kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
رئیس ‌سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع:

ایران به کشورهای سازنده شناورهای دروگر پیوست





رئیس ‌سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با تولید شناور دروگر سنبل آبی، ایران به جرگه کشورهای سازنده شناورهای دروگر پیوست.
امیر دریادار «امیر رستگاری» دیروز چهارشنبه در حاشیه آیین رونمایی از شناور دروگر سنبل آبی در جمع خبرنگاران افزود: ایران توانست با استفاده از دانش و توان بومی نخستین شناور دروگر بومی ساخت مجموعه صنایع دریایی شهید تمجیدی و صنایع دریایی وزارت دفاع را رسما مورد بهره‌برداری قرار دهد.
وی گفت: ساخت این شناور ۶ ماه طول کشید.
وی ادامه داد: از نکات قابل ذکر برای ساخت و طراحی این شناور می‌توان به صرفه‌جویی ارزی حدود ۶۰ درصدی نسبت به نمونه خارجی آن ‌اشاره کرد.
رئیس‌ سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ‌اشاره به همکاری حدود پنج شرکت دانش‌بنیان با مجموعه صنایع دفاع برای ساخت این شناور گفت: تمامی قطعات و المان‌های اصلی نظیر سامانه رانش، سامانه انتقال و کانوایر، قدرت سیستم‌های کنترلی داخلی و بومی بوده است.
رستگاری افزود: این شناور به لحاظ قدرت کاری حدود دو برابر مشابه خارجی قدرت دارد و می‌تواند با راندمان بهتری نسبت به نمونه خارجی خود فعالیت کند؛ ما آمادگی داریم در سایزها و مقیاس‌های بالاتر و بزرگ‌تر نمونه‌های دیگری از این شناور را بسازیم تا بتواند با توجه به رشد تصاعدی سنبل آبی در تالاب انزلی به مقابله با این گیاه بپردازیم.