kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
خطیب جمعه تهران:

دولت باید پیام استیضاح را دریافت‌کند

خطیب موقت نماز جمعه تهران ضمن تقدیر از مواضع شفاف و روشن دولت در خصوص مسائل منطقه گفت: تذکرات رهبری منشور جامع اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است و دولتی که نتواند خود را با این تذکرات تطبیق دهد، ورشکسته است.



به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، دهه کرامت و همچنین هفته دولت اظهار داشت: امام خمینی (ره) درباره شهید رجایی می‌فرمایند که دستفروشی و ریاست‌جمهوری برای ایشان تفاوتی نداشت، ریاست‌جمهوری غروری برای وی به وجود نیاورد و وی خدمتگزاری بی‌ادعا و بدون غرور بود و ‌ای کاش همه رؤسای جمهور ما به این مرتبه برسند که نایب امام زمان درباره آنان اینگونه سخن بگوید.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: جا دارد در اینجا یک تقدیر و تشکر نسبت به کارهای شایسته‌ای که دولت محترم انجام دادند بشود که در راس آن مواضع روشنی است که در مسائل منطقه در خصوص حماس، عراق، سوریه و زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه به سرکردگی آمریکا گرفتند.
حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه افزود: همچنین از وزیر بهداشت و از دولت محترم نسبت به طرح مبارک تامین سلامت تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با هیئت دولت گفت: این تذکرات منشور جامع اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بود و دولتی که چنین راهنمایی داشته باشد و نتواند خود را تطبیق دهد، ورشکسته است و به جایی نخواهد رسید.
خطیب نماز جمعه تهران رهنمودهای رهبر انقلاب به دولتمردان را نسخه نجات‌بخش خواند و افزود: ما در اواخر دولت قبل جزو منتقدان جدی بودیم ولی خدا را شاهد می‌گیریم که هیچ گاه حاضر به شکست دولت نبوده‌ایم زیرا شکست دولت، شکست شخص نیست.
وی ادامه داد: برای ما افتخار نیست که دولتی بیاید و از رهبری انقلاب حکم انتصاب دریافت کند و پس از آن گرفتار تزلزل، سوءرفتار و مشکلات شود.
صدیقی با تاکید بر لزوم خدمت‌رسانی دولت به اقشار کم‌درآمد و متدین جامعه به عنوان اولویت اول دولت تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین مسائلی که رهبر انقلاب مطرح کردند پرهیز از دوقطبی کردن جامعه است؛ فتنه یک رویداد خسارت‌بار، ‌قانون‌شکن و اختلاف‌افکن بود و از آثار شوم آن دوقطبی شدن جامعه است.
خطیب نماز جمعه تهران دوقطبی شدن جامعه را به ضرر جامعه دانست و اظهار داشت: ‌اینکه عده‌ای این طرفی باشند و عده‌ای آن طرفی از خسارت‌های بزرگ است.
وی ادامه داد: دولت باید مانند دولت شهید رجایی بوده و 100 درصد مجری رهنمودهای رهبری در چارچوب قانون باشد. شما دیدید دولتی آمد که تفکرات اقتصادی غربی داشت و نتوانست جامعه را با خود همراه کرده و دوام بیاورد. پس از آن نیز دولتی با اندیشه‌های لیبرال دموکراسی سر کار آمد که به ارزش‌‌ها بی‌اعتنا بود و مورد اقبال جامعه قرار نگرفت و در دوره قبل نیز دولتی آمد که قانونمدار نبود و قانون‌گریز بود.
صدیقی افزود:‌ مهم‌ترین وظیفه دولت خدمت‌رسانی به مردم به جای پرداختن به حواشی سیاسی است.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت خطوط قرمز و فاصله گرفتن از اهل فتنه، تصریح کرد: مسئله استیضاح وزیر علوم پیام داشت و دولت باید پیام این استیضاح را دریافت کند.
وی ادامه داد: ‌از ابتدا گفتیم دانشگاه باید علم‌مدار باشد نه ستاد تبلیغاتی و باشگاه سیاسی برخی جریانات سیاسی؛ پس باید وزیری بر سر کار بیاید که ولایتمدار بوده و مردم از سرنوشت فرزندان خود نگران نباشند.
صدیقی با بیان اینکه مردم انتظار دارند دولت قدم‌های جدی در راستای رونق اقتصادی، تولید و رونق علمی بردارد، اظهار داشت: افت دو درجه‌ علمی ایران در شأن دولت نیست و امیدوارم وزیری انتخاب شود که رونق علمی را تقویت کند.
وی با اشاره به تحولات اخیر عراق تصریح کرد: همه باید برای شیعیان در محاصره عراق دعا کنیم و امیدواریم با حمایت‌های معنوی مردم و تشکیل ارکان دولت عراق، این کشور از بن‌بست خارج شود.
خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت در غزه اظهار داشت: این مسئله معجزه مقاومت است.
صدیقی در پایان تحولات اخیر یمن را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در یمن اتفاقاتی رخ دهد که برکات جدیدی را برای مردم به همراه داشته باشد.
رشد ۱۰۰ درصدی تأمین اقلام مورد نیاز حجاج از کالاهای داخلی
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال برای اولین‌بار طرح انطباق پزشکی در موسم حج اجرا می‌شود، گفت: در موسم حج امسال ۶۴ پزشک زن متخصص و فوق تخصص در ۷ درمانگاه مخصوص زنان به زائران خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.
به گزارش فارس، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت همزمان با آغاز هفته حج در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنم در عمره‌ای که گذشت 820 هزار نفر مشرف شدند.
وی افزود: در سال گذشته 490هزار نفر به عمره مشرف شده بودند که 67 درصد افزایش اعزام زائرین را شاهد بوده‌ایم.
اوحدی تصریح کرد: بعد از 35 سال، سال 92 اولین سالی بود که زائرین در نیمه اول ماه صفر توفیق داشتند اربعین را در مدینه باشند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های حج امسال مدیریت قیمت تمام‌شده بود آن هم در سالی که رهبری بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سال گذشته 400 میلیارد در موسم عمره مفرده صرفه‌جویی داشتیم.
وی همچنین از بهره‌برداری از فاز اول زائرسرای بزرگ چزابه در ایام اربعین امسال در منطقه بستان خبر داد و گفت: همچنین از فردا (امروز) پیش ثبت‌نام عتبات در سامانه حج و زیارت آغاز می‌شود.
وی همچنین درخصوص موضوع عتبات، شرایط فعلی عراق و جنایات گروه‌های تروریستی گفت: با توجه به این شرایط ویژه در مراسم اربعین 800 هزار نفر در بزرگترین همایش مذهبی جهان شرکت کردند و تا به امروز برای زائرین حتی یک مورد هم حادثه امنیتی رخ نداده است.
اوحدی با بیان اینکه طرح انطباق پزشکی در موسم حج اجرا می‌شود، گفت: امسال برای اولین‌بار براساس منویات مقام معظم رهبری طرح انطباق پزشکی پیاده می‌شود. سال گذشته 14 پزشک زن در موسم حج حضور داشتند که امسال تعداد این پزشکان را به 64 پزشک زن متخصص و فوق‌ تخصص افزایش دادیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این پزشکان در ۷ درمانگاه خصوصی زنان با کادر پزشکی زن کار خود را انجام می‌دهند تا بتوانیم امکانات لازم را برای خدمات بهتر ارائه دهیم چرا که امسال 52 درصد از زائران خانه خدا را زنان تشکیل می‌دهند.
اوحدی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته که خدمت مقام معظم رهبری مشرف شده بودیم ایشان نکته ظریفی را در خصوص تهیه اقلام مورد نیاز زائران از کشورمان اشاره کرده بودند، گفت: سال گذشته 22 قلم کالا برای تغذیه زائران ایرانی از کشورمان تأمین شد اما امسال با همت همکاران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تمهیداتی فراهم کردند که ارسال اقلام به عربستان صد درصد افزایش پیدا کرد و امسال 55 قلم کالا از ایران برای تغذیه زائران ارسال می‌شود.
رئیس سازمان حج و زیارت افزود:‌ جمعه آینده اولین پرواز حج تمتع ساعت 8 و 30 دقیقه از تهران به مقصد مدینه مشرف می‌شوند و امیدوار هستیم عزت و سربلندی سفیران معنوی ایران گوشه بزرگی از ره‌آورد حج امسال باشد.
برنامه ششم توسعه منطبق با برنامه اقتصاد مقاومتی تدوین می‌شود
معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دولت طی یک سال گذشته در عرصه داخلی و خارجی پرداخت.
به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت طی سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت هفته دولت با اشاره به تلاش دولت برای افزایش قدرت خرید مردم گفت: دو عامل مهم طی دو سال گذشته در جهت کاهش قدرت خرید مردم مؤثر بوده است. عامل نخست، نرخ پرشتاب تورم و عامل دوم، نوسانات نرخ ارز و افزایش آن که در بازار صورت می‌گرفت.
سخنگوی دولت گفت:‌ دولت تمام توان خود را در مسیر افزایش قدرت خرید مردم به کار گرفت تا در ابتدا جلوی نرخ شتابان تورم را مسدود کند و از سوی دیگر در راستای تثبیت نرخ ارز و کاهش آن تلاش کند.
نوبخت گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در سال‌های گذشته سبب می‌شد تا اقتصاد ما با تورم بالا حرکت کند، کسری بودجه و بی‌انضباطی‌های مالی و بودجه‌ای بود، این وظیفه برای کاهش کسری بودجه با ارائه لایحه‌ای جهت اصلاح بودجه سال 92 انجام شد که من از مجلس محترم به خاطر تصویب آن تشکر می‌کنم.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ادامه داد: این مسئله فرصتی را برای دولت ایجاد کرد تا بتواند نرخ تورم را از عدد بالای 40 درصد به زیر 25 درصد تقلیل بدهد، البته دولت مدعی نیست توانسته باشد قیمت‌‌ها را ارزان کند، ما تنها برای اینکه بتوانیم نرخ قدرت خرید مردم را بالا ببریم، اولین رویکردمان این بود که جلوی افزایش شتابنده قیمت‌‌ها را بگیریم، به همین دلیل تقلیل نرخ تورم از 40 درصد به 25 درصد به معنای ارزان کردن کالا نیست و تنها به معنای کاهش شدت افزایش قیمت کالا‌ها بوده است و ما امیدواریم بتوانیم طی برنامه‌های آینده نرخ تورم را یک رقمی کنیم و یا به صفر برسانیم.
نوبخت گفت: شاید تنها حوزه‌ای که بتوانیم بگوییم آن را ارزان کرده‌ایم مسئله هزینه‌های درمانی مردم است. هم‌اکنون مردم زمانی که وارد بیمارستان می‌شوند می‌توانند با پرداخت 10 درصد هزینه‌‌ها درمان شوند و این مسئله در روستا‌ها به 5 درصد تقلیل پیدا کرد.
وی با اشاره به تقدیم به موقع بودجه سال 93 به مجلس و تنظیم آیین‌نامه‌های آن گفت: من از همین جا می‌گویم که بودجه 94 به وقت به مجلس خواهد رفت.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری گفت: از همین رو دولت بر خود فرض می‌داند تا سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را به صورت اجرایی تعیین کند.
نوبخت گفت: امروز روشن است از 24 بندی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد هرکدام توسط چه دستگاهی باید اجرا شود، به همین جهت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور مقرر شد تا برنامه ششم توسعه را براساس اقتصاد مقاومتی طراحی کند و هم‌اکنون همکاران من برنامه ششم کشور را در چارچوب اقتصاد مقاومتی و فرهنگ ایرانی و اسلامی طراحی می‌کنند.