kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۰۶۶
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

راه‌اندازی رسمی رشته‌ای که با روحیات مردم ایران سازگار نیست



در آخرین روزهای دولت دوازدهم پسر رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه مجوز راه‌اندازی رسمی انجمن هنرهای رزمی یا همان MMA را گرفت.
MMA یا همان مبارزه در رینگ رشته‌ای است رزمی که طی سالیان اخیر در سایه غفلت مسئولان ورزش روایج یافته و بسیاری از جوانان علاقه مند به ورزش به صورت زیرزمینی آن را دنبال می‌کنند.در MMA بیش از هر چیز از بوکس استفاده می‌شود و ووشو، کشتی، جودو و کیک بوکسینگ هم دیگر رشته‌هایی هستند که تسلط در آنها می‌تواند موفقیت در این رشته را افزایش دهد. هر چند قرار است این مسابقات در ایران خارج از قفس و با قوانین داخلی ما همخوانی داشته باشد ولی خشونت بیش از ‌اندازه در این رشته، قطعا آسیب‌های جدی به ورزشکاران وارد می‌سازد.
چند سال قبل و به دنبال حضور چند دختر نوجوان در مسابقات این رشته در ارمنستان و انتشار فیلم مبارزه آنها بازتاب منفی‌بسیاری در جامعه داشت و این موضوع نشان داد که روحیه مردم کشورمان با این رشته خشن سازگار نیست.تمام این اتفاقات موجب گردید که مردادماه سال 1396 ممنوعیت فعالیت ورزشکاران در MMA از سوی معاون وقت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اعلام گردد ولی با این حال کماکان اخبار بسیاری مبنی بر برگزاری مسابقات این رشته ورزشی به صورت زیرزمینی منتشر می‌شد تا اینکه این بار اما باز هم ژن خوب کارساز شد و وزارت ورزش مجوز انجمن MMA را به دست توحید نوبخت دادند تا فعالیتش را به زودی زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی رزمی شروع کند. اما توحید نوبخت حقیقی کیست؟ و چرا از شهرت اصلی‌اش در خبرها استفاده نشده است؟ او کسی نیست جز پسر رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه که با حمایت وزارت ورزش مجوز ریاست انجمن هنرهای رزمی ترکیبی را گرفته است. MMA که سال‌های زیادی است به هیچ عنوان اجازه فعالیت رسمی ندارد، این روزها با حمایت وزارت ورزش و جوانان به یک ژن خوب رسید! متاسفانه در آخرین روزهای دولت دوازدهم شاهد آن هستیم که پست‌هایی در برخی از فدراسیون‌های ورزشی به اشخاص داده می‌شود که جای سؤال دارد و به وضوح مشخص است که هیچ کار کارشناسی روی آن صورت نمی‌گیرد.