kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱

توسل به شگرد تمسخر و تحقیر برای ارعاب منتقدان درونی جبهه اصلاحات(خبر ویژه)

در ادامه توهین و تمسخرهای مافیای اصلاحات علیه تشکیلات تازه تأسیس ندا، روزنامه آرمان نیز به تمسخر این گروه پرداخت.


اصلاح‌طلبان پیش از این ضمن تمسخر و تحقیر «ندا» (نسل دوم اصلاح‌طلبان) دو عضو آن را مجبور بر استعفا کردند. «بی‌شناسنامه، نفوذی، قدرت‌طلب، فرصت‌طلب» از جمله تعابیری است که افراطیون و مافیای اصلاحات درباره گروه ندا به کار برده‌اند چرا که برخی اعضای این گروه خواستار اصلاح و جبران برخی تندروی‌های گذشته نظیر خروج از حاکمیت، حضور در آشوب سال 88، تحریم انتخابات، تقابل با حاکمیت و طرح شعارهایی نظیر فتح سنگر به سنگر و فشار از پایین (به مثابه اعلام جنگ به حاکمیت) شده‌اند. پورنجاتی نیز خطاب بر ندایی‌ها به طعنه گفته با این حساب عمه من نیز می‌خواهد تشکل «نساء» (نسل سوم اصلاح‌طلبان) را راه بیاندازد.
در این میان روزنامه آرمان در مطلبی بدون امضا نوشت: آقای صادق خرازی سلمه‌الله خوب می‌داند که صاحب این قلم [!!] چقدر اصلاحات را دوست دارد. کما فی‌السابق مخلصیم... آنچه تعجب‌برانگیز است انتخاب نام ندا بر این حرکت خداپسندانه است.
نویسنده نامعلوم ادامه می‌دهد: اشکال نام ندا علامت اختصاری «نسل دوم اصلاح‌طلبان» در این است که پس از نسل صاحب این قلم و آقاصادق که باید اصلاح‌طلبی به نسل بعدی تحویل داده شود، آنها مجبورند اسم آن را هم عوض کنند و بگذارند «نسا» یعنی «نسل سوم اصلاحات». کاش همین بود، اگر همینطور این پرچم ماراتن به نسل‌های بعدی تحویل شود که باید چنین شود و دعا می‌کنیم که بشود، نام اصلاح‌طلبی نسل‌های سوم تا نهم به این ترتیب خواهد بود، نچا، نپا، نشا، نها، نها و ننا. نام تشکیلات نسل پنجم از اساس یک نام ضداصلاحات است. زیرا اصلاحات بنا به ماهیت خود نیاز به پایش دائمی دارد و نام نپا کاملا لایتچسبک است. نسل‌های هفتم و هشتم در دهه اول و نسل‌های سیزدهم تا نوزدهم در دهه دوم نام‌های تکراری و گیج‌کننده‌ای خواهند داشت و غیراصلاح‌طلبان در تشخیص نسل‌های هفتم، هشتم، هفدهم و هجدهم به اشتباه خواهند افتاد(!)
روزنامه زنجیره‌ای آرمان در ادامه تمسخر خود نوشت: متاسفانه اشکال این نامگذاری به همین جا ختم نمی‌شود. از نسل بیستم تا نود و نهم یک حرف و از نسل صدم تا نهصد و نود و نهم دو حرف از هزاره دوم تا نسل هزار و نهصد و نود و نهم سه حرف و به همان ترتیب در هر هزاره یک حرف به نام این تشکیلات اضافه خواهد شد. به این ترتیب در نسل پنج‌هزار و نهصد و هفتاد و سوم نام تشکیلات به نپهنهسا تبدیل خواهد شد که تصدیق بفرمایید خیلی ثقیل است. حالا بماند که این نامگذاری در نسل‌های میلیون به بالا به چه معضلی برای اعضا و غیراعضا تبدیل می‌شود. تنها خوبی‌اش آن است که در مسابقات رادیو تلویزیونی به هر کس بتواند سه مرتبه بدون لکنت‌نام این تشکیلات را بگوید یک جایزه نفیس می‌دهند.
آرمان در پایان درد اصلی افراطیون را بازگو کرد و نوشت: چرا به رغم حسن‌نیت و قلب سلیم آقا صادق عزیز، چنین اشتباهی در نامگذاری رخ داده است؟ صاحب این قلم را گمان بر این است که با بزرگان اصلاحات مشورت نشده است.