kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲

جامعه‌ متدین از تعطیلی مکرر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی گلایه‌مند است



مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه جامعه‌ متدین از تعطیلی مکرر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و مراکز مذهبی نگران و گلایه‌مند هستند، گفت: طبق گزارش‌های ستاد کرونا، بیشترین رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم متدین در مراسم مذهبی شده ولی بیشترین تعطیلی نیز متوجه این قشر شده است.
حجت‌الاسلام حسن شعبانی‌، در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه، با تاکید بر اینکه نباید به جامعه طوری القا شود که برخی از مراکز و مسئولان نسبت به شعائر دینی کم‌توجه هستند، اظهار کرد: زمانی که در ایام نوروز، سفرهای نوروزی به راحتی انجام می‌شود و سخت‌گیری لازم به کار گرفته نمی‌شود و حتی برخی از مسئولان اعلام می‌کنند ورود به شمال ممنوع نیست، قطعا در حال حاضر با وضعیت قرمز مواجه خواهیم شد. وی یادآور شد: ما نباید تلاش و کمک‌های مراکز مذهبی را در چهار دور پیک کرونا فراموش کنیم،  اگر تلاش این عزیزان نبود اکنون به لحاظ اجتماعی شرایط متفاوتی داشتیم، مراکز مذهبی تحت هر شرایط سختی تلاش می‌کنند نیازهای معنوی و مادی مردم را برطرف کنند ولی هر اتفاق کوچکی که می‌افتد بلافاصله فلش اول به سمت تعطیلی مراسم مذهبی می‌رود. وی تاکید کرد: امیدواریم در این فرصت باقیمانده تا ماه مبارک رمضان، تجدید نظر جدی در مورد تعطیلی مراسم مذهبی در نظر گرفته شود.
حجت‌الاسلام شعبانی با انتقاد از اینکه پیشنهادات کاربردی ارائه شده به ستاد کرونا در سطح کارشناسی سازمان تبلیغات اسلامی مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: هیچ کدام از این پیشنهادات مورد توجه قرار نگرفت و تنها بدترین گزینه که تعطیلی مراسم بود، مورد توجه قرار گرفت.