kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۹۸
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰

قتل‌عام 250 اسیر سوری در تازه‌ترین جنایت تروریست‌های داعش

گروه تروریستی داعش در جنایتی دیگر بیش از 250 اسیر را که گفته می‌شود نظامی ارتش سوریه هستند در استان الرقه اعدام کرد.


به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از شبکه الجزیره، گروه تکفیری داعش تصاویر صدها جسد را منتشر و اعلام کرد آنها نظامیان ارتش سوریه هستند که در بیابانی توسط افراد مسلح آنها تیرباران شده‌اند. براساس گزارشهای منتشر شده این نظامیان در درگیری ارتش سوریه با داعش در فرودگاه نظامی «طبقه» واقع در استان الرقه به اسارت گرفته شده بودند.داعش مدعی شده بود در این درگیری بیش از 400 نظامی سوری را کشته و 250 نظامی دیگر را به اسارت درآورده است.
تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اجساد را در حال حرکت به محل اعدامشان توسط داعش نشان می‌دهد. گروه تکفیری داعش در عراق نیز با انتشار تصاویر قتل‌عام شهروندان عراقی مدعی شده بود آنها جزو نظامیان عراقی هستند.گروهک تروریستی داعش پیش از این نیز در تازه‌ترین جنایت خود «جیمز فولی» خبرنگار آمریکایی را در واکنش به حملات هوایی آمریکا به مواضع این گروهک در عراق، سربریده بود که با واکنش شدید جهانی مواجه شد.
این در حالی است که روزنامه واشنگتن تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت، حدود 300 شهروند آمریکایی در کنار داعش در عراق و سوریه می‌جنگند.«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در جمع خبرنگاران در کاخ سفید تاکید کرد که وی هنوز راهبردی برای مقابله با داعش در سوریه پیدا نکرده است! وی افزود: «نابود کردن سرطانی همچون داعش آسان و یا سریع نخواهد بود اما ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.»
آغاز عملیات ارتش
نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع ملی این کشور دور جدیدی از عملیات نظامی خود را با هدف تامین امنیت شهرها در مناطق مختلف این کشور به مرحله اجرا گذاشتند.
در حومه شهرک استراتژیک «ملیحه» در غوطه شرقی دمشق، در مناطق مرزی «قنیطره»، در حومه حماه در مرکز سوریه و در منطقه جوبر عملیات‌های جداگانه‌ای صورت گرفته که طی آن ارتش موفق شد تعداد زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت برساند و با پاکسازی مناطق امنیت را به شهرک‌ها بازگرداند.براساس این گزارش عملیات زمینی نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی صورت گرفت و مواضع تروریست‌ها با حمله جنگنده‌های سوری به شدت بمباران شد.
این در حالی است که درگیری‌های شدیدی نیز میان تروریست‌های داعش و جبهه النصره در اطراف حلب به وقوع پیوسته و تعدادی از تروریست‌های دو طرف به هلاکت رسیدند.
ربوده شدن صلحبانان سازمان ملل
از سوی دیگر فرمانده نیروهای حافظ صلح در سوریه اعلام کرد که 43 نیروی صلحبان در بلندیهای جولان توسط تروریست‌های داعش ربوده شدند.این صلحبانان در درگیری ارتش سوریه با تروریست‌های تکفیری داعش به اسارت گرفته شدند و بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد اسارت این افراد را محکوم و خواستار آزادی هر چه سریع‌تر آنان شد.آمریکا نیز گروه تروریستی جبهه النصره شاخه القاعده را مسئول ربوده شدن 43 کلاه آبی سازمان ملل متحد در بلندی‌های جولان دانست. صلحبانان سازمان ملل سال گذشته نیز به اسارت گروه‌های تروریستی درآمدند ولی پس از مدتی آزاد شدند.
دولت جدید سوریه
«وائل حلقی» که مامور تشکیل دولت جدید سوریه از سوی بشاراسد رئیس‌جمهور این کشور شده است روز چهارشنبه 5 شهریور اعضای کابینه خود را معرفی کرد.در دولت جدید سوریه که شامل 34 وزیر است 21 وزیر قبلی پست‌های اصلی را حفظ کرده‌اند، در حالی که حسان نوری نامزد انتخابات ریاست جمهوری پست وزارت توسعه اداری را برعهده خواهد داشت.