kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
در اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها صورت گرفت

ممانعت از ورود کشتی کالاهای اسرائیلی به بندر واشنگتن

اعتراضات جهانی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و مردم جهان خواستار تحریم کالاهای اسرائیلی هستند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره، فعالان حقوق بشر در بندر واشنگتن و سیاتل آمریکا با برپایی تجمع تلاش کردند مانع از ورود کالاهای اسرائیلی به شهر خود را شوند.
معترضان در سیاتل موفق شدند با سر دادن شعارهای ضد اسرائیلی مانع از ورود یک کشتی تجاری اسرائیلی و تخلیه محموله آن شدند.
این اقدام درپی تظاهرات روزهای اخیر با هدف ممانعت از تحویل آن دسته از کالاهای اسرائیلی صورت گرفت که در بازار اوکلند کالیفرنیا پخش می‌شوند. مسئولین کمپین موسوم به کشتی را متوقف کنید اعلام کردند که کشتی اسرائیلی متعلق به یکی ازبزرگترین شرکت‌های حمل‌ونقل در جهان بوده و طبق برنامه قرار بود وارد بندر تاکوما شود و محموله خود را تخلیه کند که با اعتراض فعالان حقوق بشر موفق به این کار نشد.
تحریم کالاهای اسرائیلی در کشورهای مختلف اروپا نیز همچنان ادامه دارد و رئیس انجمن تولیدکنندگان اسرائیل از همتایان اروپایی خود خواست تا کالاهای تولیدی اسرائیل را تحریم نکنند.
«زوی ارون» افزود، از جامعه اروپا می‌خواهیم که از ابزارهای اقتصادی برای مجازات و تنبیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان اسرائیلی استفاده نکنند.منابع قضایی اردن نیز از دستگیری تعدادی از معترضان خبر دادند که به سفارت رژیم صهیونیستی در امان حمله کرده و قصد ورود به آن را داشتند.7 نفر از بازداشت شدگان تبعه اردن و یک نفر از اتباع کشور سوریه است.هفته گذشته در حمله به سفارت آمریکا در امان 2 نفر زخمی شدند این درحالی است که روز دوشنبه نیز تعدادی از معترضان ضداسرائیلی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا را سنگباران کردند.
مردم فلسطین نیز با برگزاری تظاهرات در غزه و کرانه باختری ضمن اعلام حمایت خود با مقاومت فلسطین بر پایداری خود تا گرفتن حقوق ملت فلسطین تأکید کردند. فعالان فلسطینی با تجمع در برابر دفتر سازمان ملل در رام‌الله از دبیرکل این سازمان و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند اسرائیل را برای جنایات علیه فلسطینیان به ویژه در غزه در دادگاه جنایی بین‌المللی محاکمه کنند.
روز دوشنبه ساکنان بلفاست ایرلند شمالی نیز در اعتراض به «کودک‌کشی» رژیم صهیونیستی در غزه، علیه این رژیم راهپیمایی کردند.