kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
واکنش ها را برانگیخت

اهانت مجدد یک اصلاح طلب به عاشورای حسینی(ع)

اهانت آشکار یک اصلاح طلب در برنامه زنده تلویزیونی به عاشورای حسینی(ع) واکنش‌هایی را به دنبال داشت.
پنج‌شنبه گذشته، نجفقلی حبیبی، رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی (ره) و عضو حزب منحله مشارکت، که در برنامه «دیروز، امروز، فردا» حضور داشت، طی اظهاراتی گستاخانه و شرم آور عزاداری برای امام حسین(ع) را کاری بیهوده و بی بازده خواند!
وی گفت: «شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول‌ها خرج می‌شود؛ بازده فرهنگی‌اش چقدر است؟ دو نفر گریه می کنند و تمام می‌شود. »!
در واکنش به این اظهارات موهن، سید رضا اکرمی گفت: من از سخنان وی تعجب کردم و می‌خواستم به صورت مکتوب پاسخ اظهاراتش را بدهم که در این مصاحبه بیان می‌کنم.
وی افزود: آقای حبیبی باید پاسخ دهد که چه مقدار حوادث عاشورا، مجالس عزاداری و روضه خوانی را بررسی کرده است که می گوید:«بازده فرهنگی این مجلس چه بوده است؟»
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، ادامه داد: فقط در تهران حدود ۱۷۰۰ مسجد داریم؛ آیا ایشان تمام این ۱۷۰۰ مسجد را رفته است؟ حدود ۷ هزار هیات داریم آیا در تمام این هیئات حاضر شده که چنین ارزیابی ای از ایام محرم و صفر دارد و به این نتیجه رسیده است.
وی با بیان اینکه داستان عاشورا یک سوژه و یک بهانه است تا نهضت حسینی و قیام عاشورایی امام‌حسین(ع)  زنده بماند، تصریح کرد: حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم هدف اصلی قیام حسینی است که این هدف باید استمرار یابد.
اکرمی با بیان اینکه بکاء و گریه نمک طعام است، گفت: با همین مجالس عزاداری بوده است که نهضت انقلاب اسلامی شکل گرفت. این نهضت از عاشورای امام حسین(ع) قوام گرفت و دوام یافت.
وی تاکید کرد: سخن گویا و رسای امام (ره) این بوده است که ما هرچه داریم از محرم و صفر است و این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با اشاره به توصیه‌های امام خمینی(ره) درمورد نهضت حسینی گفت: امام(ره) در فرمایشاتشان بارها توصیه می کردند که «عاشورا را زنده نگه دارید تا به انقلاب شما آسیب نرسد». بنابراین من اظهارات اخیر نجفقلی حبیبی را کم لطفی و بیانگر این موضوع می دانم که بدون مطالعه سخن گفته است.
همچنین هیأت رزمندگان اسلام نیز در بیانیه‌ای به این اظهارات موهن واکنش نشان داد. در بخشی از این بیانیه آمده است؛ «روضه سیدالشهدا برای حفظ مکتب سیدالشهداست. آن کسانی که می‌گویند روضه سیدالشهدا را نخوانید، اصلا نمی‌فهمند مکتب سیدالشهدا چه بوده و نمی‌دانند یعنی چه، نمی‌دانند این گریه‌ها و این روضه‌ها حفظ کرده این مکتب را. »
و به تاسی از پیر جماران امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) فرمود‌:«‌این‏جانب همه‏ى مردم – بخصوص جوانان – را به … گرم نگهداشتن مراسم عزادارى سالار شهیدان حسین‏بن‏على توصیه مى‏کنم.»
هیات رزمندگان اسلام با محکوم نمودن شدید اظهارات سخیف و اهانت آمیزآقای دکتر نجفقلی حبیبی در برنامه زنده « دیروز، امروز، فردا » از مسئولین قضایی تقاضامند است برای جلوگیری از اهانت بیشتر به ارزشهای اسلامی و انقلابی مسلمین ایران و جهان با اینگونه افراد برابر قوانین برخورد نمایند.»
گفتنی است همفکران حبیبی در دوران موسوم به اصلاحات بارها آشکارا به ائمه اطهار توهین کردند. آخرین مورد از اینگونه رفتارها در عاشورای 88 رخ داد که سران فتنه از توهین کنندگان به ساحت امام حسین(ع) با عنوان مردان خداجو یاد کردند!