kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳

اخبار ویژه


اشک تمساح آقای تقلب برای هاشمی‌رفسنجانی

تاج‌زاده در نامه‌ای به هاشمی‌رفسنجانی مدعی شد بازجویان از او خواسته‌اند هاشمی را به انقلاب مخملی متهم کند!
تاج‌زاده می‌نویسد: در بازجویی‌ها به ویژه ماه اول، بیشترین فشار به ما وارد شد تا علیه جنابعالی سخن‌هایی به زبان آوریم که مورد پسند حضرات بود. بازجوی سوم اینجانب که از نظامیان بد دهان و هتاک بود، کوشید با ضرب و شتم و فحاشی مرا مجبور کند که به زعم او به ارتباطات گسترده و پنهانم با آقای مهدی هاشمی اعتراف کنم تا آنان بتوانند ادعای خود را در زمینه انقلاب مخملی که البته چند ماه بعد اصطلاح کودتای مخملی را جایگزین آن کردند، اثبات نمایند تا به این ترتیب معلوم شود که انقلاب مزبور طرح خائنانه‌ای بود که شما درصدد تحقق آن بودید و آقایان موسوی و کروبی و خاتمی و در مرحله بعد بازداشت‌شدگان ماموریت اجرای آن را به عهده داشته‌اند. در این مدت بازجوها مطلقاً پنهان نمی‌کردند که تمام تلاششان در جهت تهیه پرونده علیه جنابعالی و نیز آقایان موسوی و خاتمی به منظور آن‌چه خود بازداشت و محاکمه این بزرگواران می‌نامیدند، بود.
وی همچنین مدعی شد: مشکل حضرات بیش و پیش از آقای مهدی هاشمی خود شما هستید.
تاج‌زاده این را هم نوشته که مسئله اصلی قانون قدرت و ثروت رسانه، مقابله با فساد نیست بلکه خاموش کردن آخرین صدای مستقل و منتقد داخل حکومت است.
تظاهر تاج‌زاده به دلسوزی برای هاشمی در حالی است که وی به تصریح محسن هاشمی متهم اول تقلب در انتخابات مجلس ششم (سال 78) علیه آقای هاشمی است. تاج‌زاده در عین حال سعی کرده با این نامه جرایم مشترک خود و مهدی هاشمی را سبک کند و آقای هاشمی را سپر بلای باند فتنه‌گران سازد. اما آشوب‌طلبی سال 88 صورت مسئله روشنی دارد که نه تاج‌زاده و نه دیگر اعضای سازمان فتنه قادر به طفره از آن نیستند. صورت مسئله این است که این شبکه خیانتکار با طراحی و اشاعه دروغ بزرگ تقلب، سنگ بنای آشوب نیابتی را گذاشتند و این در حالی بود که براساس ویدئوی موجود از تاج‌زاده در فضای مجازی، وی در جمع برخی دوستانش می‌گوید، من که سابقه برگزاری انتخابات دارم، می‌دانم که 11 میلیون تقلب امکان ندارد.» بدین ترتیب خون همه قربانیان آن فتنه‌گری بر گردن فتنه‌گرانی نظیر خاتمی و موسوی و کروبی و تاج‌زاده سنگینی می‌کند. این طیف اکنون نگرانند آقای هاشمی تمام گرفتاری‌های خود و بدگمانی‌های ایجاد شده نزد نظام و مردم را از چشم افراطیون مدعی اصلاحات ببیند.
نکته طنزآلود درباره دایه‌نمایی تاج‌زاده عملکرد خصمانه‌ وی علیه هاشمی در انتخابات مجلس ششم است. تاج‌زاده در آن هنگام معاون وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات بود. محسن هاشمی پسر ارشد آقای هاشمی 9 دی 1391 در مصاحبه با روزنامه بهار تصریح کرد‌:« ایشان(هاشمی) در انتخابات مجلس ششم بیستم شد، اگر صندوق‌ها را باز می‌کردیم شاید انتخابات تهران باطل می‌شد. کتابی هست به نام انصراف که حاج آقا دلایل انصراف‌شان را از انتخابات مجلس ششم نوشته‌اند. آن موقع مسئول انتخابات فهرست را می‌خواند ولی اسم ایشان را نمی‌خواند. من مدام تماس گرفتم و گفتم چرا نمی‌خوانید؟ گفت: ما هنوز به رای آیت‌الله هاشمی شک داریم، بعد شکایت شد و یک بساطی راه انداختند که اگر یادتان باشدکاریکاتور آقاسی را کشیدند. من آن موقع رئيس دفتر حاج آقا بودم، به شورای نگهبان شکایت شد. برخی از صندو‌ق‌ها را باز کردند و هر صندوقی که باز می‌شد آرای آن مخدوش بود و باطل اعلام می‌شد. تا 30 درصد بازشماری شد وحاج آقا بیستم شد، بعد گفتند دیگر ادامه ندهید چون مجبور می‌شوند انتخابات تهران را باطل کنند. وقتی از 30 به 20 رسیدند دیدند انتخابات در تهران مخدوش است، افراطی‌های اصلاح‌طلبان و اجرایی‌های آنها تقلب کرده بودند.»
یادآور می‌شود در همان دوره هم‌حزبی‌های تاج‌زاده در روزنامه‌هایی نظیر صبح امروز و ... علناً آقای هاشمی را عالیجانب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای معرفی می‌کردند و طنز تاریخ است که حالا یکی از سران همین جریان افراطی‌گری و تندروی، ژست دفاع از هاشمی می‌گیرد.



بی‌بی‌سی: سخنان رهبر ایران به منزله کارت زرد بود


تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم پایبندی وزرا به فاصله‌گذاری با فتنه و فتنه‌گران، کام رسانه‌های ضدانقلاب و بیگانه را تلخ کرد.
شبکه دولتی انگلیس در تحلیلی نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای حدود یک هفته پس از برکناری وزیر علوم، به اعضای دولت گفت «مسئله فتنه و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان‌گونه که در جلسه رای اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تاکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.» معنای این سخنان روشن است؛ شرط ورود به کابینه، «فاصله‌گذاری» با جنبش ]فتنه[ سبز بوده و اعضای دولت حق ندارند این شرط را زیر پا بگذارند.
بی‌بی‌سی ‌افزود: آیت‌الله خامنه‌ای دلبستگی برخی از اعضای دولت به «برخی جناح‌»ها را منع نمی‌کند، اما از یادآوری این نکته نیز ابایی ندارد که «علایق اعضای دولت به برخی جناح‌های سیاسی اشکالی ندارد، اما دولت و اعضای آن نباید اسیر جناح‌بندی‌ها شوند. در موضوع جناح‌بندی‌های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و انس با یکدیگر است، اما در برخی موارد هم مسئله متفاوت است و باید حتما خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند.»
بی‌بی‌سی با بیان اینکه بیانات رهبر عالی ایران به منزله کارت زرد است، می‌افزاید: رهبر جمهوری اسلامی در عین حال، بر حفظ انسجام درونی و شنیده شدن یک صدا از دولت تاکید می‌کند و می‌گوید «باید مراقبت شود تا در سخنان مسئولان دولتی تعارض وجود نداشته باشد و فلسفه تعیین سخنگو هم این است که از دولت صدای واحد در مسائل مختلف شنیده شود.»
وبسایت رادیو زمانه نیز که از هلند بارگذاری می‌شود، تصریح کرد: رهبری، دولت را از ایجاد دو قطبی در جامعه برحذر داشت. او می‌خواهد مسئولان به وحدت پافشاری کنند. رهبر جمهوری اسلامی همچنین ضمن تذکری صریح از وزرا خواست با فتنه مرزبندی کنند و همان‌گونه که موقع اخذ رأی اعتماد اعلام برائت کردند، در دوره مسئولیت نیز پایبندی خود به این مرزبندی را حفظ کنند.
این وبسایت می‌نویسد: (آیت‌الله) خامنه‌ای در این دیدار ضمن برخورد مجموعا مثبت، انتقادهایی نیز داشت. روحانی در مجموع خطوط قرمزهای مورد نظر رهبری را رعایت کرده است. به نظر می‌رسد رهبری موافق استیضاح وزیر علوم بوده است.
از سوی دیگر وبسایت روز آن‌لاین که همکاران آن در پاریس مستقرند، نوشت: رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با کابینه، لزوم رعایت «خطوط قرمز» را مورد اشاره قرار داد و گفت «مسئله فتنه و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان‌گونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.» او همچنین بایدها و نبایدهایی را مطرح کرد از جمله اینکه؛ نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کرد. دولت و اعضای آن نباید اسیر جناح‌بندی‌ها شوند. خطوط قرمز نظام حتما باید رعایت شود. آرامش روانی موجود در جامعه را حفظ کنید.
رادیو فرانسه نیز گفت: به مناسبت هفته دولت، آیت‌الله خامنه‌ای به رئیس‌جمهور و دولتش توصیه کرد که از دعواهای سیاسی پرهیز کنند و نگذارند که جامعه دو قطبی شود. او همچنین گفت «مسئله فتنه و فتنه‌‌گران، از خطوط قرمز است» و وزرا باید به «فاصله‌گذاری» با آن پایبند باشند.
جرس ارگان حلقه فتنه‌گران در لندن نیز با بیان اینکه سخنان رهبر جمهوری اسلامی حمایت ضمنی از نمایندگان مجلس در استیضاح وزیر علوم بود نوشت: نمایندگان مجلس فرجی‌دانا را به خاطر میدان دادن به فتنه‌گران استیضاح کردند و به او رای عدم اعتماد دادند.
وبسایت خودنویس نیز نوشت: رهبر جمهوری اسلامی در بخشی از 15 توصیه خود به دولت اعتدال، با تاکید بر پرهیز دولت از دو قطبی کردن جامعه با شعارها و دعواهای سیاسی اظهار داشت «در موضوع جناح‌بندی‌های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و انس با یکدیگر است اما در برخی موارد هم مسئله متفاوت است و باید حتما خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند. مسئله فتنه و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان‌گونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.» این سخنان می‌تواند اشاره‌ای به علت استیضاح وزیر معزول علوم باشد که هفته گذشته بنا بر آنچه نمایندگان اصولگرا حمایت فرجی‌دانا از فتنه‌گران و دادن پست‌های کلیدی به عوامل فتنه 88 خوانده بودند، فرجی دانا را از وزارت علوم برکنار کردند.



سانسور نقش دولت اصلاحات در واگذاری رانت معدن


درحالی که ماجرای اعطای رانت معدن به همسر یک مدیر در دوره اصلاحات رخ داده، روزنامه‌های اصلاح‌طلب و حامی دولت یازدهم تلاش دارند دولت خاتمی را از این موضوع مبرا کنند.
دراین زمینه روزنامه آرمان گفتگویی با کمال‌الدین پیرموذن، نماینده اصلاح‌طلب مجلس منتشر کرده که وی کلیت ماجرای واگذاری امتیاز معدن مورد اشاره را به دولت‌های نهم و دهم نسبت داده است.
پیرموذن می‌گوید: پیگیری نحوه واگذاری معادن به همسر یکی از مدیران، جزء اقدامات مثبت دولت است که افزایش اعتماد عمومی را نیز به دنبال دارد. برخورد با متخلفین درس عبرتی است برای دیگران، لذا مدارک موجود حاکی از تخلفی است که دراین زمینه در دولت‌های قبل رخ داده است و باید این مدارک قانونی برای بررسی در اختیار قوه‌قضائيه قرار گیرد.
وی در ادامه افزوده است: البته این اقدام دولت را باید به فال‌نیک گرفت. چرا که ويژه‌خواران و کسانی که اختلاس می‌کنند، حساب کار دستشان خواهد آمد که این دولت با کسی شوخی ندارد و این گونه اقدامات قانونی خط بطلانی است بر اقدامات غیرقانونی. مردم و مسئولان نیز به ا ین باور خواهند رسید که از این پس همه چیز برمدار قانون است و با قاطعیت با متخلفین برخورد خواهد شد.
پیرموذن سپس بدون اشاره به این که این رانت‌خواری در دولت هشتم رخ داده، می‌گوید: دراین 9 سال منابع هنگفتی استتار شده است که ما از آن بی‌اطلاعیم.
روزنامه ایران هم این خبر را با عنوان «واگذاری معدن به نام همسر یک مدیر دولتی در دولت یازدهم اتفاق نیفتاده است» منتشر کرده و تلاش نموده، نقش دولت اصلاحات دراین رانت مکتوم بماند.
دنیای اقتصاد هم که در حمایت از دولت یازدهم مصر است، ماجرا را اینگونه نقل کرده است: صدور پروانه بهره‌برداری هیچ ارتباطی به دولت جدید نداشته و قبلا اتفاق افتاده است و اقدامات حقوقی لازم جهت احقاق حق و حقوق احتمالی دولت در دست انجام است.



فهرست تندروی‌های اصلاح‌طلبان به روایت نسل دوم اصلاح‌طلبان


یک عضو هیئت موسس تشکیلات موسوم به «ندا» (نسل دوم اصلاح‌طلبان) به مرور تندروی‌های اصلاح‌طلبان پرداخت و گفت آنها از تاکتیک‌های جنگی استفاده می‌کردند.
حسن یونسی پسر علی یونسی در مصاحبه با ایلنا با تاکید بر لزوم درس گرفتن از اشتباهات گذشته گفت: ما به برخی سیاست‌های گذشته اصلاح‌طلبان نقد داریم.
«یکی از فعالان جوان اصلاح‌طلب که در حزب ندا هم عضو است در جایی گفته بود که جوانان اصلاح‌طلب، در حال خوردن چوب تندروی‌های اصلاح‌طلبان در زمان اصلاحات و بالاخص مجلس ششم هستند...» یونسی درباره این نظر خبرنگار ایلنا گفت: به هر حال در دوران اصلاحات اشتباهاتی صورت گرفت و ما به استراتژی «فشار از پائین، چانه‌زنی از بالا» نقد داریم. ما معتقدیم این استراتژی به نتیجه نرسید چرا که نشان داد وقتی استراتژی فشار از پائین را مطرح می‌کنی، حاکمیت گارد می‌گیرد و حساسیت نشان می‌دهد. سیاست، میدان جنگ نیست که بخواهیم فتح سنگر به سنگر کنیم.
وی می‌افزاید: از دیگر اشتباهات،‌ استراتژی این بود که گفته شد اصلاحات باید فتح سنگر به سنگر داشته باشد و پس از فتح مجلس، شوراها و دیگر مراکز، اصلاح‌طلبی در کشور شکل می‌گیرد. خب این تحلیل نشان داد که یک ساده‌انگاری است. بعد از انتخابات مجلس ششم، پاسخی که از یکی تئوریسین‌های اصلاحات نقل شده این بود که قطار اصلاحات با سرعت در کشور راه افتاده است و هر کس این را نمی‌پسندد، باید تکلیف خود را روشن کند. ما در آن زمان به‌به و چه‌چه می‌گفتیم ولی بعدا معلوم شد که این حرف‌ها و استراتژی‌ها اشتباه است. اصلاحات در کشوری مانند ایران با ساختارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی جز با همراهی حداکثری جریانات مختلف سیاسی جلو نمی‌رود. سیاست که میدان جنگ نیست که بخواهیم فتح سنگر به سنگر کنیم.
یونسی گفت: بعضا نیز شاهد بودیم تاکتیک‌های جنگی که برای اصلاحات طراحی می‌شد، باعث شده بود تا طرف مقابل نیز از تمام ابزارها و اهرم‌های خود برای مقابله با شما استفاده کند. تجربه نیز نشان داد که ابزارهای آنها کم نیست و نفوذشان در جامعه هم بیش از حد انتظار ماست. یکی دیگر از انتقادات، اتخاذ استراتژی‌هایی مانند خروج از حاکمیت و تحریم انتخابات بود، اینها همه از دل جریانات اصلاح‌طلبی مطرح شده است. ما می‌گوئیم این رفتارهای اشتباه و رویکرد غلط دیگر نباید اتخاذ شود.
عضو موسس «ندا» گفت: شاخصه این است که می‌خواهیم حرکتمان را در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه بدهیم و هر کجا که حرکتمان با مخالفت نظام و شاخصه‌های نظام یعنی قانون اساسی و رهبری رو‌به‌رو شود، حرکتمان را مسکوت می‌‌گذاریم تا بتوانیم طرف مقابل را متقاعد کنیم.
وی در پاسخ این ادعا که «این سازش‌کاری است»‌ گفت: ما به دنبال اصلاح‌طلبی که به دنبال مبارزه‌طلبی و مبارزه‌جویی باشد نیستیم.
خبرنگار ایلنا گفت: «برخی‌ها می‌گویند شما تواب هستید» و یونسی پاسخ داد: من خیلی از عملکردهایم را نقد می‌کنم. مگر می‌شود فردی اشتباهی نداشته باشد؟ کسی که اشتباهاتش را نپذیرد باید در صداقت و شجاعتش شک کرد.



عروسی با طعم احیای اموات سیاسی


حضور برخی سران گروهک‌ها و فتنه‌گران در مراسم عروسی نوه آیت‌الله خزعلی باعث امتناع ایشان از حضور در این مراسم شد.
در این مراسم ابراهیم یزدی رئیس گروهک نهضت ‌آزادی در کنار خاتمی حضور داشت. این طیف مدتی است که مهدی خزعلی را به بازی گرفته‌اند. بنابر گزارش رسانه‌های حامی فتنه سبز، آیت‌الله خزعلی اعلام کرده بود به خاطر حضور فتنه‌گران و افراطیون در این مراسم شرکت نمی‌کند.
گفتنی است عناصر ورشکسته سیاسی نظیر خاتمی و ابراهیم یزدی طی سال‌های اخیر به اعتبار انزوای شدید، از مراسم ختم و عروسی برای خودنمایی و ابراز وجود استفاده می‌کنند.