kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
با انتخاب رئیس، نایب رئیس و سخنگو

اصولگرایان کرسی ریاست شورای شهر را پس گرفتند

روز گذشته در انتخابات شورای شهر تهران چمران با 18 رای رئیس شورای شهر شد و مسجدجامعی با 13 رای از تکیه بر کرسی ریاست شورا بازماند.

سرویس اجتماعی -

مهدی چمران که سابقه 10 سال ریاست بر شورای شهر دوم و سوم را داشت، به عنوان دومین رئیس شورای شهر چهارم نیز برگزیده شد.
در این انتخابات احمد مسجدجامعی از سوی اصلاح‌طلبان کاندیدای ریاست شورا شده بود که با 13 رای ریاست شورا را به  چمران واگذار کرد.
در سال نخست شورای چهارم مسجدجامعی با 16 رای و چمران با 15 رای به ریاست شورای شهر تهران رسید.
طلایی نایب رئیس شد
در ادامه احمد حکیمی‌پور و مرتضی طلایی نیز بر سر نایب رئیس شدن رقابت کردند که در دور اول هر دو 15 رای آوردند و یک رای نیز سفید بود. از این‌رو رای‌گیری به دور دوم کشید و طلایی 17 رای را برای نایب رئیسی به دست آورد.
بر اساس این گزارش، ساعی، راستگو، قناعتی،  جدیدی و تندگویان نیز برای منشی اول و دوم کاندیدا شدند که در نهایت ابوالفضل قناعتی با 18 رای به عنوان منشی اول انتخاب شد. همچنین با توجه به مساوی شدن رای الهه راستگو و محمدمهدی تندگویان برای انتخاب منشی دوم رای‌گیری دوباره انجام گرفت و سرانجام راستگو با 16 رای به عنوان منشی دوم انتخاب شد.
در ادامه جلسه دوستی و تقی‌پور کاندیدای سخنگوی شورای شهر شدند که در نهایت تقی‌پور انتخاب شد.
موضع‌گیری آلیا درباره پیروزی اصولگرایان
نماینده مردم تهران با بیان اینکه باید همه گروه‌های اصولگرا از انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر درس بگیرند، گفت: پیروزی رقیب در انتخابات ریاست جمهوری، از جنس گفتمانی نبود چرا که با وحدت نیروهای ارزشی پیروزی برای اصولگرایان حاصل می‌شد.
فاطمه آلیا عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به پیروزی اصولگرایان در انتخابات هیئت رئیسه انتخابات شورای شهر، گفت: نتیجه انتخابات هیئت رئیسه ثمره اتحاد و همگرایی اصولگرایان است که با توجه به شرایط موجود توانستند با اتحاد و نزدیکی بیشتر به موفقیت برسند.
وی با بیان اینکه پیروزی اصولگرایان در انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر نشان داد، رمز پیروزی اصولگرایان وحدت و همدلی است، تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری، ما نتوانستیم همدلی و وحدت داشته باشیم؛ و پیروزی رقیب از جنس گفتمانی نبود چرا که اصولگرایان و نیروهای ارزشی می‌توانستند روی اصول و مبانی وحدت کنند، موفقیت حاصل می‌شد.
آلیا با بیان اینکه رویکرد جامعه اقبال به نیروهای ارزشی و وفادار به انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: امیدواریم تمام گروه‌های اصولگرا و ارزشی از انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر درس گرفته و در آینده برای وحدت مطلوب، از خودگذشتگی کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه وحدت و همدلی بین نیروهای ارزشی و انقلابی بیش از پیش شده است، گفت: در بحث استیضاح وزیر علوم، همه دیدند که گروه‌های اصولگرا برای دفاع از ارزش‌ها چگونه متحد شده‌اند، اگر وحدت و همدلی اصولگرایان ارزشی در مجلس نبود، قطعا آقای فرجی‌دانا استیضاح نمی‌شد.
تاکید کوثری بر وحدت اصولگرایان
محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بی‌تردید اگر اصولگرایان همانند انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر عمل کنند، در آینده موفقیت‌های بزرگ تری کسب خواهند کرد.
وی افزود: پیروزی اصولگرایان در انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر نشان داد هر زمانی وحدت و یکپارچگی داشته باشند به پیروزی می‌رسند.
کوثری با بیان اینکه اصولگرایان در آینده سیاسی خود باید انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر را الگو قرار بدهند، تصریح کرد: نیروهای ارزشی و انقلابی باید اختلافات جزئی را کنار گذاشته و حول محور ارزش‌های انقلاب اسلامی به وحدت بیشتر فکر کنند.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه مردم اصولگرایان و نیروهای انقلابی را قبول دارند اما در انتخابات ریاست جمهوری وقتی دیدند اینها حاضر نیستند به نفع یکدیگر ایثار کنند، دلزده شدند، تاکید کرد: اصولگرایان و نیروهای ارزشی باید فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را سرلوحه کار خود قرار دهند؛ در انتخابات ریاست جمهوری اگر دوستان به وعده‌هایی که به مردم داده بودند عمل می‌کردند و به وحدت می‌رسیدند قطعا نتیجه چیز دیگری بود.کوثری در پایان گفت: بی‌تردید اگر اصولگرایان همانند انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر عمل کنند، در آینده موفقیت‌های بزرگ تری کسب خواهند کرد.
گفتنی است، در روزهای اخیر از سوی برخی دستگاه‌ها فشارهایی به تعدادی از اعضای شورای شهر آمده بود تا اصلاح‌طلبان در این انتخابات پیروز شوند.