kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
جای خالی نواب رئیس‌در ترکیب هیأت‌رئیسه

معرفی عزیزی‌خادم به عنوان رئیس‌فدراسیون جریان حاکم بر فوتبال پیروز شد!

با رای اعضای مجمع فدراسیون فوتبال، شهاب الدین عزیزی خادم به عنوان رئیس‌جدید این فدراسیون انتخاب شد.


سرویس ورزشی-

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال روز گذشته با حضور ۸۷ عضو مجمع در سالن اجلاس سران برگزار شد و در پایان رئیس‌و اعضای هیأت‌رئیسه این فدراسیون برای چهار سال آینده انتخاب و مشخص شدند.
برای ریاست فدراسیون فوتبال علی کریمی، کیومرث‌هاشمی، شهاب الدین عزیزی خادم و مصطفی آجورلو وارد رای‌گیری شدند که در پایان دور اول عزیزی خادم ۳۵ رای،‌هاشمی ۲۴ رای، آجورلو ۱۸ رای و علی کریمی ۹ رای کسب کردند تا خادم و‌هاشمی راهی مرحله دوم شوند و آجورلو و کریمی از دور رقابت خارج شوند.  در پایان شمارش آرای دور دوم شهاب الدین عزیزی خادم در رقابتی نزدیک و نفسگیر توانست با کسب ۴۹ رای عنوان بیست و ششمین رئیس‌فدراسیون فوتبال را به خود اختصاص دهد. کیومرث‌هاشمی هم در این مرحله ۳۸ رای کسب کرد.
فقط یک نایب‌رئیس‌برای عزیزی خادم
رئیس‌جدید فدراسیون فوتبال برای حضور در انتخابات حیدر بهاروند، منصور قنبرزاده و شهره موسوی را به عنوان نواب رئیس‌خود معرفی کرد که پس از تایید صلاحیت‌ها بهاروند و قنبرزاده نتوانستند از این فیلتر عبور کنند و تنها موسوی به مجمع راه پیدا کرد و با کسب ۷۰ رای به عنوان نایب‌رئیس‌سوم و مسئول امور بانوان فدراسیون جدید انتخاب شد.
حیدر بهاروند که پیش از این به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کرد و نایب‌رئیس‌دوم بود و به عنوان سرپرست فعالیت می‌کرد، در ترکیب جدید هم همچنان سرپرست نایب‌رئیسی باقی خواهد ماند تا در مجمع بعدی تکلیف نواب رئیس‌عزیزی خادم مشخص شود.
انتخاب اعضای ‌ هیأت رئیسه
هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال علاوه‌بر رئیس‌و نواب رئیس‌شامل اعضای دیگری هم می‌شود. از جمله دو رئیس هیأت استانی. در این بخش احسان اصولی رئیس‌ هیأت خراسان رضوی با ۲۵ رای و طهمورث حیدری رئیس‌ هیأت چهارمحال و بختیاری با ۲۳ رای به هیئت‌رئیسه راه پیدا کردند. عبدالکاظم طالقانی رئیس هیأت خوزستان و عضو پیشین ‌ هیأت رئیسه ۱۷ رای گرفت و نتوانست مجدداً انتخاب شود.
برای انتخاب نمایندگان مدیران باشگاه‌ها در ‌ هیأت رئیسه بهرام رضاییان در دور اول با کسب ۴۰ رای به عضویت ‌ هیأت رئیسه درآمد و محمدرضا ساکت و مهرداد سراجی به دور دوم راه یافتند که در پایان رای‌گیری صورت گرفته سراجی توانست با ۴۹ رای به عضویت ‌ هیأت رئیسه در بیاید و مدیرعامل سپاهان که سابقه طولانی هم در فدراسیون فوتبال داشت از این جمع دور ماند.  برای انتخاب سه کارشناس حاضر در ‌ هیأت رئیسه افراد متعددی ثبت‌نام کرده بودند که البته برخی از آنها قبل از حضور در مجمع انصراف شان را اعلام کردند. در پایان شمارش آرا احمدرضا براتی با ۲۴ رای، خداداد افشاریان ۲۰ رای و میرشاد ماجدی ۲۰ رای به عنوان اعضای جدید به ترکیب ‌ هیأت رئیسه انتخاب شدند.
بدین ترتیب ترکیب تیم مدیریتی فدراسیون فوتبال به این شرح است:
رئیس: شهاب الدین عزیز خادم
نایب‌رئیس‌اول: به دلیل رد صلاحیت شدن حیدر بهاروند، این پست فعلاً بدون مسئول است.
نایب‌رئیس‌دوم: با وجود تایید صلاحیت نشدن قنبرزاده برای این پست اما مقرر شد حیدر بهاروند به عنوان سرپرست موقتاً حضور داشته باشد.
نایب‌رئیس‌سوم: شهره موسوی
نمایندگان ‌ هیأت‌ها: احسان اصولی- طهمورث حیدری
نمایندگان مدیران عامل باشگاه‌ها: بهرام رضاییان- مهرداد سراجی
کارشناسان ‌ هیأت رئیسه: احمدرضا براتی، خداداد افشاریان، میرشاد ماجدی
عزیزی خادم: اولویت اصلی صعود به جام جهانی است
عزیزی خادم پس از انتخاب به عنوان رئیس‌فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه خودم می‌دانم از اعضای مجمع که به من اعتماد کردند قدردانی کنم. خودم را خادم فوتبال می‌دانم و امیدوارم با تیم مدیریتی جدید بتوانیم از صیانت و منافع فوتبال دفاع کنیم. فصل جدیدی در فوتبال کشور آغاز شده و امیدوارم بتوانیم با نگاهی نو و در فصلی جدید و با همکاری و تعامل اعضای مجمع و استفاده از نقطه نظرات آنها شرایط این رشته را بهتر از گذشته کنیم.
عزیزی خادم در ادامه خطاب به اعضای مجمع گفت: از اینکه نگاهی غیردستوری و حرفه‌ای به فوتبال و مجمع داشتید از شما تشکر می‌کنم. دغدغه‌های اعضای مجمع را درک می‌کنم و برای رسیدگی به اهداف و برنامه‌هایمان از پتانسیل استان‌ها، باشگاه‌ها و تمامی بخش‌ها به درستی استفاده خواهیم کرد. مجمع امروز فدراسیون فوتبال نماد دموکراسی و تبلور دموکراسی بود که اعضای مجمع با شناخت و درایتی که داشتند رأی خود را به صندوق‌انداختند. خدا را شاکرم به خاطر این اتفاق. هر چند که اگر هم رأی نمی‌آوردم بازهم شاکر خدا بودم چرا که او صاحب و مالک همه چیز است.
وی در مورد تیم ملی هم گفت: سیاست اصلی ما حمایت از تیم ملی است و اولویت اصلی ما این است که تیم ملی بتواند به جام جهانی صعود کند و باعث شادی مردم شود. در این راستا از تیم ملی به طور کامل حمایت خواهیم کرد. این اظهارات عزیزی خادم در شرایطی مطرح شد که روز گذشته خبرهایی درخصوص معرفی علی خطیر معاون پیشین باشگاه استقلال تهران به عنوان دبیر جدید فدراسیون فوتبال در فضای مجازی منتشر شد.
پیروزی جریان حاکم
نتایج انتخابات امروز نشان دهنده پیروزی جریان حاکم بر فوتبال بود؛ جریانی که سال‌هاست زمام امور را در دست گرفته و نتایج عملکردش نیز بر همگان روشن است. این جریان به‌اندازه‌ای در فوتبال ایران ریشه دوانده و قوی شده که حتی نامزد منتسب به وزارت ورزش نمی‌تواند بر آن غلبه کند. اینکه چرا این گونه شده و فوتبال مستعد ایران به این سمت رفته، خودش مبحث جداگانه‌ای است که در زمان مناسب به آن خواهیم پرداخت.
با تمام این تفاصیل همه علاقه مندان به ورزش امیدوار هستند که تیم جدید مدیریتی فوتبال سرمنشأ خیر در این رشته ورزشی مهم شود و با تصمیمات و عملکرد خود به گونه‌ای عمل کند که رضایت فوتبالدوستان را فراهم آورد. فوتبال ما روزهای سختی را پشت سر گذاشته و انتظار می‌رود پس از این همه دشواری شرایط بهتری برای این رشته ورزشی مهم پدید آید.