kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
وزیر کشور:

80 درصد فرمانداران را عوض کرده‌ایم

وزیر کشور تاکید کرد: برای انتخاب فرمانداران با ستادهای انتخاباتی روحانی هم مشورت می‌کنیم.


عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز گذشته در نشست خبری خود با گرامیداشت یاد شهدای دولت و تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد تا با معرفت نسبت به مسیر شهدا، عامل به آن مسیر باشیم.
وی ادامه داد: هفته دولت، هفته ملت است، چرا که دولت‌های ما همواره برخاسته از اراده ملت بوده و برگزاری هفته دولت تجدید بیعت با شهدا و ملت است.
وزیر کشور در ادامه نشست به آمار عملکرد 4 ماهه ابتدای سال 93 اشاره کرد و بیان داشت: در چهار ماهه نخست امسال 694 عملیات درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر انجام شد که به انهدام 926 گروه و باند تهیه و توزیع مواد مخدر و 87 کارگاه تولید شیشه منجر شد.
در ادامه خبرنگاری از تغییر 40 درصدی فرمانداران گلایه کرد و مدعی شد که از آنجا که فرمانداران با نظر نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند این فرمانداران وابسته به نمایندگان خواهند بود نظر شما در این ارتباط چیست؟ رحمانی‌فضلی پاسخ داد: من از شما گلایه‌ای دارم چرا که یکبار هم روزنامه آرمان به اشتباه این خبر را منتشر کرده بود و ما آن زمان نیز توضیحاتی دادیم اما روزنامه شما اشتباه خود را اصلاح نکرده است ما 80 درصد فرمانداران را تعویض کرده‌ایم و از گفتن این موضوع نیز ابایی نداریم.
وی تاکید کرد: روزنامه شما اخباری می‌زند که اشتباه است و موجب بی‌اطمینانی مردم به روزنامه می‌شود در زمینه انتخاب فرمانداران ما همان‌گونه که با مجلسی‌ها در تعامل هستیم نظرات نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها و همین‌طور اعضای ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور را نیز جویا می‌شویم.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: اگر بعد از 36 سال کار اجرایی و قوانین با یکدیگر تعامل کنیم که درست نیست. بار دیگر تاکید می‌کنم که هیچ فرمانداری تعلق خاطر به گروه‌های سیاسی ندارد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، وزیر کشور در خصوص تقویت گشت موتوری انصار حزب‌الله تاکید کرد: همانطور که بارها پیش از این در این خصوص اظهارنظر کردیم مجددا تکرار می‌کنم که هر فعالیت اجتماعی در داخل کشور نیازمند اخذ مجوزهای قانونی است و وزارت کشور با هر فعالیت بدون مجوز برخورد کرده و مانع آن می‌شود.