kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
ای‌بی‌سی نیوز:

تلفات کرونا درآمریکا از کشته‌های جنگ جهانی اول، دوم و جنگ ویتنام فراتر رفت

با عبور فوتی‌های کرونا در آمریکا از مرز 500 هزار نفر، پرچم‌های این کشور به دستور «جو بایدن»، به حالت نیمه برافراشته درآمد. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین، با انتقاد از وضعیت فاجعه‌بار کرونا در این کشور گفت، تلفات کرونا در آمریکا، عملاً از تعداد کشته‌های این کشور در جنگ‌های جهانی اول و دوم و جنگ ویتنام فراتر رفته است.

داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان جهانی به ویروس کرونا تا عصر دیروز، از مرز 112 میلیون و 335 هزار نفر فراتر رفته و تعداد فوتی‌ها نیز به دو میلیون و 487 هزار نفر رسیده است. بر اساس داده‌های این مرکز، آمریکا همچنان بدترین وضعیت را از حیث تعداد مبتلایان و متاسفانه از حیث فوتی‌های کرونا به خود اختصاص داده است. نتایج یک تحقیق جدید نیز نشان می‌دهد، شمار مبتلایان به گونه‌ای از کرونا، که برای اولین بار در انگلیس کشف شده است، هر ۱۰ روز یک‌بار در آمریکا دو برابر می‌شود که خطر افزایش تعداد قربانیان در این کشور کرونازده را به دنبال دارد.
با عبور فوتی‌های کرونا از مرز 500 هزار نفر در آمریکا، بر اساس داده‌های دانشگاه «جان‌ هاپکینگز»، دیروز به دستور بایدن، پرچم‌های آمریکا به حالت نیمه‌افراشته درآمد. وضعیت شیوع کرونا در آمریکا، نگرانی‌هایی را در میان مقامات سیاسی و بهداشتی این کشور برانگیخته است. روز دوشنبه بایدن طی سخنانی در واکنش به این آمارها گفت: «تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در یک سال اخیر، از تعداد کشته‌های ما در دو جنگ جهانی و جنگ ویتنام بیشتر است».
رئیس‌جمهور آمریکا این تعداد از تلفات ویروس کرونا در آمریکا را «فاجعه بار» خواند.
کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا نیز با اشاره به کشته شدن بیش از نیم میلیون آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا، اعلام کرد که دودستگی سیاسی در کشور، سهم بسزایی در افزایش تعداد تلفات کرونا داشته است. «آنتونی فائوچی» رئیس ‌موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، در مصاحبه با رویترز، تعداد کشته‌های کرونا در آمریکا را «خیره‌کننده» خواند و گفت که دودستگی سیاسی در کشور سهم بسزایی در کشته شدن بیش از 500 هزار
آمریکایی داشته است. وی در این باره توضیح داد، ویروس کرونا زمانی به آمریکا وارد شد که این کشور درگیر اختلافات سیاسی بود و حتی موضوع «ماسک زدن» هم به‌جای اینکه یک اقدام بهداشتی باشد، به یک مسئله سیاسی تبدیل شده بود.
این مقام درمانی آمریکایی اظهار داشت: «حتی در بهترین شرایط، این (همه‌گیری) به خودی خود یک مشکل بسیار جدی بود... اما نمی‌توان توضیح داد که چگونه کشوری به ثروتمندی و پیچیدگی آمریکا، متحمل بیشترین نرخ تلفات شد و در صدر کشورهای آسیب‌دیده از کرونا در جهان قرار گرفت».به نوشته رویترز، در حالی که آمریکا حدود چهار درصد جمعیت جهان را در خود جای داده، ۲۰ درصد تلفات جهانی ویروس «کووید-۱۹ »‌، متعلق به این کشور است. فائوچی ادامه داد: «این بدترین چیزی است که در حوزه بهداشت و درمان طی یک قرن اخیر برای این کشور رخ داده است. چند دهه بعد، مردم درباره اینکه سال ۲۰۲۰ و احتمالا ۲۰۲۱، چقدر وحشتناک بوده‌اند، صحبت خواهند کرد».