kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۲۶
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴

منابع اطلاعاتی غرب: حزب‌الله به نمایندگی از دنیا با تروریسم می‌جنگد

منابع اطلاعاتی غرب اعتراف کردند که حزب‌الله به‌نمایندگی از بسیاری از کشورهای دنیا در حال جنگ با تروریسم است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الاخبار، تعدادی از افسران اطلاعاتی اروپایی در مصاحبه با این روزنامه لبنانی اظهار داشتند، حزب‌الله به نمایندگی از دنیا در سوریه با داعش مبارزه می‌کند و باید از سوی جامعه جهانی در این مبارزه پشتیبانی شود.
این افسران با تایید مقوله جنگ پیشگیرانه حزب‌الله در سوریه تاکید کردند که اگر حزب‌الله در سوریه وارد نمی‌شد لبنان قطعا توسط داعش محاصره می‌شد.
منابع اطلاعاتی غرب همچنین گفته‌اند که در صورت نیاز آمادگی همکاری با حزب‌الله را داریم چرا که معتقدیم رزمندگان حزب‌الله از اروپا دفاع می‌کنند.
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که رزمندگان حزب‌الله یک شبکه شناسایی وابسته به گروه‌های تروریستی جبهه النصره را در منطقه البقاع لبنان به دام انداخته و همه عناصر آن را دستگیر کردند.
از سوی دیگر گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله داعش که مدت 34 روز است حدود 36 نیروی ارتش و امنیتی لبنان را از منطقه عرسال این کشور ربوده و به گروگان گرفته‌اند تهدید کردند که کشتن این گروگان‌ها را آغاز می‌کنند و هر 3 روز یک تن را سر می‌برند.
گروه تروریستی داعش در ازای آزاد کردن یک نظامی خواستار آزادی 10 تروریست تکفیری شده است که اکنون در زندان «رومیه» لبنان به سر می‌برند.
در پی تهدید گروه تروریستی داعش مبنی بر کشتن گروگان‌ها، وزارت کشور لبنان اعلام کرد که این تهدیدات جدی نیست و آنها نیز در عملی کردن این تهدید جدی نیستند.