kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
توسط جنگنده‌های روسیه و سوریه صورت گرفت

حمله گسترده موشکی به قاچاقچیان نفت سوریه در مناطق تحت تسلط ترکیه

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی روسیه، کاروان قاچاق سوخت در شمال این کشور را با موشک هدف قرار ‌دادند و صدها‌ تانکر حامل نفت را به آتش کشیدند.

ارتش سوریه با حمایت نظامیان روس، قاچاقچیان نفت سوریه را در گذرگاه غیر قانونی «الحمران»، با موشک هدف قرار ‌دادند. این منطقه تحت اشغال ترکیه قرار دارد. بر اثر این حمله موشکی، صدها‌ تانکر حامل نفت متعلق به مردم سوریه، به طور کامل در آتش سوخت. رانندگان این‌تانکرها، قصد داشتند نفت را از گذرگاه مذکور، وارد ترکیه کنند. ترکیه شریک اصلی تروریست‌های داعش و آمریکا در سرقت نفت و گاز سوریه است. پیش از این منابع مستقل اعلام کرده بودند که داعش و سایر تروریست‌ها‌، از طریق فروش نفت سوریه، برای خودشان درآمد ثابت دارند. دولت ترکیه نیز که از ابتدای جنگ سوریه(2011) نقش هماهنگ‌کننده و نقش رابط میان تروریست‌ها و حامیان آنها را داشته است و دارد، با مشارکت در سرقت منابع نفتی و باستانی سوریه، برای خودش درآمد ایجاد کرده است. علاوه‌بر داعش و ترکیه، آمریکا نیز سال‌هاست که نفت سوریه را غارت می‌کند. واشنگتن با غارت نفت سوریه، هزینه مداخله‌اش در سوریه و هزینه حمایتش از شبه نظامیان کرد را از این طریق، تامین می‌کند. نظامیان تروریست آمریکایی علاوه‌بر آن، محصولات کشاورزی مردم سوریه را نیز سرقت می‌کند و این محصولات را برای پایگاه‌های خودش در عراق و مناطق دیگر می‌برد.
حمله به داعش در مناطق بیابانی
در مناطق بیابانی سوریه نیز دیروز جنگنده‌های روسی با پرواز از پایگاه هوایی «حمیمیم» در غرب سوریه، مواضع داعش را در مناطق بین «حلب»، «حماه» و «لاذقیه» و همچنین، بیابان شرق «حمص»، هدف قرار‌دادند و 11 تروریست عضو داعش را به هلاکت رساندند. به گزارش فارس، از جمله جنایات تروریست‌های داعش طی یک سال گذشته، قتل چهار کارگر نفت‌، ۱۱ چوپان و یک دختربچه بوده است. طی این مدت همچنین، ۸۰۹ تروریست داعشی در حمله نیروهای ارتش سوریه و متحدان این کشور،کشته شده‌‌اند.
هدیه جو بایدن به داعش
«ریچارد بلک» عضو سابق سنای ایالت ویرجینیا، حمله اخیر
«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، به سوریه را «هدیه به داعش» خواند. به گزارش خبرگزاری فارس، ریچارد بلک به شبکه «پرس تی‌وی» گفت: «نیروهای بسیج مردمی (حشد‌الشعبی عراق) به‌طور عمده، با داعش مبارزه کرده و بسیار هم مؤثر بوده‌اند. به همین دلیل، وقتی آمریکا به بسیج مردمی حمله می‌کند، به تروریست‌های داعش در عراق و سوریه کمک کرده است.» بلک با بیان اینکه نیروهای کشته‌شده در جریان حملات آمریکا به مناطق مرزی سوریه، عملاََ اعضای قانونی نیروهای مسلح عراق بودند‌، افزود: «هیچ کشوری در جهان نیست که بیش از آمریکا علیه کشورهای خارجی‌، حملات نظامی انجام داده باشد».