kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
طي 48 ساعت

ارتش سوريه در حومه دمشق 255 تروريست تکفيري را به هلاکت رساند

نيروهاي ارتش سوريه در ادامه پيشروي‌هاي خود در منطقه «جوبر» استان دمشق طي 48 ساعت 255 تروريست مسلح را به هلاکت رساندند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ارتش سوريه براي آزادسازي منطقه «جوبر» در استان دمشق به سمت اين منطقه پيشروي کرد که در جريان اين عمليات درگيري شديدي ميان نيروهاي ارتش و تروريست‌ها صورت گرفت که طي آن صدها تروريست کشته يامجروح شدند.
اين عمليات در حالي صورت گرفت که نيروي هوايي سوريه نيز به بمباران مواضع تروريست‌ها پرداخت و 86 مرکز تجمع و مقر تروريست‌ها در اين منطقه را هدف قرار داد.منابع نظامي اعلام کردند که طي دو روز گذشته در جوبر دست‌کم 255 تروريست کشته شدند.
به موازات پيشروي ارتش در اين منطقه گروه‌هاي مسلح اقدام به منفجر کردن يک تونل در يکي از مقرهاي ارتش سوريه در غرب جوبر کرد. در جريان بمباران نيروي هوايي ارتش سوريه سرکرده گروه تکفيري موسوم به «گردان‌هاي خالد» در شهر «زبداني» واقع در 50 کيلومتري غرب شهر دمشق نيز به هلاکت رسيد.«فيصل مقداد» معاون وزير خارجه سوريه نيز از آمادگي کشورش براي همکاري با جامعه بين‌الملل در زمينه مبارزه با تروريسم خبر داد. از سوي ديگر سخنگوي ارتش فيليپين اعلام کرد تمامي 75 نيروي حافظ صلح سازمان ملل در سوريه مستقر در بلندي‌هاي جولان توانستند از دست تروريست‌ها جان سالم به در ببرند.
وي افزود: نيروهاي ما توانسته‌اند در تاريکي شب به همراه سلاح و تجهيزاتشان از محاصره تروريست‌ها جان بدر برده و در يک منطقه امن مستقر شوند.نيروهاي فيليپيني روز شنبه در حال دفاع از دو پست گشت‌زني سازمان ملل در بلندي‌هاي جولان بودند که عناصر مسلح آنها را محاصره کرده و خواستار خلع سلاح اين نيروها شدند.
اين نيروها پس از گروگان‌گيري 43 نيروي حافظ صلح در اين منطقه توسط تروريست‌هاي تکفيري با اين گروه درگير شده بودند. برخي گزارش‌ها حاکي است، تمام 43 نيروي حافظ صلح موفق شده‌اند از چنگ تروريست‌ها فرار کنند.
ساير رويدادها
* روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت، رژيم صهيونيستي از وجود جبهه النصره در مرز خود با سوريه نگران نيست.
* ديده‌بان حقوق بشر سوريه اعلام کرد که گروه تروريستي داعش ايالتي با نام ولايت فرات در مرزهاي ميان سوريه و عراق ايجاد کرده است.
* سرکرده گروه تروريستي ماموريت‌هاي ويژه ارتش آزاد در حومه درعا به دست افراد مسلح ناشناس ترور شد.