kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
با صدور حکمی صورت گرفت

انتصاب یکی از متهمین فتنه 88 به عنوان مشاور رسانه‌ای هاشمی

هاشمی رفسنجانی در حکمی، فواد صادقی، از متهمین فتنه 88 را به عنوان مشاور رسانه‌ای و فرهنگی خود منصوب کرد.


هنوز بیش از یکی دو ماه از زمان انتصاب جنجالی و حاشیه‌ساز عبدالحسین هراتی، فرد هتاک به امام‌خمینی(ره) و نظام و انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد که با وساطت و پیگیری دفتر هاشمی رفسنجانی صورت گرفته بود، نمی‌گذرد؛ هاشمی رفسنجانی در ماجرای عبدالحسین هراتی و پس از سوال اعتراض‌گونه محمدحسین صفارهرندی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام از وی درباره نسبت رئیس مجمع با این فرد هتاک به حضرت امام‌خمینی(ره)، گفته بود: «ایشان (هراتی) در دوران ریاست‌جمهوری بنده بدون هیچ سابقه سوء مدتی در اواخر دوره با معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری همکاری انتشاراتی داشت که البته بنده هم حکم نداده بودم. بعد از پایان آن دوره وی منفصل شد و مدت‌ها از وی بی‌خبر بودیم تا اینکه اخیرا با مراجعه به رئیس دفتر این جانب و اعلام آمادگی برای همکاری و خدمت به نظام، بدون اطلاع از سوابق چند سال گذشته ایشان، در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کار شد که بلافاصله پس از افشای مقاله هتاکانه، از مسئولیت چند روزه خود عزل شد و در دفتر هم من حکم نداده بودم و مشاور بنده هم نبود و در دفتر بنده هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.»
هرچند هاشمی و دفترش این موضوع را تکذیب می‌کنند اما برخی سایت‌های خبری عکسی از هراتی منتشر کرده بودند که در یکی از دیدارهای هاشمی در جمع مشاوران وی نشسته است.
با این حال، پس از ماجراهای عبدالحسین هراتی و تلاش‌های هاشمی برای عدم انتساب وی و مواضع هتاکانه‌اش به خود و همچنین تلاش برای اعلام بی‌خبری از مواضع روز هراتی، خبر رسید که هاشمی رفسنجانی «فواد صادقی» را به عنوان مشاور رسانه‌ای و فرهنگی خود برگزیده است. انتصابی که احتمالا بار دیگر برای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حاشیه‌ساز خواهد شد.
فواد صادقی از جمله افرادی است که در فتنه 88 بازداشت شد. وی مدیریت سایت‌هایی همچون آینده و بازتاب امروز را برعهده داشته است. سایت آینده از جمله سایت‌های بسیار فعال در راستای انتشار مواضع فتنه‌گران در سال 88 بود و حتی در مسئله‌ای همچون ترور شهید علی‌محمدی توسط صهیونیست‌ها، با انتشار نامه‌ای که نام شهید علی‌محمدی پیش از انتخابات در ذیل آن به عنوان حمایت از یکی از کاندیداهای انتخابات 88 درج شده بود، این ترور را نیز به جمهوری اسلامی نسبت داد!
به گزارش تسنیم، سایت آینده حتی در برهه انتخاب رئیس مجلس خبرگان که در آن آیت‌الله مهدوی‌کنی به جای هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس خبرگان انتخاب شد، در گزارشی از اتفاقات روز انتخاب رئیس، به طور ضمنی به آیت‌الله مهدوی‌کنی اهانت کرد.
لازم به ذکر است که چندی پیش فواد صادقی با دستور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و در پی سوال نماینده تهران از ربیعی، از مجموعه این وزارتخانه اخراج شد.
فواد صادقی که از مدتی قبل در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مسئولیت گرفته بود، با دستور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از مجموعه این وزارتخانه اخراج شد.
حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تایید این خبر اظهار داشت: این اقدام به دنبال سوال بنده از علی ربیعی در این زمینه انجام شده بود. بنده از وزیر کار پرسیده بودم که چرا فواد صادقی با سوابق ضد انقلابی و محکومیت قطعی و نقشی که در فتنه 88 داشته، در یکی از زیرمجموعه‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مسئولیت گرفته است؟