kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
حدادعادل:

استیضاح 5 وزیر فضاسازی روزنامه‌های اصلاح‌طلب است

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه طرح مسئله استیضاح پنج وزیر، فضاسازی برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب است،‌ گفت: استیضاح وزرای دیگر در دستور کار نیست.


غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به اینکه پس از استیضاح فرجی‌دانا برخی فضاسازی‌ها مبنی بر اینکه پنج وزیر دیگر استیضاح می‌شوند، را ایجاد کردند، اظهار کرد: کسانی که چنین مسئله‌ای را مطرح کردند لابد خودشان دوست دارند پنج وزیر دیگر استیضاح شوند.
وی  افزود: در حال حاضر پس از استیضاح فرجی‌دانا، استیضاح وزیر دیگری در دستور کار مجلس نیست. البته ما به برخی وزرا نسبت به عملکرد آنان تذکر داده‌ایم اما بحث استیضاح مطرح نیست.
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه پنج وزیر دیگر پس از فرجی‌دانا توسط مجلس استیضاح می‌شوند، فضاسازی روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب بوده است. حدادعادل تاکید کرد: در مورد مسائل سیاسی معتقدیم کسانی که در فتنه 88 موثر و مقصر بودند نباید کلید کارها را به دست آنها سپرد و بنده خودم صریحا به روحانی گفتم که مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد و حرف ما نیز در استیضاح وزیر علوم همین بود.
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما عقده استیضاح وزیر نداشتیم، اما 9 ماه بود که به فرجی‌دانا می‌گفتم فعالان فتنه را در مناصب کلیدی وزارتخانه و دانشگاه‌ها قرار ندهد و دعوا بر سر همین مسئله بود، والله و بالله که این مسئله بورسیه مطرح نبوده و علت اصلی استیضاح بحث انتصاب فعالان فتنه بوده و استیضاح ربطی به بورسیه‌ها نداشت.
این مسئول افزود: به عقیده ما دو عامل، آرامش در جامعه را از بین می‌برد که شامل بی‌توجهی به ارزش‌های فرهنگی و مسائل سیاسی است. حدادعادل افزود:  برای حفظ آرامش فرهنگی نباید ماهواره و اینترنت را رها کرده و یا فیس‌بوک و توئیتر آزاد شود و مهم‌تر اینکه نباید مسئولان کشور به داشتن فیس‌بوک خود افتخار کنند، چرا که مقولاتی نظیر فیس‌بوک، توئیتر و ماهواره  سبب تشنج و تنش فرهنگی در جامعه می‌شود. حدادعادل در زمینه آخرین نتایج مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: حداقل فایده مذاکره این بود که رفتیم و حرف زدیم و مشخص شد که چه کسی حسن نیت داشته و چه کسی حسن نیت ندارد، اما آنچه را امروز می‌بینیم بهانه‌جویی‌های مکرر آمریکا در روند مذاکرات است.
این مسئول خاطرنشان کرد: مجلس در ادامه روند مذاکرات به طور حساس پیگیر بوده و چنانچه حس کنیم آمریکا از مذاکره پنجره هسته‌ای می‌خواهد قیم‌مآبی کند، می‌ایستیم و حتی  اگر لازم باشد مانع ادامه مذاکرات می‌شویم که البته فکر می‌کنم دولت نیز حاضر نیست اگر روند مذاکرات چنین باشد آن را ادامه دهد.
حدادعادل در مورد انتخابات مجلس آینده نیز گفت: ترکیب مجلس آینده به رای مردم بستگی دارد؛ اینکه چطور مجلسی انتخاب کنند؛ اگر مجلسی باشد که به فکر مردم باشد، این خوب است و در چنین شرایطی باید اصولگرایان به وحدت خود توجه بیشتری داشته باشند.