kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
مقام ارشد بهداشتی آمریکا:

کرونا شرایط وحشتناکی را بر آمریکا حاکم کرده است




درحالی که تعداد فوتی‌های کرونا در آمریکا، از رقم 511 هزار نفر فراتر رفته‌، یک مقام ارشد بهداشتی این کشور هشدار داد، کرونا شرایط وحشتناکی را بر آمریکا تحمیل کرده است.
داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد که مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تا عصر دیروز، از مرز 28 میلیون و 765 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 511 هزار نفر رسیده است. با عبور شمار فوتی‌های کرونا در آمریکا از 500 هزار نفر، بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم گرفته است به یاد قربانیان کرونا، در کاخ سفید مراسم سکوت برگزار کند. بایدن پیش از رسیدن به کاخ سفید، متعهد شده بود طی ۱۰۰ روز اول ریاست جمهور خود، دست کم ۱۰۰ میلیون آمریکایی را در برابر کرونا واکسینه کند.
از سوی دیگر، «آنتونی فائوچی»، مدیر «موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی» آمریکا، هشدار داد که همه‌گیری ویروس کرونا، شرایط وحشتناکی را در این کشور ایجاد کرده است. به گزارش فارس، فائوچی یکشنبه طی سخنانی، بار دیگر درباره اوضاع وخیم همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور هشدار داد. وی گفت: «این یک رویداد تاریخی است و هیچ چیزی شبیه آن در 102 سال پیش و از زمان همه‌گیری آنفلوآنزا در سال 1918 وجود نداشته است».
فائوچی اضافه کرد: «واقعا شرایط وحشتناکی است که ما در آن قرار گرفته و همچنان در آن هستیم و به همین دلیل است که بر ادامه اقدامات بهداشت عمومی اصرار داریم، چون نمی‌خواهیم شرایط وخیم‌تر از قبل بشود.» بیماران آمریکایی حدود 26 درصد آمار کل مبتلایان جهانی به این ویروس را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر ۱۷هزار و 198 بیمار در آمریکا در وضعیت وخیم به سر می‌برند. این در حالی است که طبق گزارش شبکه «سی‌اِن‌اِن»، تعداد فوتی‌های سالانه آمریکا بر اثر عوامل مختلفی چون سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره، از رقم 250 هزار نفر کمتر است.