kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
با وجود گذشت 23 روز از کودتا

میانمار همچنان در آتش ناآرامی‌های سراسری می‌سوزد




در جریان اعتصاب سراسری در میانمار علیه کودتای ارتش، هزاران معترض با وجود تهدید از سوی مقام‌های این کشور دست به تجمع زده و دست از کار کشیده‌اند. ارتش که قاتل مسلمانان میانمار است حدود 23 روز پیش علیه آنگ سانگ سوچی، دیگر قاتل مسلمانان میانمار کودتا و او را دستگیر کرد.
میانمار در نخستین روز ماه فوریه میلادی (دوشنبه 13 بهمن) در میان بحران جهانی ناشی از همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ (کرونا) با یک کودتای نظامی نگاه جهانیان را به خود جلب کرد. کودتای نظامیان در این روز که سبب بازداشت «آنگ سان سوچی»، رهبر سیاسی میانمار و اعضای حزب حاکم شد همچون بمبی در رسانه‌های جهان خبرساز شد. این گونه کسانی که در نسل‌کشی مسلمانان این کشور در سال 2017 با هم شراکت داشتند، حال به جان هم افتادند.
با وجود گذشت حدود سه هفته از این کودتا، ارتش هنوز نتوانسته اعتراض‌ها و جنبش نافرمانی مدنی را که علیه کودتا آغاز شده، متوقف کند. در جریان اعتصاب سراسری روز دوشنبه در میانمار نیز هزاران معترض با وجود تهدید از سوی مقام‌های این کشور دست به تجمع زدند و دست از کار کشیدند. در جریان اعتراض‌هایی که در روز شنبه برگزار شد، سه تن کشته شدند.