز از توان رزمی بالایی برخوردارند و با حضور در جبهه‌های مختلف از جمله سوریه تجربه نظامی بالایی برای خود می‌اندوزند. به نوشته این روزنامه، نیروهای حزب‌الله به یگان ویژه تبدیل شده‌اند و موشک‌های دوربرد خود را نیز تقویت کرده‌اند این عوامل عناصر سرنوشت‌سازی در هر جنگ آینده اسرائیل با حزب‌الله هستند. آحارونوت همچنین نوشت: حزب‌الله در بالاترین شرایط آمادگی به سر می‌برد در حالی که آموزش یگان‌های نظامی اسرائیل کم شده و تمرین‌های نیروهای ذخیره لغو شد و ارتش سلاح کافی در اختیار ندارد.