kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱

لوموند: باید دست بشار اسد را به خاطر مقابله با تروریست‌ها فشرد

روزنامه فرانسوی لوموند نوشت، باید دست بشار اسد را به خاطر مقابله با گروه‌های تروریستی تکفیری فشرد.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «اولیویه‌را وانلر» روزنامه‌نگار و نویسنده فرانسوی در گزارشی با عنوان «باید دست بشار اسد را فشرد» که روزنامه لوموند آن را منتشر کرد. به بررسی تحولات جاری در عرصه ‌بین‌الملل از جمله بحران سوریه و جنایات گروه تکفیری داعش پرداخت.
در این گزارش آمده است: «همان طور که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته است باید دست بشار اسد را به خاطر تلاش‌هایش برای مقابله با گروه‌های تروریستی فشرد.»
در این گزارش همچنین آمده «گروه تکفیری داعش طی یک سال گذشته هیچ کاری نتوانست در سوریه انجام دهد چرا که تحت فشار ارتش سوریه قرار داشت و دولت سوریه از زمین و هوا این گروه تروریستی را هدف قرار می‌داد و با آنان مقابله می‌کرد. این در حالی است که گروه‌های تروریستی متعددی در سوریه در حال مبارزه با نظام بشار اسد بودند و از حمایت کشورهای غربی و برخی از کشورهای عربی بهره می‌بردند.»
براساس آمارهای رسمی منتشر شده به غیر از آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورهای غربی تونس، عربستان و مغرب نیز در صدر کشورهای صادرکننده تروریست به سوریه هستند و بعضاً از این گروه‌ها حمایت‌های مالی می‌کنند.
تونس با 3000، عربستان با 2500 و مغرب با 1500 تروریست در صدر کشورهای عربی قرار دارند که به خاک سوریه تروریست اعزام کرده‌اند.
از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که تروریست‌های داعش از سلاح‌های پیشرفته از جمله بمب‌های خوشه‌ای در سوریه استفاده می‌کنند.
در همین رابطه شبکه المیادین اعلام کرد که یکی از فرماندهان برجسته گروهک تروریستی داعش در دیرالزور در شرق سوریه در نزدیکی مرز با عراق کشته شد.
همچنین روزنامه الرای کویت نوشت، حزب‌الله سه نفر از سرکرده‌های گروه تروریستی جبهه ‌النصره را در منطقه القلمون سوریه دستگیر کرده است.
یگان‌های ارتش سوریه نیز با در دست گرفتن کنترل مناطق اطراف میدان نفتی «التیم» در شرق سوریه در آستانه تسلط بر میدان نفتی قرار دارند.
نیروی هوایی ارتش نیز مقرها و تجمعات وابسته به گروه تروریستی تکفیری داعش در حومه دیرالزور را هدف گرفت که طی این عملیات تعداد زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.