kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
اگرمردم صرفه‌جويي نکنند

وضعيت قرمز آب در انتظار تهران است

مديرعامل آبفاي کشور گفت: اگر وضعيت بارش‌ها در پاييز مناسب نباشد و يا مشترکان کاهش مصرف جدي نداشته باشند، مصرف آب از توليد بيشتر شده و تهران وارد وضعيت قرمز مي‌شود.
حميدرضا جانباز در نشست خبري در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا تهران نيز احتمال دارد به وضعيت کلان‌شهرهايي مثل کرمان و اصفهان که وضعيت قرمز از لحاظ تامين دارند دچار شود،‌گفت: در حال حاضر دو کلانشهر کرمان و اصفهان به دليل اينکه توليد آب از مصرف آب کمتر است در حالت وضعيت قرمز قرار دارند. بنابراين اگر در فصل پاييز بارش مناسبي در حوزه بالادست سدهاي لار و لتيان نداشته باشيم و مردم مصرف آب را به شکل قابل توجهي کاهش ندهند، تهران هم به وضعيت قرمز خواهد رسيد.
مديرعامل آبفاي کشور در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه امسال چه ميزان از واحدهاي مسکن مهر به انشعاب آب و فاضلاب وصل مي‌شود، گفت: امسال يک ميليون و 200هزار انشعاب آب و فاضلاب واگذار مي‌شود که حدود 500 تا 600 هزار واحد مسکن مهر در اين برنامه قرار دارد تا انشعاب آب براي آنها وصل شود.
وي افزود: ما تعهد داريم تا تمام انشعابات آب و فاضلاب واحدهاي مسکن مهر را تامين کنيم و طبق جلساتي که هفته گذشته با مسئولان راه و شهرسازي برگزار شد، مقرر شد که آنها اولويت‌بندي براي واحدهاي مسکوني مهر را انجام دهند و واحدهايي که آماده واگذاري است را به تفکيک پروژه و تفکيک استان و شهر به ما اعلام کنند تا ما فرصت لازم را براي نصب انشعابات داشته باشيم.
وي با تاکيد بر اينکه سهم وزارت نيرو طي جلساتي که برگزار شد، براي تامين آب واحدهاي مسکن مهر فعلا 100ميليارد تومان خواهد بود، گفت: طي دستوري که وزير نيرو صادر کرد، مقرر شد مشترکاني که در سال‌هاي 90 و 91 حق انشعاب خود را پرداخت کرده‌اند و انشعاب آنها هنوز وصل نشده مشمول افزايش قيمت انشعابات قرار نگيرند.