kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
تکرار شکست سنگین داعش در شمال عراق

تروریست‌های اجاره‌ای با پوشش و آرایش زنانه گریختند

شماری زیادی از عناصر تروریستی داعش پس از شکست سنگین در شهر «آمرلی» شمال عراق، با پوشش زنانه از منطقه گریختند و 50 روستا به دست نیروهای دولتی افتاد.


به گزارش خبرگزاری‌ها، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، شکست خفت‌بار تروریست‌ها در آمرلی تاثیر زیادی در تضعیف روحیه دیگر عناصر داعش در شمال عراق گذاشت. به طوری که نیروهای دولتی به راحتی توانستند منطقه «سلیمان بیک» را از تروریست‌ها پس بگیرند. در پیشروی نیروهای داوطلب و ارتش به سمت سلیمان بیک 90 کیلومتری شرق «تکریت» 23 تروریست که تابعیت چچنی داشتند، به هلاکت رسیدند؛ اما 56 عضو داعش بدون هرگونه مقاومتی خود را تسلیم نیروهای ارتش کردند.
در منطقه شمال تکریت هم شمار دیگری از عناصر داعش ریش‌های بلند خود را تراشیدند و برای اینکه بتوانند از چنگ نیروهای دولتی فرار کنند، لباس زنانه پوشیدند و از منطقه گریختند!
اما در همین منطقه نیروهای دولتی توانستند یک سرکرده داعش معروف به «ابوطیبه» به همراه معاونش را به هلاکت برسانند.
نیروهای داوطلب و ارتش در شمال استان دیاله نیز طی عملیات گسترده‌ای، موفق شدند 50 روستا را از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند و حدود 200 تکفیری داعش را بکشند. در این عملیات 25 خودروی داعش نیز منهدم شد. طبق گزارش‌ها، پیشروی ارتش از جنوب و نیروهای پیشمرگ از شمال در چند محور ادامه دارد و احتمال می‌رود طی 24 ساعت آینده دو منطقه «السعدیه» و «جلولا» نیز از لوث عناصر داعش پاکسازی شود.دیروز همچنین، شهر آزاد شده آمرلی حال و هوای دیگری داشت. مردم پس از مدت‌ها، آزادی را حس می‌کردند.ساکنان شهر که همگی ترکمن و شیعه هستند، شکستن محاصره شهر توسط ارتش و نیروهای مردمی را جشن گرفتند. «نوری مالکی» طی تماس تلفنی با فرماندهان ارتش در آمرلی، این پیروزی را به مردم این شهر و نظامیان عراقی تبریک گفت. مالکی این پیروزی را دستاورد بزرگی برای مردم عراق دانست.
در همین حال،‌«هادی العامری» فرمانده عملیات شمال شرق عراق گفت، ارتش در عملیات آزادسازی آمرلی از تاکتیک‌های جدیدی بهره برد. وی پیش‌بینی کرد که پیروزی‌های جدیدی در راه است.
اما دیروز تروریست‌ها نیز در شهر «رمادی» مرکز استان «الانبار» دست به عملیات تروریستی زدند؛ در این عملیات انتحاری که یک ساختمان نیروهای ارتش و پلیس هدف انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده قرار گرفت، 22 نیروی امنیتی و 15 غیرنظامی شهید شدند.
خبر دیگر از عراق اینکه، «فواد معصوم» رئيس‌جمهور عراق گفت، مشورت‌ها برای تشکیل دولت جدید در این کشور پیشرفت چشمگیری داشته و به زودی دولت تشکیل می‌شود.